Martin Mania scx 500

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Baszza91
    • Oct 2005
    • 476

Hallo,

Heeft iemand nog foto's van het binnenwerk van de scx-500. Ben gewoon benieuw hoe dat eruit ziet.

Greetzz en cheersss
    I'm addicted to bass, I'm addicted to drums, my dealer is a DJ,..... and music is my drug

Comment

• Baszza91
      • Oct 2005
      • 476

Hallo,

Ja ik alweer. Ik heb laats heb ik 2 winners in actie gezien. Gestuurd door een showtec licht desk pro 136. De lj zat zelf uit zijn neus te eten en liet ook geen programmetje lopen dus stonden de scan over 20 meter stil tegen de muur te schijnen. Ik vond a de gobo's niet mooi (ja er heeft ff en showtje gedraaid) en b de kleuren ook niet en c om de gobo heen zag ik allemaal strooi licht. Is dat ook bij de martin mania scx-500.

Greetzzz en cheersss
      I'm addicted to bass, I'm addicted to drums, my dealer is a DJ,..... and music is my drug

Comment

• VERVALLEN

Dat zal je bij de martin niet hebben! Die zijn veel beter qua optiek en binnenafwerking! Ook de gebruikte componenten (motoren, sturing, transformatoren) zijn van veel betere kwaliteit tov die van JB-Systems!

Comment

• Van_Diemen
          • Oct 2001
          • 189

Weet iemand toevallig of de 500 een aparte shutter heeft of dat dit via het gobowheel gebeurt..?

En als we dan toch bezig zijn...wat de strobe snelheid is?
          Ik ben geen geluidsfluit, geen lichtnicht, ik ben een liefhebber ;)

Comment

• Baszza91
            • Oct 2005
            • 476

citaat:Geplaatst door LJ-Martin

Dat zal je bij de martin niet hebben! Die zijn veel beter qua optiek en binnenafwerking! Ook de gebruikte componenten (motoren, sturing, transformatoren) zijn van veel betere kwaliteit tov die van JB-Systems!
            Hallo,

Oke bedankt voor het antwoord. Het is nu voor mij vrijwel zeker dat ik een 500 ga kopen. Alleen nog ff in het echt zien, en m'n pa overtuigen en als alles goed gaat heb ik um. Het geld is er al wel.

Greetzzz en cheerss

Comment

• laserguy
              • Jun 2003
              • 2755

citaatat zal je bij de martin niet hebben! Die zijn veel beter qua optiek en binnenafwerking! Ook de gebruikte componenten (motoren, sturing, transformatoren) zijn van veel betere kwaliteit tov die van JB-Systems!
              En waar baseren wij ons dan op behalve het subjectieve gevoel Martin=goed en JB=niet goed? Heb je ze beiden al uit elkaar gehaald met de nodige kennis van elektronica en componententypes?
              Optiek: akkoord
              Motoren: niet akkoord
              Sturing: niet akkoord
              Transformator: niet akkoord
              Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• VERVALLEN

citaat:Geplaatst door laserguy

citaatat zal je bij de martin niet hebben! Die zijn veel beter qua optiek en binnenafwerking! Ook de gebruikte componenten (motoren, sturing, transformatoren) zijn van veel betere kwaliteit tov die van JB-Systems!
                En waar baseren wij ons dan op behalve het subjectieve gevoel Martin=goed en JB=niet goed? Heb je ze beiden al uit elkaar gehaald met de nodige kennis van elektronica en componententypes?
                Optiek: akkoord
                Motoren: niet akkoord
                Sturing: niet akkoord
                Transformator: niet akkoord

Dan toch raar dat ne kannis van mij met zijn winner II qua lamp en transfo enorm veel problemen heeft gekend!
                Ik heb de mania scan van martin in werking gezien bij EVDV, en ook het binnenwerk gezien (helaas geen foto's van). En er zit uiteraard meer in dan in een winnertje!
                Ik ja JB niet afbreken he, want de winner scans is een van hun 'beste' die ze in hun gamma hebben qua prijs / kwaliteitsverhouding. Maar toch ... martin doet het fijner en beter! Heeft mooiere gobo's veel mooiere kleuren, diepe warme kleuren die bij JB helaas niet te vinden zijn.
                Wat dienst naverkoop betreft qua onderhoud en vervangonderdelen ... met martin zal je véél sneller geholpen zijn tov JB.

