Nieuwe scanner kopen: Dynamo of andere?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Basement-club
    • Mar 2005
    • 32

Zoals gevraagd hier heb je een filmpje van 4 winners. Heb het samen met een collega gemaakt die deze scans bezit. Hij is er erg tevreden over.
    Als je goed kijkt zie je op de foto's in de punt van de trus een dynamo hangen. Dat geeft je een idee van de afmetingen van de Winners. Deze zijn echt wel stukke groter.

filmpje van 4 Winners

filmpje1 van 2 Winners
    filmpje2 van 2 Winners
    filmpje3 van 2 Winners

Comment

• digitaloverdrive7
      • May 2005
      • 37

Hey Dankjewel! voor deze leuke filmpjes
      Nog een vraagje,

Het Stroboeffect van een DJ ROBO is via een apart motor door een iris te vergoten en te verkleinen. Hierdoor kan je op elke kleur en gobo stroben wat erg mooi is.
      Het stroboeffect van de Winner 2 kan alleen maar op de kleuren zonder gobo dus. Dit stroboeffect word bewerkstelligd door snel links rechts links rechts te draaien. Mijn vraag (kan het heleaas niet goed op de filmpjes zien) is dit echt lelijk? Of ziet het er NET zo uit als de de DJ Robo. Ik wil dus graag weten of het stroboeffect op deze manier minder mooi is of het niet echt uitmaakt. Als ik dat weet dan heb ik denk ik een keuze gemaakt.........

P.s1 Heeft de DJ robo een euroconnector of een los snoer? Zoja waar zit deze onder? Links of rechts. En waar zit het DMX-stopcontactje. Dit is even belangrijkk om te weten

P.s2 Heeft iemand nog foto's van de DJ robo? Dan kan ik zien hoe hij eruit ziet en hoe groot ongeveer is.

Comment

• DJ.T
        • Nov 2002
        • 1502

Vrijwel alle vragen die je tot nog toe gesteld hebt zijn ofwel terug te vinden op internet met een minieme inzet aan zoekwerk ofwel te beantwoorden door gewoon eens een winkel binnen te stappen waar deze scans verkocht worden.
        Persoonlijke tip: kies voor de laatste optie; als het een investering voor je is, waar je dit soort kleine dingen al belangrijk vindt, ga je het over het algemeen niet over het internet kopen.
        We're ready to party, are you?

Comment

• digitaloverdrive7
          • May 2005
          • 37

Ik moet eerlijk zeggen dat ik al veel zoekwerk heb verricht op internet naar foto's en video's en ook via dit forum maar helaas niks ben tegen gekomen (naar de typen die ik zoek). Gelukkig heb ik via deze weg al wel nuttige informatie kunnen inwinnen en heb al veel leuke foto's en video's gezien die ik anders nooit had gezien.
          Ik probeer via deze weg de menningen van de gebruikers te horen.
          Op internet staat namelijk veelal alleen maar opjectieve informatie.

Comment

• Basement-club
            • Mar 2005
            • 32

Om even terug te komen op je vraag van de shutter. Ik zal het duidelijk proberen duidelijk te maken met een voorbeeld.
            Stel je zit op gobo 6 en je wil strobo.

De winner zal dan zijn goboschijf draaien naar de witte cirkel en zo strobo voorzien. Hiedoor zie je de tussenligende gobo's snel voorbij komen vooralleer je strobo effect start. Dit gebeurt wel vrij snel.

De DJ-robo laat zijn goboschijf gewoon staan en voorziet strobo met zij apparte schutter. Hierdoor heb je dus meteen je strobo effect op eender welke gobo en kleur zonder dat andere gobo's moeten gepaseert worden.

foto DJ robo

gobo + kleuren Winner

gobo + kleuren DJ robo
            http://home.hetnet.nl/~eric-ingrid-joris-gijs/gobo's.jpg
            (link wil anders niet werken) [?]

Er is idd weinig van deze scan te vinden op het net.

Comment

• discomidway
              • May 2005
              • 140

citaat:Geplaatst door mephisto

Dynamo kost 111,07 The Winner II kost 184,65

Als ik moest kiezen voor HQ of JB kies ik JB omdat ze een hele goede service hebben en Velleman niet .......

