verwijderde berichten /leesbaarheid

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mrVazil
    • Mar 2010
    • 330

    verwijderde berichten /leesbaarheid

    Ik weet niet goed waar posten, daarom hier maar:

    Het zou mijns inziens de leesbaarheid van het forum serieus vergroten als de verwijderde berichten ook effectief uit een topic zouden verdwijnen ipv een mededeling dat het bericht in kwestie verwijderd is.

    Er zijn meerdere topics waar zes, zeven reacties onder elkaar verwijderd zijn en waar je dus moet scrollen om de eerstvolgende echte reactie te kunnen lezen.

    Is er een reden dat dit blijft staan?
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

    #2
    Zelfde onderwerp maar andere opmerking:
    wanneer een bericht vrij laat wordt verwijderd, zijn er al andere berichten die daarop volgen natuurlijk. Helaas staat er dan soms in die latere berichten iets dat verwijst naar die verwijderde berichten... dat maakt het ook niet leesbaar/begrijpbaar.
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

    Comment

    • Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

      #3
      Tsja, schijnt dat de Modjes de hele dag niks beters te doen hebben dan het forum in de gaten te houden, alle leestekens te corrigeren en speldvauten eruit te halen...

      Comment

      • moderator
        Moderator
        • Apr 2001
        • 5950

        #4
        Berichtje vanaf een zonovergoten terras.

        Berichten die worden verwijderd zijn:
        - Of geen meerwaarde tot het onderwerp van gesprek,
        - Of strijdig met de spelregels voor het forum(onderdeel),
        - Of onleesbaar,
        In enkele gevallen een combinatie van bovenstaande drie punten.

        Een verwijdering wordt alleen dan gedaan wanner laten staan van het bericht geen optie is.
        Om dit toetsbaar te houden blijft er wel een "staartje" van het bericht achter.

        De oproep tot een betere leesbaarheid wordt onderschreven, deelnemers kunnen best wat vaker zich afvragen of de bijdrage die ze voornemens zijn te gaan plaatsen ook echt iets bijdraagt aan de discussie EN of de te plaatsen reactie past binnen de geboden mogelijkheden.

        Wat nogal eens gebeurt is het volgende:
        Deelnemer A plaatst een bericht,
        Deelnemer B is van mening dat het bericht niet op het forum thuishoort en reageert met een bericht wat inhoudelijk op die off-topic reactie van deelnemer A ingaat.
        vervolgens komen deelnemer C, D, E en F ook nog even hun mening geven over die off-topic.

        Dit gebeurt vaak in een tijdsbestek van 1-2 uur, hooguit een dagdeel.
        Op het moment dat de recente reacties worden gelezen door het moderating team staan er dan 6-7 berichten die allen worden verwijderd.

        Dit laat z'n sporen na, is wel heel eenvoudig te voorkomen door niet te reageren op berichten waarvan je op je klompen aan kunt voelen dat ze toch worden verwijderd.
        Last edited by moderator; 16-04-11, 17:59. Reason: zpelvaudje
        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

        Comment

        • laserguy
          • Jun 2003
          • 2755

          #5
          Zo een lang bericht en complete reactie vanaf een zonovergoten terras? Hulde!
          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

          Comment

          • Rolandino
            • Mar 2007
            • 1451

            #6
            Toch een bewijs dat een MOD zijn werk doet in zijn vrije tijd. ( mocht ie echt op een zon overgoten terras hebben gezeten )

            Als ik op het terras zit heb ik andere dingen waar ik mijn tijd aan besteed ipv een forum beheren !

            Er zit genoeg vrouwvolk en drank en vrienden op een terras wat juist op dat moment de aandacht krijgt.
            EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

            Comment

            • moderator
              Moderator
              • Apr 2001
              • 5950

              #7
              tip van modje dan: Alleen tijd op het forum doorbrengen wanneer het kan!

              enne extragratieztip: met je iPad op het terras...babemagnet
              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

              Comment

              • Hitvision
                • Jun 2003
                • 388

                #8
                Blijft wel de opmerking staan dat 'verwijderde berichten' nog steeds zichtbaar zijn. De inhoud is dan wel verdwenen maar wie het geschreven heeft enzovoorst staat er nog steeds. Dat wij als gebruikers deze 'sporen' kunnen voorkomen daar ben ik het helemaal mee eens maar is er geen mogelijkheid om het bericht ook totaal niet meer zichtbaar te krijgen. Wellicht niet door een mod maar wel door een administrator. Ligt aan welk 'forum' gehanteerd wordt maar bij verschillende 'forums' is dit door een administrator zo in te stellen dat deze verwijderde berichten alleen zichtbaar zijn voor mods en admins en niet door gewone gebruikers. (Zoals gezegd heb ik het niet alleen over de inhoud maar over het volledige bericht) Ik onderschrijf daarmee dan ook de TS dat dit de leesbaarheid nog beter verbeterd. Het voorkomt echt soms 6 berichten scrollen en zodoende dus berichten zonder inhoud temoeten bekijken.
                Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!

