Nieuwe scanner kopen: Dynamo of andere?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • luc2366
    • Jul 2002
    • 1161

citaat:Geplaatst door mephisto

Als ik moest kiezen voor HQ of JB kies ik JB omdat ze een hele goede service hebben en Velleman niet .......
    owja? heb in 't begin heel wat JB in de verhuur gehad. Niets dan problemen en herstelling duurt minstens 2 weken.

Bij HQ 't probleem niet opgelost binnen de week? vervangtoestel zoalg de herstelling duurt [^]

Comment

• Banned
      Banned
      • Dec 2003
      • 951

Mijn reparatie's van JB zijn binnen een week en van HQ duurt voor mij langer ...............

weet niet waar jij je JB haalt maar bij mij komt elke woensdag iemand langs voor reparaties en leveringen.........

Bij JB worden spullen die buiten garantie vallen grotendeels gratis gerepareerd ( niet alles maar wel veel )

ik wil JB niet opschroeven maar de laatste jaren is dit bedrijf heel wat verbeterd met produkten en snelheid met garantie.

Bij HQ is mijn ervaring dat op een nieuw produkt de service en garantie moeilijk is omdat ze geen onderdelen hebben.................

die komen meestal later ............

Bij JB niet.

Comment

• digitaloverdrive7
        • May 2005
        • 37

Nu vind ik het erg moeilijk een keuze te maken..... :-S
        Zal ik gewoon de goedekope Dynamo doen. Of voor iets meer geld de Winner 2 kopen? Zal je snel zijn uitgekeken op de Dynamo (ook met dmx besturing)? De winner 2 heeft gezien de toekomst wel meer mogelijkheden. Apart kleuren en gobowiel en een 250W lamp! Toch hoorde ik dat de Dynamo een stuk sneller is in zijn bewegingen dan de Winner2 is dat zo? Welke scanner raden jullie mij dan aan. Toch de goedkope Dynamo of iets meer bijleggen voor de Winner 2. Zal ik spijt krijgen als ik de Dynamo koop. Ik weet totaal niet hoe de Winner is heb er nog nooit foto's of het liefste filmpjes van gezien, van de Dynamo al wel. Kan iemand mij hier argumenten voor geven waarom en waarom niet?

Comment

• DJ.T
          • Nov 2002
          • 1502

Er zijn zat filmpjes van The Winner te vinden op internet.
          Als je echt wilt vergelijken zul je ze alleen toch naast elkaar moeten hangen en in real live moeten gaan kijken.
          The Winner is in elk geval een zeer degelijke scan waar je denk ik lang plezier van zult hebben. Verder verwijs ik je graag naar de zoekfunctie omdat er al zo ontzettend veel over gezegt is
          We're ready to party, are you?

Comment

• lefke
            • Apr 2005
            • 39

citaat:Geplaatst door mephisto

TO LEFKE :

Service van je verkooppunt is anders dan Martin zelf ! Het duurt lang voor reparatie's en vaak geen onderdelen en altijd een verhaal dat om de garantie gaat in jouw nadeel ........
            OK, daarin heb je misschien/waarschijnlijk (schrappen wat niet past ) gelijk (persoonlijk nog geen last van gehad, hopen dat het zo blijft) maar voor mij is het belangrijk om uit de nood geholpen te worden.
            En als dit niet door de construsteur is maar door de leverancier dan is dat voor mij ook goed.
            laatst was trouwens onze lightjockey USB-dongel (of hoe schrijf je dat woord ook) defect, tijdelijke dongel van de leverancier gekregen en ondertussen is het toestel vervangen (zonder enige kost voor ons), moet wel eerlijk zijn en zeggen dat de vervanging effe geduurd heeft maar geen last van ondervonden dankzij vervangtoestel dus misschien kan je zeggen dat wij gewoon geluk hebben met onze leverancier maar mij hoor je niet klagen

dus effe men vorig uitspraak corrigeren:

citaat:Geplaatst door lefke

Persoonlijk hebben wij met onze discobar niet te klagen van de service van Martin
            wordt dus:

Persoonlijk hebben wij met onze discobar niet te klagen van de service van onze Martin-leverancier
            And *** said: \"let there be light\" and so the lightjockey was born

Comment

• Banned
              Banned
              • Dec 2003
              • 951

Dat is ook wat ik bedoelde ...... Je leverancier heeft een goede service !

oorbeeld met die dongle is gewoon een normale zaak maar het kost wel je leverancier een klein inkomen als hij je vervangend matriaal geeft. Hoe langer de reparatie duurt hoe langer hij zijn spullen kwijt is die ter vervanging zijn. ( hij kan ze ook mss wel verhuren en dat levert geld op )

Comment

• Basement-club
                • Mar 2005
                • 32

Heb hier zelf een dynamo in gebruik. Niet kopen. Je hebt slechts weinig besturingsmogelijkheden door het gecombineerde kleur en gobowiel. Al eens gedacht aan de DJ Robo van aztec. Dit is een 6-kanaals scan en heeft zelfs meer mogelijkheden dan de Winner door zijn apparte shutter. Hierdoor kan je ook stroben op een gobo met gewenste kleur daar de dynamo enkel strobo heeft bij de witte cirkel. De winner heeft strobo bij alle kleuren maar telkens bij de cirkel, dus niet bij de andere gobo's. Verder heeft de DJ Robo ook nog een dimmer en 14 kleuren en gobos.

filmpje1 dynamo
                filmpje2 dynamo
                filmpje3 dynamo

filmpje DJ Robo

Deze scan kost iets van een 180 euro, neit veel meer dan de dynamo dus een en veel meer functies.