Dynamo heeft veel licht voor het 100W lampje net zoals de Winner II.

Dynamo is sneller met strobe als de winner.

Dynamo is op zich leuk maar weinig keus van Gobo en kleuren kombinatie ( Vaste kleur en gobo ) winner is een prima scan en heeft aparte gobo en kleurenwiel )
              Winner 2 heeft toch een 250 watt halogeen ???

Comment

• digitaloverdrive7
                • May 2005
                • 37

Dankjewel Bassmentclub voor de fotos! Je hebt het duidelijk uitgelegd. De 2 onderste plaatjs had ik zelf al uit freestyler
                Ik moet zeggen dat de DJ RObO een ontiegelijke lelijk apparaat is net een stofzuiger . Ik weet nu dus zeker dat ik voor de Winner 2 ga !!!

Comment

• luc2366
                  • Jul 2002
                  • 1161

aztek scan=hq-power scan [8D]

...en dan val ik (indien nodig) toch liever terug op de reparatieservice van HQ/Velleman dan van "M"

Comment

• Basement-club
                    • Mar 2005
                    • 32

HQ heeft idd ook een versie ven deze scan. De space. Dat de service van HQ beter is heb ik toch nog niet ondervonden hoor.

Comment

• mark_lichtman
                      • Jun 2005
                      • 20

Probeer deze es: http://www.prowebshop.nl/detail_cata...kelnr=51785814

Dit is een kopie van de Martin MX-1 en MX-4
                      Ikheb er zelf ook al 8 en ze werke prima.
                      Koop alleen geen HQ-Power stuf. Ik heb zelf een clubscanner gehad
                      en die viel letterlijk uitelkaar.
                      Greetz,
                      Mark (13 jaar)

Comment

• luc2366
                        • Jul 2002
                        • 1161

citaat:Geplaatst door Basement-club

HQ heeft idd ook een versie ven deze scan. De space. Dat de service van HQ beter is heb ik toch nog niet ondervonden hoor.
                        kom maar af met je scans [] - of ik kom wel eens tot bij jou dan. als ik 't goed heb wonen we niet zo ver van elkaar...

Comment

• luc2366
                          • Jul 2002
                          • 1161

citaat:Geplaatst door mark_lichtman

Probeer deze es: http://www.prowebshop.nl/detail_cata...kelnr=51785814

Dit is een kopie van de Martin MX-1 en MX-4
                          Ikheb er zelf ook al 8 en ze werke prima.
                          Koop alleen geen HQ-Power stuf. Ik heb zelf een clubscanner gehad
                          en die viel letterlijk uitelkaar.
                          Greetz,
                          Mark (13 jaar)
                          LEUKERD! dit IS de HQ Space-250

Comment

• Banned
                            Banned
                            • Dec 2003
                            • 951

ja klopt maar dan van Eurolite ........ Allemaal dezelfde MEUK uit dezelfde fabriek !

Eurolite vindt ik mindere kwaliteit dan HQ.

Eurolite heeft andere ( nog goedkopere ) componenten erin zitten

Comment

• DeAl
                              • Dec 2003
                              • 114

Als het allemaal dezelfde "meuk" is, waarom is Eurolite dan minder dan HQ?? Is er dan toch een verschil?
                              Ik heb 2 scans van Eurolite, de TS-255 (MSD250/2): een onwaarschijnlijk goede prijs/kwaliteitsverhouding! Nog geen enkel probleem mee gehad.

Alleen het rode filter in het kleurenwiel lijkt nergens op: bijna geen output, "vuil" rood licht.
                              Is dit ook bij de HQ Extreme 250?

Groetjes,
                              Alain
                              The best way to accelerate a computer running Windows is at 9.81 m/s²

Comment

• Banned
                                Banned
                                • Dec 2003
                                • 951

Er is zeker verschil ........

Kijk maar naar de Botex balken en de balken van ADJ - Eurolite en JB worden ook door Botex gemaakt maar je hebt allemaal verschillende balken ............... verschillende uiterlijk en binnenwerk maar wel dezelfde fabrikant.

Zo zitten er bv bij de scans verschillende trafo's in ................

Comment

Working...