Schoolfeestje in Hilversum

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • EBX
    • Nov 2005
    • 7

hoe groot was die zaal / hoeveel man was er ?

Hoe zwaar was die laser ? want echt veel geeft ie lijk niet hé

voor de rest wel mooi gedaan !

Comment

• fl@x
      • Oct 2003
      • 194

citaat:Geplaatst door EBX

hoe groot was die zaal / hoeveel man was er ?

Hoe zwaar was die laser ? want echt veel geeft ie lijk niet hé

voor de rest wel mooi gedaan !
      Die zaal was ongeveer 30 x 20, denk zo'n 1000 man publiek

Die Lasers waren doodgewone Spooky's van 40 mW dus niet echt veel nee. Wel leuk als extra item
      Zo niet, dan toch!!!

Comment

• Keulen
        • Mar 2006
        • 1

Sorry......

Originally posted by Harmen
        ?

het ziet er leuk uit maar vind het persoonlijk wat creativiteit missen.
        een stel maccen in een carre flikkeren kan elke ...
        ook mis ik toch wat meer licht op je podium, had de dj denk ik wat meer in het feest betrokken.
        maar het ziet er wel grappig uit hoor, dit aantal maccen in zo'n zaaltje..

Mee eens....

'LESS' is 'MORE'....

Maar verder lijkt het me wel leuk, om zo veel in de trust te gaan gooien !!
        Ben zelf meer een PAR-en tuup... Maar dat komt omdat ik 'STAGE' georienteerd ben. Vandaar dat ik het ook WAZIG vindt dat de DJ er erg lullig bijstaat.....

(Als je op de foto goed kijkt.... Zie je dat 90% van de hoofdjes 1 kant op staan.... En waarkijken ze dan na.... Niet naar het licht, toch??)

Groetjes: Keulen....

Comment

• driesmees
          • Apr 2003
          • 1076

Originally posted by Keulen
          Mee eens....

'LESS' is 'MORE'....

Maar verder lijkt het me wel leuk, om zo veel in de trust te gaan gooien !!
          Ben zelf meer een PAR-en tuup... Maar dat komt omdat ik 'STAGE' georienteerd ben. Vandaar dat ik het ook WAZIG vindt dat de DJ er erg lullig bijstaat.....

(Als je op de foto goed kijkt.... Zie je dat 90% van de hoofdjes 1 kant op staan.... En waarkijken ze dan na.... Niet naar het licht, toch??)

Groetjes: Keulen....
          Dat over die hoofdjes is maar gedeeltelijk waar denk ik. Denk er aan dat dit een momentopname is, en dat op dat moment (in dit geval) de laser(s) aanstonden. Dit heeft er een groot effect op. Maar inderdaad geeft de DJ ergens een "oriëntatie" aan de zaal.

Dries

PS: Truss
          [CENTER] [/CENTER]

Comment

• stekelvarke
            • Dec 2004
            • 1062

Al vind ik het licht bij de DJ toch wel meevallen, ik heb al ergere DJ plekjes gezien.
            exit night into LIGHT

Comment

• Croock
              • Mar 2004
              • 29

graag wil ik toch daar toch wel even een korte reactie op geven.

De school betaalt niet om een DJ te zien optreden, maar om een feest te zien, en in dit geval een feest met een constructie op de dansvloer. De DJ draait de muziek, meer niet. Dus vandaar dat er bij de DJ niet al te veel licht staat.

Comment

• luc2366
                • Jul 2002
                • 1161

en wie maakt dat feest dan tot een geslaagd iets? Die hoop truss of de DJ?

Comment

• ruurd
                  • Sep 2005
                  • 95

- Muziek?
                  - Elkaar?
                  - Bier?

Er zijn meer factoren dan truss en DJ hoor!

Comment

• JeroenVDV
                    • Mar 2004
                    • 963

Originally posted by Croock
                    graag wil ik toch daar toch wel even een korte reactie op geven.

De school betaalt niet om een DJ te zien optreden, maar om een feest te zien, en in dit geval een feest met een constructie op de dansvloer. De DJ draait de muziek, meer niet. Dus vandaar dat er bij de DJ niet al te veel licht staat.
                    Dan heb jij blijkbaar een iets andere instelling dan ik.

Een school boekt een drive-in show om het publiek te entertainen. Dat wordt ondersteund door een geluidsinstallatie en een lichtconstructie, maar de hoofdzaak is nog steeds het entertainen van het publiek. Dat doe je door te draaien, door interactie met het publiek te hebben en door speciale acties te doen waardoor het publiek aandachtig blijft.

