Opstart nieuw bedrijf - GESTART !!!
Collapse
X
-
-
En hier een paar Connex foto's
Zoals je kan zien voorziet de fabrikant slechts 1 ophangpunt. Zou Connex een bende amateurs zijn......? Qua veiligheid kan dit punt de last aan maar zoals eerder aangehaald, een safety blijft nodig (ik had er zelfs 2). Qua uitlijning lukt het inderdaad niet zo goed met 1 G haak. Een halfcoupler kan niet rechtstreeks gebruikt worden. De centerbout van noch de halfcoupler, noch de bar zelf is lang genoeg en zoals jullie kunnen zien zit er een extra inbusje naast het gat zodat er sowieso al met extra ringen moet gewerkt worden om die hoogte te overwinnen
Last edited by StevenGeerts; 31-07-06, 19:06.Comment
-
Even een gokje: dat schroefgat in het midden is om een statiefadapter erop te monteren?
Een hele makkelijke oplossing was geweest om een zooitje C-clamps aan te schaffen voor je T-barren.
(Voorbeeld: http://www.verkoop.licht-geluid.nl/A...lttadhah10.jpg)
Voor de rest sluit ik mij aan bij de andere opmerkingen.
Daarnaast, dit soort klussen bouw je sowieso niet op in je eentje. Ik zou hier al snel een man of 3 Ã 4 opzetten, als minimum.Comment
-
hangt er vanaf wat je allemaal moet op bouwen, voor alleen het licht is 2 man al meer als genoeg.exit night into LIGHTComment
-
1 geluidfluit
1 lichtnicht
1 sleepkever, daar kun je het makkelijk me redden totale bandsetde groeten SCF
Hebt u last van de Krypton?? Gebruik de ''Krypton eliminator ''Comment
-
Mss een ietwat domme vraag, maar waarom is op je barren 1 stopcontact wit en is de rest zwart?
Mss een tip voor al je het aantal barren uitbreidt, kanaal 7 en 8 van de harting kan je gebruiken voor losse fixtures, dus best ook zorgen voor de kanalen 7 en 8 op je barren.Studio MovedComment
-
Waarom 1 stopcontact wit is en de andere zwart weet ik nog niet. For now zou ik denken om van op afstand de "1" te kunnen ontwaren.
C-clamps ga ik me inderdaad aanschaffen maar zoals gezegd, er was gewoon geen tijd meer voor. Ik heb geroeid met de riemen die ik had.
Bij Connex zijn de 7 en 8 niet wired (en dat vond ik zelf ook heel stom en totaal onverwacht). Ik zoek nog uit hoe dit op te lossen.Comment
-
De witte is inderdaad om het 1e kanaal op een makkelijke manier zichtbaar te maken.
Ik zou in dit geval ook voor de C-haken gaan en voor de volgende keer zou ik proberen om je eigen Barren te bouwen. Dit is niet al te moeilijk en zoals ik hier zie, loont het dan helemaal! Dit ivm de tijd die je nu kwijt bent om de Barren alsnog helemaal aan je wensen te laten voldoen.
Tip voor de zelfbouw: kijk 'ns bij rolight.nl onder 'Admiral'. Men had hier ooit de zelfbouw-Admiral Multibar. Vindt het zelf een perfect systeem. Alleen staat het niet meer in de prijslijst. Maar wie niet vraagt...Comment
-
Ik vind, dat dit er voor een eerste opdracht puik uitziet!
Ik werk zelf op ander soort producties, maar 'vroeger'zou ik hetzelfde gedaan hebben.
2 clamps op een sixbar zou ik idd niet afwijzen, werkt wel iets prettiger, maar zo'n setje in je eentje opbouwen is best te doen!
succes ermee
grtz Jarno
Owja, en laten we het frontlicht zo minimaal houden, tenzij er weer eens een regiewagentje met camera's uit 1972 passeertLast edited by SmeP; 01-08-06, 04:05.Comment
-
Thanks
Eindelijk eens iemand die ook iets positiefs te vertellen heeft. De omstandigheden waarin dit opdrachtje werd uitgevoerd en de context ( Newbie, materiaal pas geleverd en nog nooit getest, materiaal verkeerd geleverd, geen info over podium, stroomvoorziening ontoereikend, volledig alleen uitgevoerd etc...) maakt dat menig persoon waarschijnlijk niet eens een lamp had kunnen aansturen.
Ik heb toch doorgezet en de lichtshow was een feit (en werkte). Ja, er waren nog veel zaken voor verbetering vatbaar maar de lessen zijn getrokken. AmenComment
-
Onze opmerkingen (allesinds die van mij) zijn ook niet helemaal negatief bedoeld, mochten wij in jou schoenen staan had het er wellicht hetzelfde uit gezien. Het zijn gewoon enkele opmerkingen waar je nu waarschijnlijk in de toekomst extra aandacht gaat aan besteden, zo zal je waarschijnlijk nu steeds de podium maten vragen enz.exit night into LIGHTComment
-
Die podiummaten had ik meermaals op voorhand gevraagd maar nooit gekregen. Pas om 4u 's morgens wist ik om hoe laat ik er die dag moest zijn. Om maar aan te geven dat de omstandigheden echt niet goed waren. Kortom, een samenloop van factoren.Comment
-
Originally posted by StevenGeertsDie podiummaten had ik meermaals op voorhand gevraagd maar nooit gekregen. Pas om 4u 's morgens wist ik om hoe laat ik er die dag moest zijn. Om maar aan te geven dat de omstandigheden echt niet goed waren. Kortom, een samenloop van factoren.
Bij mij nu standaard, wanneer een week vooraf aan het te houden evenement niet duidelijk mijn vragen zijn beantwoord, "dan kan het wel eens problematisch worden of ik kom of niet", wanneer dit wordt verteld aan de opdrachtgever willen ze echt wel lopen en de gegevens opvragen/ toezenden.
Is voor jezelf een hele geruststelling en creeert een rust bij jezelf en eventueel overig personeel. Is veelal een kleine moeite, standaard draaiboek opvragen geeft ook al veel antwoorden. mocht het op locatie dan toch anders worden dan wordt het zo gedaan dat het voor jezelf makkelijk te bouwen, bedienen is.
maar het feit dat je volledig nieuw op pad gaat met ook nog eens nieuwe, voor jou onbekende apparatuur geeft natuurlijk een groot risico.. en dan is het redelijke wijs dat er kritiek komt omdat er nog veel dingen niet goed of netjes zijn verlopen.
toch wens ik je heel veel succes in de verdere toekomst en zie graag de volgende klussen terug in het foto forum.JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :DComment
-
Nog een foto
Hier zien jullie de zelfgeimproviseerde portbagage. Op de dakrails werden met Swilvelcouplers 2 alu pijpen van 2 meter bevestigd. Hierop opnieuw met swivelcouplers de trussen van 3m. Als je goed kijkt zie je dat de wagen nog geen nummerplaten heeft. Ook dat was foutgelopen. De wagen was zelfs nog niet officieel opgeleverd, vandaar dat er nog stickers opzitten. Het was echt wel stressen :
Comment
Comment