Ik denk dat beide LED lampen zijn. Gezien de 2 stralenbundels onderin.
Thomas PixelBrick vs Martin Mac300
Collapse
X
-
-
Ik kan niet anders zeggen dan dat ik verrassende resultaten voorbij zie komen.
Maar ik hou de spanning er nog even in.
@Gerrit de grote lampenboys maken zelf nu ook LED spots voor huis-tuin-en-keukengebruik, echter zijn deze nou niet echt om over naar huis te schrijven. Ik verwacht eind januari hier een gloeilamp achtige spot te hebben met 25 SMD LEDs die prima te gebruiken is naast een 60W normale gloeilamp en ook nog in een goede warme kleur.
@Dwain geloof me maar op mijn blauwe ogen als ik zeg dat er echt eentje een brick is en de ander echt een mac 300. En niet 2 LED spots.Greetz,
DeMennooos
Stagehands are the infantry of show businessComment
-
Op de grote foto staat ook de Pixelpar, alleen was deze de andere kant opgericht. In het vergelijk van de Pixelbrick met de Mac kwamen deze het meeste overeen met elkaar. De PixelPar ging ruim over de Mac heen en gaf dus niet echt een goed vergelijk.
Ik heb hier nog wel ergens een foto van Plasa 2004 waar een PixelPar naast een mac 250 hing. Als daar interesse voor is wil ik die ook wel posten.Greetz,
DeMennooos
-
-
Jep die interesse is er zekerOriginally posted by DeMennooosIk heb hier nog wel ergens een foto van Plasa 2004 waar een PixelPar naast een mac 250 hing. Als daar interesse voor is wil ik die ook wel posten.
Aangezien te weinig kennis onthoud ik mij bij de vraag.Greets,
BLue CoNFiGComment
-
Ik vermoed dat de linker de Mac300 is en de rechter de Pixelbak. Qua verklaring ga ik mee met Gerrit, met alsbijkomende opmerking.
Wij hebben in de verhuur een tweetal lichtkranten die ruim 2.25 meter lang zijn en rode superleds hebben.
De tekst op deze lichtkrant is op ruim 175 meter nog zeer helder leesbaar, dusdanig dat als je er recht voor staat en inkijkt, je pijn in je ogen krijgt van de intensiteit van de rode LEDS....cheers,
DeeJ
zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel grootComment
-
Met deze kleur nogal lastig te zeggen. Wanneer je de bulb van de 300 niet helemaal netjes in de parabool hebt zitten kan dat nogal wat schelen qua hotspot, zelfde geldt voor frost-opties (hoewel dat flauw zou zijn natuurlijk). Wanneer je er een foto in een andere kleur bijplaatst is het verschil waarschijnlijk veel groter. Blauw / congo doet het sowieso nooit goed bij camera's dus ik ga niet gokken, ben wel verbaasd over de gelijkenis maar dit zijn dan ook de reclameplaatjes die de fabrikanten zelf ook nogal eens willen maken. De (tot nu toe nog...) minpunten worden hier al genoeg aangegeven!Comment
-
Tja, ik zal niet een keuze maken op de foto. Qua lichtopbrengst zal de LED pixelbak (op de primaire kleuren) wel winnen van de Martin Mac300 anders zet de "Mennooos" hem niet op een Topic.
Ik vind belangrijk of je beide spots in de praktijk op dezelfde manier gaat toepassen.
Een Mac300 (of een andere Washlight van welk merk dan ook) zal als tegenlicht bv de kleur geel geven, de pixelbak (of andere LED spot) zal rood en groen tonen. Lijkt mij niet mooi.
Als er rook aanwezig is wil je niet weten wat je ziet met een LED spot.
Natuurlijk hebben LED spot ook hun voordelen (Stil, weinig onderhoud, weinig warmte afgifte, ect.)
Zo kan ik nog wel meer voor- en nadelen geven.
