Nieuwe scanner kopen: Dynamo of andere?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mifex
    • Jun 2005
    • 83

citaat:Geplaatst door Basement-club

Heb hier zelf een dynamo in gebruik. Niet kopen. Je hebt slechts weinig besturingsmogelijkheden door het gecombineerde kleur en gobowiel. Al eens gedacht aan de DJ Robo van aztec. Dit is een 6-kanaals scan en heeft zelfs meer mogelijkheden dan de Winner door zijn apparte shutter. Hierdoor kan je ook stroben op een gobo met gewenste kleur daar de dynamo enkel strobo heeft bij de witte cirkel. De winner heeft strobo bij alle kleuren maar telkens bij de cirkel, dus niet bij de andere gobo's. Verder heeft de DJ Robo ook nog een dimmer en 14 kleuren en gobos.

filmpje1 dynamo
    filmpje2 dynamo
    filmpje3 dynamo

filmpje DJ Robo

Deze scan kost iets van een 180 euro, neit veel meer dan de dynamo dus een en veel meer functies.

Om even op dat eerste filmpje van je terug te komen... WAT EEN VEL WIT LICHT, ik heb 2x the winner en ik weet zeker dat daar niet zo'n witte kleur uit komt.

OOk heb ik niet op de scanner op de zeikant staan een stikker met:

JB systems
    Light

[]

De meeste hebben dat toch wel? heb ik een oudere of een neiuwere versie (hijs gewoon blauw en heeft een vierkant lampenvoetje)
    The winner is the winner

Comment

• DJ.T
      • Nov 2002
      • 1502

Het 1e filmpje uit je quote is een dynamo, geen Winner.
      We're ready to party, are you?

Comment

• Mifex
        • Jun 2005
        • 83

citaat:Geplaatst door DJ.T

Het 1e filmpje uit je quote is een dynamo, geen Winner.
        Ja dat weet ik [B)]

MAAR een dynamo is 100 watt en een winner 250 en bij de dynamo komt meer licht[:0] althans witter licht dan the winner dat hoort toch juist andersom
        The winner is the winner

Comment

• jorritje
          • Sep 2003
          • 143

Nouw dat eurlite spul kun je beter gelijk uit het raam gooien. naar een paar jaar beginnen de draden af te breken achter de spiegel door het bewegen van de spiegel. Is de nieuwe martins scanner niks is zeer geschikt voor keine kamers hier kun je een filmpje kijken. http://www.dj-products.nl/shop/catal...0-p-18951.html

Is wel iets duurder maar goed heb je wel wat. ik hem al in het echt gezien zit standaard bij en al. er zit wel een 150 w lampje in. Maar van binnen is hij zo gemaakt dat er veel licht uit komt.

Groetjes jorrit

Comment

• Basement-club
            • Mar 2005
            • 32

Niet dat ik een voorstander ben van de Dynamo, maar die kleine martin kost het dubbel van de dynamo. Heeft natuurlijk wel 50W meer, maar dat dit echt zo veel verschil gaat geven? Je betaald het dubbele voor 50 W meer. Oke dan heb je een Martin. Met een ford raak je even goed op je werk als met een BMW. Moet wel zegge dat uit de dynamo wel vrij veel licht komt voor maar 100W te zijn, het feit dat het licht zo wit is kan mss welmet de camera te maken hebben hoewel het mij ook opviel.

Comment

• digitaloverdrive7
              • May 2005
              • 37

Ik ben in sinds vandaag in het bezet van een Winner 2 :-D...............................

Comment

• Mifex
                • Jun 2005
                • 83

Ik heb ze ook leuke scanners. Ik maakte wel een fout pas aub op bij het plaatsen van de lampen. 1 lamp ging stuk bij mij, maar het lampje zach er goed uit dus ik ging het lampje uit mijn andere scanner pakken om te kijken of het aan het lampje lag. Ik wil dat lampje in het voetje steken maar daar moet je nog best hard voor duwen dus ik duw hem hij gaat er langzaam in en toen ineens KRAK!!! Het halogeenlampje uit zijn kap gevlogen omdat het beton of wat het ook mag wezen in het lampje brak[:0][:0]... Nu zijn dus beide lampjes stuK! DUS wees voorzichtig.

Wat ik ook opmerkte is dat op het lampvoetje staat:

250 VOLT
                750 WATT

Dat klopt toch niet? dat moet toch 24 volt en 250 watt zijn omdat het lampje 24 volt is en wattage 250 watt?
                The winner is the winner

Comment

• digitaloverdrive7
                  • May 2005
                  • 37

Ja hoor het is gewoon 24V 250W! Ok dankjewel voor de tip. Ik vond ook al dat ik nogal hard het stekkertje aan moest duwen. Maargoed hij zit vast nu Trouwens ik draai nog in stand-alone mode daar ben je snel op uitgekeken. Met DMX (strax) zal het zeker veel mooier gaan??? Is de scanner in samenwerking met DMX echt een toppertje? Zoals het nu lijkt vind ik het heel erg aardig!!!

Comment

• Mifex
                    • Jun 2005
                    • 83

ja je zegt wel het is gweoon 24 volt 250 watt[]maar op mijn voetje staat staat 250 volt 750 watt dat klopt toch niet the winner heeft toch niet zo'n hoog vermogen ?
                    The winner is the winner

Comment

• digitaloverdrive7
                      • May 2005
                      • 37

Ik zal morgen es kijke wat er bij mij staat ok?

Comment

• digitaloverdrive7
                        • May 2005
                        • 37

Bij staat er helemaal nix aan de binnekant

Comment

• DJ.T
                          • Nov 2002
                          • 1502

Op het lampvoetje kijken, daar moeten wel gegevens staan.
                          We're ready to party, are you?

Comment

• digitaloverdrive7
                            • May 2005
                            • 37

Bedoel je het houdertje waar het lampje inzit?

Comment

• Mifex
                              • Jun 2005
                              • 83

Yep
                              The winner is the winner

Comment

• digitaloverdrive7
                                • May 2005
                                • 37

Bij mijn Winner II staat helemaal nix. Weet het zeker heb nog es goed gekeken toen ik het lampje eruit haalde.

Comment

Working...