verwijderde berichten /leesbaarheid

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5950

    #16
    Nope, no can do!
    Iets blijft staan of wordt verwijderd.

    Wanneer je niet begrijpt dat een discussie over een aankondiging van een Behringer array gaat en niet over de marktwerking van een b-merk in het algemeen dan vind ik het al lief genoeg wanneer ik je bericht uit de discussie gum.

    Wat jij vraagt is: Ik houd me niet aan de regels, voed me op.
    gaat niet gebeuren, zoveel tijd besteden aan mensen die het niet begrijpen is ondoenlijk.

    Gelukkig snappen de meeste deelnemers het prima en is het voldoende duidelijk wanneer er een scheve schaats wordt gereden.
    Even in de spiegel kijken derhalve!

    Wanneer je daar een probleem mee hebt dan kan je daar per PM of mail van proberen te overtuigen!

    geintje moet zeker kunnen, kan ook zoals je leest.
    Je bericht dat veel mensen hier hun vrije tijd opofferen moet je echt eventjes opnieuw lezen, er is echt helemaal niemand die je dwingt om je tijd door te brengen op het forum.
    Wel vragen de forum regels aan jou als deelnemer om de tijd en webspace niet te vervuilen met ongewenste berichten.

    Dit is niet het libelle forum, van een volwassen vent verwacht ik ook een dito opstelling.
    Last edited by moderator; 23-01-12, 21:40. Reason: lelijke d/t misser
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

    Comment

    • NesCio01
      • May 2010
      • 1987

      #17
      Originally posted by moderator
      ........Ik houdt................
      Beste mod,
      gebruik jij dan alsjeblieft, al is het maar als voorbeeld, de spellingscontrole.

      pls?

      grtz
      Last edited by moderator; 23-01-12, 21:40. Reason: dank! done... alle twee trouwens :-)
      Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

      Comment

      • Stoney3K
        • Sep 2007
        • 1399

        #18
        Originally posted by moderator
        Nope, no can do!
        Iets blijft staan of wordt verwijderd.

        Wanneer je niet begrijpt dat een discussie over een aankondiging van een Behringer array gaat en niet over de marktwerking van een b-merk in het algemeen dan vind ik het al lief genoeg wanneer ik je bericht uit de discussie gum.
        Ik heb toch genoeg andere forums meegemaakt waar de discussie die op een zijspoor eindig (in dit geval, marktwerking van Behringer) gewoon netjes afgesplitst wordt in een ander onderwerp, omdat het toch een discussie is die (op zichzelf) het voeren waard is maar niet in die thread thuishoort. Dan hoeven de mensen die via via op dat onderwerp zijn beland ook niet compleet opnieuw te beginnen. Als er een scheve schaats wordt gereden, dan kun je die baan prima afsplitsen en hebben de mensen in de originele thread er ook geen last meer van.

        Wat jij vraagt is: Ik houdt me niet aan de regels, voedt me op.
        gaat niet gebeuren, zoveel tijd besteden aan mensen die het niet begrijpen is ondoenlijk.
        Daar klaag ik niet eens over, ik ben alleen van mening dat berichten verwijderen zonder tegenbericht niet helemaal de bedoeling moet zijn. Als jullie als moderators van mening zijn 'dit is niet helemaal on-topic', prima, maar ik kan als originele poster ook niet meer controleren wat er nu wel of niet gestaan heeft. Mocht het dan zo zijn dat iets niet on-topic is, dan kunnen we dat ergens anders in het forum terugvinden, als het rommel is die echt niet kan, zoals wanneer er een ruzie ontstaat, dan vind ik verwijderen ook helemaal geen probleem. Het is nu alleen zo dat de berichten met 'dit draagt niet bij' worden gewist, maar er nergens verhaal gehaald kan worden.

        Ik draag de issue alleen maar aan voordat mensen straks aan de bel trekken en 'censuur' gaan lopen roepen als het uit de hand loopt.
        First make it work, then make it look pretty!

        Comment

        • moderator
          Moderator
          • Apr 2001
          • 5950

          #19
          Dank voor het meedenken, ben echter stellig van mening dat wanneer je zelf niet meer weet wat je geplaatst hebt, dat een discussie prima kan zonder die bijdrage!

          Wat je aanhaalt is inderdaad ook een prettige manier van moderaten, wij zijn van mening dat je zelf verantwoordelijk bent voor de inhoud van je berichten en dat we niet te pietluttig zijn bij het beoordelen van reacties.
          Wel is het zo dat wanneer 1 iemand off-topic gaat, er doorgaans een aantal een reactie op die off-topic plaatsen.
          Graag wil ik die deelnemers uitnodigen om progressiever om te gaan met de "new topic" functie...

          Lijkt me meer gepast dan het neerleggen van de discussiediscipline bij het moderating team!
          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

          Comment

          • Stoney3K
            • Sep 2007
            • 1399

            #20
            Originally posted by moderator
            Graag wil ik die deelnemers uitnodigen om progressiever om te gaan met de "new topic" functie...
            Zorgt dat niet juist voor een wildgroei aan nieuwe topics die maar 1 heel specifiek onderwerp behandelen en waar dus in verhouding écht weinig reacties op gaan komen? Die ervaring heb ik tenminste van andere forums.
            First make it work, then make it look pretty!

            Comment

            • moderator
              Moderator
              • Apr 2001
              • 5950

              #21
              Het zorgt voor meer onderwerpen, maar voorkomt tegelijkertijd dat een discusse over een aangekondigde line array afbuigt naar een gesprek over marktwerking. Het voorkomt dat een discussie over een cursus verzand in een discussie over de kwaliteit van onderwijs in het algemeen, kan nog wel even doorgaan.
              Het off topic gaan is doorgaans een oorzaak dat de discussie een langzame dood sterft, wellicht is dat ook herkenbaar op de fora?
              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

              Comment

              • Stoney3K
                • Sep 2007
                • 1399

                #22
                Originally posted by moderator
                Het off topic gaan is doorgaans een oorzaak dat de discussie een langzame dood sterft, wellicht is dat ook herkenbaar op de fora?
                Dat ligt maar net aan de mate van off-topicheid. Als een moderator keihard een discussie afkapt omdat het volgens zijn mening off-topic is kan het bijvoorbeeld hetzelfde effect hebben als een topic wat compleet ontspoord is.

                Aan de andere kant: Veel losse topics die ik in de situatie tegenkom dat iemand voor elk akkefietje een nieuw topic zou moeten maken, hebben vaak ook totaal geen reacties en worden (met name door nieuwe forumgebruikers) ook redelijk schaamteloos weer naar boven geschopt. Dat maakt de discussie, en het zoeken naar nuttige informatie, er ook niet praktischer op, want als je dan zoekt krijg je alleen nog maar meer topics (vaak van 1-2 jaar oud) die dezelfde onbeantwoorde vraag behandelen.
                First make it work, then make it look pretty!

                Comment

                • moderator
                  Moderator
                  • Apr 2001
                  • 5950

                  #23
                  Je zou ook kunnen stellen dat die spin-off dan niet de warme belangstelling heeft die jij haar zo graag toedicht...
                  Moderator J&H Licht en Geluid Forums

                  Comment

                  Working...