moving heads buiten in de winter

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • id events
    • Mar 2003
    • 36

moving heads buiten in de winter

beste colega's

wij moeten voor onze opdrachtgever gedurende de maand december + Januari moeten wij een buiten voorstellig uit lichten
    nu komen er twee trussen Verticaal van 3meter met daar op 2x Robe 575 AT alleen onze vraag is hoe kunnen we deze beschermen tegen vocht en de kou
    nu kwamen wij deze dome tegen http://www.verkoop.licht-geluid.nl/P...uctid=FL704814 maar wij zijn bang dat er vocht binnen komt door de kou
    heeft er iemand ervaring in

met vriendelijke groet
    id events
    ID-events
  • hugovanmeijeren
    • Oct 2004
    • 1436

Volgens mij hebben ze nog zo'n exact zelfde 'dome' enkel dan van plexiglas.

Dat is de wat duurzamere versie.

Groeten Hugo
    Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• Get-Right
      • Apr 2005
      • 24

Niet exact hetzelfde; want dat is deze:

En die is natuurlijk een stuk duurder, en het is maar de vraag of hij voldoet aan de eisen; aangezien dat de kop dan niet helemaal of schuin naar beneden gericht kan staan.

Edit:

Je moet ook nog een PVC hoes erbij kopen bij de basis die jij aangeeft

Moet dat écht zo?

Comment

• johan L.
        • May 2001
        • 384

Er zit in duitsland een bedrijf die vooral bekend is om blowup dingen (kerstmannen enz..)

maar die maken ook een hele reeks dome's

was iets met MBF geloof ik
        Net deed ie het nog.

Comment

• Gerrit Hurkens
          • Dec 2000
          • 252

Nou rijst bij mij de vraag: hoe rig je een dome rechtop op een vertikaal staande truss?

De hoeveelheid vocht in je dome wordt bepaald door de plaats waar je de spot in de dome maakt(en er dus lucht in kan komen die vochtig is).
          Als je de spots binnenshuis in de dome maakt, heb je de minste kans. Anders zou je ter beveliging een klein zakje vochtvreter in de dome kunnen maken.

greetz,
          \"Oeeeeeeehhh, what does this button doooooooo??????\"

Comment

• Freek Fokker
            • Aug 2003
            • 495

Zolang het ding aanstaat is hij warmer dan de omgeving en is er geen probleem. Alleen de problemen die je normaal ook buiten hebt, regen, wind.
            SR20DET

Comment

• Ws Soundexpresse
              • Jun 2001
              • 1007

Het Bedrijf heet MBN, http://www.mbn-eventproducts.de/

Zijn opblaasbare, lijkt me niet de beste oplossing, gezien de (vochtige) lucht ergens vandaan moet komen.... Moeten de headjes echt 2 maanden buiten blijven hangen????
              Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

Comment

• DeMennooos
                • Aug 2000
                • 1416

Moeten het wel headjes zijn?

Anders zou je kunnen kijken naar IP67/outdoor fixtures.
                Greetz,

DeMennooos

Stagehands are the infantry of show business

Comment

• VERVALLEN

ik denk dat de domes van martin voor gebruik gewoon ideaal zijn!

Comment

• id events
                    • Mar 2003
                    • 36

nauw de moving heads blijven twee maanden in de dome staan
                    en worden voornamelijk in de weekeide gebruikt
                    maar wij willen dat de dome constand op temp blijft aangezien dat het dan winter is

groetjes id-events
                    ID-events

Comment

• mennobroere
                      • Apr 2003
                      • 89

Vorig jaar was ik in Snowworld in Zoetermeer daar hingen 2x Movitec SL 250 boven de skibaan in een Martin Dome. Volgens mij ging dat goed, maar weet niet of de lucht daar even vochtig is als in de (echte) buitenlucht.

Greetz menno

Comment

• Joopknoop
                        • Dec 2004
                        • 78

Klopt die sl-250 hangen daar al een paar jaar. Toen ik 3 jaar geleden was, hingen die er ook al. (weet niet of de fixtures in de domes misschien zijn vervangen). Ik denk dat het daar wel aardig vochtig is in die hal van snowdome. Ik zag afgelopen week wel een grappig artikeltje over movingheads in domes staan op de site van Robe. http://www.robe.cz/default.aspx?cont...0-eba96662f591Zij hebben natuurlijk wel wat meer geld. Maar misschien kan je er wat mee.

Comment

• levis
                          • Sep 2005
                          • 4

Eerlijk gezegd zou ik niet voor een inflatable dome kiezen. Voor een korte periode is dit een perfecte oplossing maar voor langdurige producties is dit zeker NIET aan te raden. Estetisch is het misschien niet zo mooi een plastieke dome maar je toestellen zijn wel veiliger. Wij gebruiken ALTIJD de ECOdome van High End omdat we daar enorm tevreden over zijn. Maar wat nog belangrijker is dat je je lampen NOOIT mag uitzetten als deze buiten staan. Als je ze volledig uit doet zal er zich condens vormen op de elektronica binnenin het armatuur dus liefst onder spanning laten en enkel de lamp van je toestel uit doen of beter nog 'Dousen'. Ik weet niet of je toestellen dit kunnen.

Comment

• Freek Fokker
                            • Aug 2003
                            • 495

Dousen is mechanisch dimmen toch? Iedere moving head kan dat. En alleen onder spanning laten blijft dat ding niet warm van. De lamp moet dan aanblijven.
                            SR20DET

Comment

• dj_lucv
                              • Aug 2001
                              • 616

Dat wordt dan wel enigzins kostbaar lijkt mij? Om die lampen 24/7 aan te laten staan... Dan kan je nog beter mini-kacheltjes kopen bij de bouwmarkt

Comment

Working...