Nadruk ligt bij iets teveel mannen op de techniek heb ik vaak het idee. En dan krijg je inderdaad gezeur over de "goedkope drive-ins" die hetzelfde voor minder ophangen, alleen van minder gerennomeerde merken. Onderscheiden doe je door je totaalshow, je manier van entertainen, en niet door wat je aan licht/geluid hebt hangen of staan.

School zal het een worst wezen of er 20 movingheads of 4 scanners hangen. Zolang de DJ maar een feest weet te bouwen en het publiek in feestsfeer komt. Natuurlijk maak je het jezelf makkelijker door de hele zaal om te bouwen door discotheek, en het helpt behoorlijk omdat het publiek al sneller in de stemming is.

Ik had overigens met een groter budget voor een schoolfeest toch net even wat anders gedaan dan alleen maar meer licht en geluid neerplompen in een hal. Denk daarbij aan thema, decor, andere inrichting van de zaal dan normaal (DJ boven publiek, whatever).

Desalniettemin, van de technische kant bekeken ziet het klusje er meer dan netjes uit.
                    Creating shows beyond Imagination

Comment

• vdm-producties
                      • Mar 2006
                      • 37

Originally posted by Mobile Light Sound Vision
                      Ik lees hier en daar wat negatieve reacties waarvan ik denk tjah.........
                      Wees ook een keer positief tegen een collega....en begin niet meteen met het negatieve.

Overgens vind ik het er goed uitzien, voor een schoolfeest. Er hangt een goede sfeer daar zie ik, vollop volk dus. Mensen zullen heus wel hebben genoten

- Meeste Scholen hebben geen Budget voor Trusskooi + Movingheads bla bla
                      - Je ziet vaker een '' kleinere drive-in '' een schoolfeest verzorgen met een standaard set, 8 parretjes, Strobo , en licht-effectjes en een Normale Geluidsset
                      - Ook hebben sommige scholen willen het ineens niet dat er een schoolfeest komt simpel weg omdat er tijdens een schoolfeest ook schade kan toegebracht worden.

Vraagje: Met hoeveel man hebben jullie alles opgebouwd / afgebroken
                      klopt veel scholen hebben maar een klein budget ik zelf heb daar ook last van ook om maar een klein ding te huren moet er een uur worden over vergaderd gelukkig heeft die school daar geen last van

een goede show jongens

Comment

• Dj-Sjors

Onze school die geeft altijd feesten in een discotheek in de buurt. Bill's bar in Markelo mischien dat iemand dat hier wel kent.

Maar even wat tips:

Misschien een ronde truss

Misschien wat afwisseling in effecten?

Scans erbij tussen? en dan wat movingheads eruit halen.

En misschien 2x t-4 met parren?

Comment

• stekelvarke
                          • Dec 2004
                          • 1062

Originally posted by Dj-Sjors
                          Maar even wat tips:

is kwestie van smaak denk ik, een vierkant/rechthoek enz kunnen hier ook perfect.

Originally posted by DJ-Sjors

is al eerder gezegd warom deze materialen gebruikt zijn en geen andere:

Originally posted by Croock
                          Maar goed, ik denk persoonlijk niet dat er veel mogelijkheden zijn qua creativiteit. Deze klus is uitgevoerd voor een evenementenburo, waar ik alleen als freelancer de klussen voor uitvoer. Op het gebied van voorbereiding doe ik niks. Ik kijk alleen wat er aan trusserij de oplegger uitkomt en ga daarmee aan het bouwen.
                          exit night into LIGHT

Comment

• Croock
                            • Mar 2004
                            • 29

bedankt stekel, jij zegt het, ik denk het

Comment

• DJ_Compact
                              • Jan 2004
                              • 234

Originally posted by Dj-Sjors
                              Onze school die geeft altijd feesten in een discotheek in de buurt. Bill's bar in Markelo mischien dat iemand dat hier wel kent.
                              Jep, ik kom er wel eens voor mijn werk.....

Lijkt me dat je dan een grote cirkel nodig hebt. Dat krijg je ook niet overal...

Misschien wat afwisseling in effecten?
                              Knap dat je zoiets van foto`s af kunt zien hoe de afwisseling was.

Wat is het grote verschil dat het hem dan doet?

Eensch...
                              Mjaaaa....

Comment

• Luuk
                                • Aug 2005
                                • 14

mensen, mensen zit bernd niet zo af te kraken hij bedoeld het zo goed.

Comment

Working...