Comment

• digitaloverdrive7
                  • May 2005
                  • 37

Hoi,
                  Ik heb jou website laatst al uitgebreid bekeken! Erg mooi keldertje hoor!!! Super! Dat filmje van DJ Robo is neem ik aan de ROBO scanner ipv Winner 2? Wat is het verschil tussen de ROBO en Winnr 2? Zou je me dat kunnen vertellen. Ik denk dat ik in 1e instantie voor de Winner 2 ga!!

Comment

• Basement-club
                    • Mar 2005
                    • 32

Het verschil dus. Op gebied van kleuren en gobo's zijn er natuurlijk wel verschillen, maar dat is bij iedere scan wel zo.
                    Het grote voordeel van de dj robo is da apparte shutter. Hierdoor kan je zoals al eerder gezegd strobo effect toevoegen aan je gobo's. Je gobo figuur naar wens en kleur kan je laten flitsen. Bij de winner kan je enkel strobo toevoegen op de cirkel, je kan wel elke kleur kiezen. Door deze apparte shutter kan je naar mijn mening mooiere programma's maken met toffe strobo effecten.
                    Ook heeft de Dj-robo een dimmer, ook wel handig mee genomen. Maar om deze degelijk te kunnen aansturen heb je al een duurdere controller nodig.
                    Nadeel van de DJ-robo is da plastic behuizing, van uiterlijk ziet hij eruit als de martin MX1. De Winner zit in een degelijke metalen case en hier is de spiegel ook beter beschermd.

De DJ-robo moet zichzelf nog bewijzen en de toekomst zal uitwijzen of dit een betrouwbare scanners is. Maar een concurent van de winner is hij zeker. Heb ze al eens samen zien werken en mij lijkt het dat de dj-robo ietsje feller is dan de winner.

PS:
                    De reden dat ik de DJ-robo zo promoot is omdat ik er binnenkort zelf 4 ga kopen aangestuurd op een lite putter CX5.

greetz

Comment

• deejayke
                      • Mar 2005
                      • 77

ik heb een maand of drie terug zo een dynamo gaan halen, zoals je al eerder kon lezen is het spytig dat de kleuren vast op de gobos staan ik heb er al een fuifje mee gan doen en ik moet zeggen dat ie naar mijn mening een leuk effect geeft voor zo een kleine scan. ik ben van plan van de zomer zo een tweede te gaan halen. grtzzz
                      blijven vragen :P dan komt ge der wel :P

Comment

• digitaloverdrive7
                        • May 2005
                        • 37

Erg moeilijk allemaal :S
                        Ok de Dynamo word hem niet meer aangezien de beperkte mogelijkheden. Nu TWIJFEL ik dus sterk tussen de Winner 2 en de DJ Robo van Aztek.
                        Het voordeel van de Aztek is dat hij een ingebouwde shutter heeft en de Winner 2 niet. Verder zijn de scans identiek en kan ik ze voor hetzelfde geld bijna kopen de Aztek zelfs nog 20 euro goedkoper! Toch vind ik de Winner 2 zijn behuizing vele malen mooier dan de Aztek met zijn eivormige behuizing. Het filmje van de Aztek zag er overigens erggg goed uit! Helaas heb ik nog geen filmje van de Winner 2 weet iemand er 1? TOch lijkt mij de Winner 2 zelf mij een (sterker merk) dan de Aztek wat nog maar net nieuwe is en uit China komt...........

Comment

• digitaloverdrive7
                          • May 2005
                          • 37

Ik wil de scanner gebruiken in een kleine kamer. Is het dan misschien toch handig de Aztek DJ Robo te nemen omdat ik deze kan dimmen??? Is dit verstandig in gebruik met kleine ruimtes?
                          Of is de Winner 2 toch een betere keuze?

Comment

• DJ.T
                            • Nov 2002
                            • 1502

Bij degelijkheid (veel sleepwerk) The Winner nemen en als hij alleen maar op je kamertje komt de Aztec

Comment

• digitaloverdrive7
                              • May 2005
                              • 37

Zal de dimmerfunctie nodig zijn i.v.m mijn kamer (kleine ruimte) ?

Comment

• DJ.T
                                • Nov 2002
                                • 1502

Dat ligt helemaal aan het formaat van je kamer en aan wat jij prettig vindt aan licht, alleen door jezelf te bepalen dus.
                                Als het echt alleen voor op je kamer is zou ik gewoon de Aztec nemen, er zitten een paar leukere functies op dan op de Winner.
                                Het jammere van de Aztek is alleen dat hij niet zo lekker in elkaar zit, hij voelt redelijk aan als speelgoed, daarom dus voor het echte werk wel de Winner.

Comment

Working...