Thomas PixelBrick vs Martin Mac300

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • berolios
    • Sep 2005
    • 1538

Originally posted by laserguy
    Dat geloof je nu toch zelf niet!
    Originally posted by laserguy
    Ten eerste: gesorteerd is met een "d" achteraan
    Twee: rode/groene/gele/blauwe... monochrome LED's dus hebben GEEN fosforlaag! Het licht wordt gegenereerd IN de junctielaag! En de golflengte van dat licht (de KLEUR dus!) wordt bepaald door de dotatie van deze PN-junctie! Men kan dus PERFECT een LED maken met een vooraf geweten kleur!
    Tevens zijn de dotatiestoffen voor de kleuren verschillend... dus zomaar een andere kleur uitkomen is uitgesloten.
    Rood is bijvoorbeeld GaAlAs, groen (GaP?) en bij geel is er Indium in het spel maar vraag mij daar nu niet direct de formule van.
    Gefeliciteerd, je hebt me betrapt op een van mijn weinige spelfouten!

Ik heb ook niet gezegd dat alle leds een fosfor laagje hebben, ik heb alleen gezegd dat de kleur van een WITTE led o.a. afhankelijk van die fosfor-laag. (ik geloof dat er ook verschil zit in warm/koud wit qua samenstelling etc.)

En ik moet je toch echt teleurstellen: het is zéér moeilijk een LED te produceren met een vooraf bepaalde kleur. Dat is ook waarom er de zg 'binning' in het leven is geroepen (sorteren op kleur met een bepaalde codering). Misschien heb ik het inderdaad wel iets te simpel voorgesteld door te stellen dat er óf korte óf lange golflengten 'in de frituurpan worden gegooid' . Het kan goed zijn dat er misschien nog 1 of 2 extra processen zijn met een van te voren in te schatten golflengte, jouw statements aangaande de diverse chemicalien zou dan dus best kunnen kloppen, maar daarom had ik er geloof ik ook bij gezet: pin me hier niet op vast...

Wat ik er in ieder geval mee wilde illustreren is dat het niet van te voren te bepalen is welke kleur de led EXACT gaat worden.... en die veronderstelling klopt gewoon als een bus. Misschien kunnen ze inderdaad wel iets preciezer inschatten wat het gaat worden, maar ik weet zeker dat er vaak héél grote verschillen in productiekleuren zitten (dan heb ik het dus over tientallen nm's verschil!)... en ik heb er ondertussen genoeg mee te maken gehad om dat statement te durven maken

Cheers !
    Last edited by berolios; 09-01-06, 19:09.
    Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• DeMennooos
      • Aug 2000
      • 1416

Zoals beloofd nog een paar fotootjes.

Pixelbrick in de truss, Mac300 daarnaast, Pixelpar90L daarnaast en helemaal rechts PixelLine 110ec
      Greetz,

DeMennooos

Stagehands are the infantry of show business

Comment

• DeMennooos
        • Aug 2000
        • 1416

Niet de meest duidelijke foto maar geeft denk ik wel een goed idee van bundels bij de PixelPar. De Mac300 is de gele en de Pixelpar is de roodachtige.
        Stond alleen een hazer als rookdoos.

Greetz,

DeMennooos

Comment

• DeMennooos
          • Aug 2000
          • 1416

PixelLine 1044 en een PixelLine 110ec op een wit achterdoek. Links de 1044 en rechts de 110ec. Die laatste wordt trouwens ook als backdrop lampje gebruikt bij Alicia Keys.

En ehm, ja de 110 geeft het mooiste effect. Alle lenzen waren hier trouwens de standaard lenzen.
          Greetz,

DeMennooos

Comment

• driesmees
            • Apr 2003
            • 1076

die 110ec is wel een mooi dinkie. Hoeveel kost hij eigenlijk?
            Hoeveel heb je er nodig om een breedte van laten we zeggen 10m uit te lichten? Hoe hoog mag je horizon maximum zijn? Wat is het beste? van bovenaf of van onderaan belichten?

PS: Veel vragen eh
            [CENTER] [/CENTER]

Comment

• DeMennooos
              • Aug 2000
              • 1416

Als je hem echt als horizon wil gebruiken is het het mooiste als je ze aansluitend gebruikt. Ze zijn 1.179m breedt, dus zou je er 9 van moeten hebben voor 10 meter.

Bij Alicia Keys was de hoogte volgens mij een meter of 14 en werden ze van onderaf gebruikt. Als je ze van boven gebruikt ben je wel wat afstand kwijt aan de hoogte van de 110, maar voor een horizon in theater geeft dit wel het mooiste effect. Als je een gewone backdrop ermee wil belichten is van onderaf ook een optie.

De 110's liggen rond de 5000 euro's bruto, maar zijn ook op lease te krijgen en in ruime aantallen in de verhuur. Dus als je een keer te kort komt heb je niet meteen een probleem.

Hieronder wat foto's van de backdrop bij Alicia Keys.

ps. zoveel vragen waren het niet hoor ;-)
              Greetz,

DeMennooos

Comment

• stekelvarke
                • Dec 2004
                • 1062

Op hoeveel eurotjes komen de 1044? Jullie hebben blijkbaar een mooi aantal leuke LED fixtures.. Zijn deze enkel voor het testen en vergelijken aangekocht of hebben jullie er een aantal in de verhuur?
                exit night into LIGHT

Comment

• DeMennooos
                  • Aug 2000
                  • 1416

De 1044 zal ergens rond de 4500 euro bruto liggen.

Deze hebben wij alleen ter demo gehad voor een aantal relaties die bezig zijn en waren met verhuur projecten. Zelf hebben wij er geen in de verhuur, maar hebben wel afspraken voor grote aantallen voor verhuur.

Wij zijn één van de importeurs voor Nedeland.
                  Greetz,

DeMennooos

Comment

Working...