Maar heb je de vergelijking al gedaan met een Mac250 Washlight???------------------------------------------------
Without colour, there is no perception
------------------------------------------------
MvG
Gerrit Schottert
ControlluxComment
-
@Jasper. Nee zou flauw waren we niet om de frost te gebruiken.
@Gerrit. Het gaat niet zozeer om het winnen van... Maar in veel andere topics wordt tot in den treure gediscussieerd over het wel of niet kunnen gebruiken van LED voor... (vul maar iets in). En dan in het bijzonder over lichtopbrengst.
Ik heb in een andere reactie hier ook al gezegd dat we een 250 en een 300 hadden als basis vergelijk. Het had van mij net zo goed een ander merk mogen zijn
.
De toepassing van beide spots zal nooit gelijk zijn denk ik. De 300 is een yoke en de Brick is een vaste spot. In primaire kleuren is de opbrengst van LED meer dan goed te noemen, ga je mengen zijn er toch kleuren waar je te kort op komt. Dat is nu zo en dat zal denk ik ook nog wel een tijd zo blijven. Het ging er hier ook om dat je bij dikke kleuren ook nog wat overhoud en niet alleen bij de basis.
Als je recht in de spot kijkt zul je idd een erwtensoep van kleuren zien, bij projectie valt dit reuze mee. Ook de bundels in rook vielen mij in het geheel niet tegen. Bij de spot zelf was ook de bekende erwtensoep van kleuren te zien, maar verder in de bundel was dit niet het geval.
Een test met de nieuwe 250 wash heb ik nog niet gedaan. Maar wil de test daarmee best eens doen. Ook in combinatie met de PixelPar 90.
Dit topic was dus ook niet bedoelt als "Kijk eens hoe slecht de mac het doet" of "kijk eens hoe goed de brick wel niet is". Meer als "kijk er zijn wel LED producten die je kwa opbrengst prima kunt gebruiken met..."Greetz,
DeMennooos
-
Voor die erwtensoep zullen er vast wel oplossingen gevonden worden, zoals de richtbladen van V*L ofzo. Hoe zat je met de schaduwen van objecten? Want dat is ook nog steeds een storende factor van iedere combinatie van verschillende lichtbronnen; het scala aan verschillende schaduwlijnen wat je krijgt. Misschien niet boeiend voor disco, des te meer voor serieuzere dingen...
Maar gooi dat antwoord er nou eens in!
Comment
-
Flauw hoor Menno dat je het niet verteld zal ik het ook maar niet doen
Maar wel leuk om te zien dat er veel verschil in mening is welke nou de 300 is.groeten alex
Als je de bank 1000 euro schuldig bent, heb jij een probleem. Maar als je de bank een miljoen euro schuldig bent, hebben zij een probleem.Comment
-
[quote=DeMennooos
Dit topic was dus ook niet bedoelt als "Kijk eens hoe slecht de mac het doet" of "kijk eens hoe goed de brick wel niet is". Meer als "kijk er zijn wel LED producten die je kwa opbrengst prima kunt gebruiken met..."[/quote]
Dat weet ik ook wel.
Wel leuk dat je hem vergelijkt met een Mac300, beters is er niet te krijgen,
Zie je wel op de theater vakbeurs in Rotterdam. Drinken we effe een bakkie koffie (of iets anders). Kan je meteen onze wereld primeur van Martin komen bekijken.
Ik zal wel zeggen wat het is: De Mac TW1!!!
Without colour, there is no perception
MvG
Gerrit Schottert
ControlluxComment
-
Ok en wanneer kan et groote publiek dit nieuwtje aanschouwen? ("meer" info gewoon op de martin site gevonden)Originally posted by LJ GerritKan je meteen onze wereld primeur van Martin komen bekijken.
Greets,
BLue CoNFiGComment
-
Mac Tungsten Wash...Originally posted by LJ GerritKan je meteen onze wereld primeur van Martin komen bekijken.
Tis maar wat je een wereldprimeur noemt.
een 'wereldprimeur' die ook al op LDI stond...Last edited by axs; 08-01-06, 02:24.If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!Comment

Comment