Greets

Comment

• laserguy
                  • Jun 2003
                  • 2755

citaatan toch raar dat ne kannis van mij met zijn winner II qua lamp en transfo enorm veel problemen heeft gekend!
                  Dat is er dan eentje die er last van heeft tegen zoveel die er geen last van hebben... hoeveel mensen hebben problemen gehad met hun hoofdjes van Martin? Je kunt geen besluiten trekken bij een steekproef op basis van 1 toestel (n=1, zie statistiek).
                  Martin doet zeker de bewegingen NIET fijner (ik heb ze hier ook en ook een Winner gehad) en bij tragere snelheden schokken de motortjes ook. Ze hebben meer gobo's en inderdaad meer kleuren en inderdaad zowel de lichte als de diepe kleuren.
                  Wat service betreft: niet akkoord! Alle herstellingen die ik dit jaar heb laten uitvoeren aan toestellen van klanten door de hersteldienst van JB waren BINNEN de week hersteld! Het probleem is niet de hersteldienst maar de onderdelenvoorraad ervan. Bij JB hebben ze bijna alles op voorraad liggen en dat werkt lekker snel.

Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Banned
                    Banned
                    • Dec 2003
                    • 951

de trillende bewegingen bij langzame moves van de SCX500 is op te lossen door de nieuwe firmware van MArtin te installeren. Er zit een bug in de software !

Dat is het voordeel vcan Martin daar wordt continu updates gemaakt voor verbetering van de scan !

De nieuwe serie Mania's heeft daar geen last meer van .

Comment

• Ahmed Al Dayri
                      • Oct 2005
                      • 354

citaat:Geplaatst door mephisto

de trillende bewegingen bij langzame moves van de SCX500 is op te lossen door de nieuwe firmware van MArtin te installeren. Er zit een bug in de software !

Dat is het voordeel vcan Martin daar wordt continu updates gemaakt voor verbetering van de scan !

De nieuwe serie Mania's heeft daar geen last meer van .
                      Mag ik vragen hoe je de firmware kunt updaten op een scan?
                      Heb zelf geen scx500, maar het is wel interessant om te weten

Comment

• mustang
                        • Sep 2005
                        • 38

Version 1.1, 2005-10-21

Macros (pre-programmed shows) added - can be selected via DMX.

Pan/tilt invert added, increasing synchronized movement options in multiple
                        installations.

Improved performance in auto-trigger mode.

Tracking algorithms improved, giving enhanced tracking movement.

Effects speed control curve more linear, allowing easier DMX control of effects
                        speed.

Fixes a bug that caused the DMX data LED to wait for several seconds before
                        changing to the correct status if the DMX cable was connected or disconnected.

Fixes a bug that made it possible for resets to fail when controlling by DMX if a
                        reset command was sent while the color or gobo wheel was set to continuous
                        rotation.
                        Download MU3 file

--------------------------------------------------------------------------------

Version 1.0.0, 2005-05-20

Initial version.

Download MU3 file

Ga even langs je dealer voor een update.
                        Mooi spul, he?

Comment

• laserguy
                          • Jun 2003
                          • 2755

citaat:de trillende bewegingen bij langzame moves van de SCX500 is op te lossen door de nieuwe firmware van MArtin te installeren. Er zit een bug in de software
                          Dat is dan het voordeel van JB: die verkopen geen scans met een bug in de software!

Comment

• Banned
                            Banned
                            • Dec 2003
                            • 951

als je de eerste serie's van de winner bekijkt is het nog meer een nachtmerrie om die problemen op te lossen heeft JB een hele scan opnieuw ontworpen !!!

Martin doet het met een nwe software die GRATIS te downloaden is !!

De update van JB is een heel nieuwe scan mocht je de oude hebben moet je een nieuwe kopen toch heel wat duurder dan een gratis firmwaretje !

Als je niet zelf kunt updaten kun je bij je Martin dealer dit geheel gratis laten doen !

Bij de nieuwe zending scans is het al gedaan !

Comment

• Baszza91
                              • Oct 2005
                              • 476

Hallo,

Hoe kan ja dan zelf je scan updaten. Welke snoer + programma heb je daarvoor nodig? En kan je die show voor de 500 die op de site van martin staan dan ook zo uploaden naar de scan en met min 4 scan afspelen?

Greetzz en cheersss

Comment

• mustang
                                • Sep 2005
                                • 38

Firmware /hard boot uploads
                                It is possible to upload new firmware to the Mania SCX500 via the data IN
                                connector using, for example, an uploader such as the Martin MP-2
                                Uploader, or a PC using a Martin DABS interface device and suitable
                                software. The latest version of the Mania SCX500 firmware is available in
                                the Support area of the Martin website at http://www.martin.com
                                If the Mania SCX500 will not accept normal firmware uploads, it can be
                                forced to accept an upload by starting it in hard boot mode. To start in
                                hard boot mode, hold both the Mode button and the X100 button pressed
                                in while powering on the fixture. When the Mania SCX500 is in hard boot
                                mode, the data LED blinks.
                                If you are not sure how to carry out uploads, your Martin dealer will be
                                able to give advice or carry out the upload for you.

Dit kan eventueel ook via de Martin Lightjockey kaart, als de Martin Software Uploader 5.7 aanwezig is. Echter wel eerst je programma Lightjockey afsluiten, anders is je dmx-uitgang niet beschikbaar en zal het niet functioneren.[8D]
                                Mooi spul, he?

Comment

Working...