                Comment

                • koentjes
                  • Dec 2007
                  • 333

                  #9
                  hm... deze discussie loopt al veel langer dan dat het duurt om die berichten even door te srollen hoor...

                  Comment

                  • Rolandino
                    • Mar 2007
                    • 1451

                    #10
                    Als ik op een terras zit is dat vrijetijd en wil ik niets met mijn verplichtingen elders te maken hebben.

                    Daarbij heb ik een hekel aan mensen die bv op een terras aan het pingen of smsen of bellen zijn zodat ik informatie krijg over hun prive doeleinden en andere zaken. gebeurt vaak hardop met de vriendekring erbij om te laten weten hoe "belangrijk" ze denken zijn in de maatschapppij.

                    Dit zijn dingen dat moet je prive doen niet in het openbaar.

                    Dat is hetzelfde als je in de trein hardop het werk voor je baas aan het doen bent.

                    Komt bij mij over dat je aandacht tekort komt en juist wilt opvallen voor de omringende personen.

                    Dat vindt ik niet onder sociaal vallen.

                    Maar toch petje af dat je juist in JE vrijetijd juist op een vol en zonovergoten terras de moeite neemt om je moderator verplichting te doen. Petje af dat je je juist op dat moment tijd maakt om een soort verplichting te uiten ( verplichtingen hebben juist niets met vrijetijd te maken )

                    Mijn mening is gewoon dat je 2 soorten vrijetijd hebt. een die je met je vrienden, vrouw en kinderen etc doet buiten je werktijden of andere verplichtingen.

                    En een die je besteed aan je hobbie's, knutsel uurtjes aan huis of auto of andere projecten.
                    Last edited by Rolandino; 25-04-11, 10:49.
                    EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

                    Comment

                    • moderator
                      Moderator
                      • Apr 2001
                      • 5950

                      #11
                      Originally posted by Hitvision
                      Blijft wel de opmerking staan dat 'verwijderde berichten' nog steeds zichtbaar zijn. De inhoud is dan wel verdwenen maar wie het geschreven heeft enzovoorst staat er nog steeds. Dat wij als gebruikers deze 'sporen' kunnen voorkomen daar ben ik het helemaal mee eens maar is er geen mogelijkheid om het bericht ook totaal niet meer zichtbaar te krijgen. Wellicht niet door een mod maar wel door een administrator. Ligt aan welk 'forum' gehanteerd wordt maar bij verschillende 'forums' is dit door een administrator zo in te stellen dat deze verwijderde berichten alleen zichtbaar zijn voor mods en admins en niet door gewone gebruikers. (Zoals gezegd heb ik het niet alleen over de inhoud maar over het volledige bericht) Ik onderschrijf daarmee dan ook de TS dat dit de leesbaarheid nog beter verbeterd. Het voorkomt echt soms 6 berichten scrollen en zodoende dus berichten zonder inhoud temoeten bekijken.
                      Zonder flauw te willen doen, maar de reden waarom dit zo gebeurt heb ik reeds toegelicht.
                      Los daarvan is je laatste zin bijzonder komisch.
                      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

                      Comment

                      • Hitvision
                        • Jun 2003
                        • 388

                        #12
                        Heb inderdaad over die ene zin waarom dit 'staartje' blijft hangen over het hoofd gezien. M.b.t mijn laatste zin hooguit wat rommelig maar komisch valt wel mee toch?

                        Overigens prima werk door jullie hoor echter kritisch blijven is m.i. altijd goed toch?
                        Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!

                        Comment

                        • Rolandino
                          • Mar 2007
                          • 1451

                          #13
                          Al bij al is het niet opgelost in zoverre dat er altijd iets achter blijft van wat er wordt weggehaald door moderator. Wat soms best wel raar overkomt in een forum als je van a nar b leest.

                          Als er iets is ge quoted door een lid en de moderator haalt het origineel weg blijft de quote gewoon staan dus weghalen heeft dan ook weer geen zin.

                          Maar aan de andere kant wel weer positief dat er iets aan gedaan wordt dmv het verwijderen van een post en bij sommige gevallen de poster in kwestie een mailtje te sturen.
                          EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

                          Comment

                          • moderator
                            Moderator
                            • Apr 2001
                            • 5950

                            #14
                            Komisch valt wel mee toch
                            Het voorkomt echt soms 6 berichten scrollen en zodoende dus berichten zonder inhoud temoeten bekijken.
                            Kreeg er wel een glimlach van

                            Reden voor de verwijdering is juist dat de inhoud van die berichten geen meerwaarde heeft voor het onderwerp...
                            Dus ja, je ziet dan een leeg kader,
                            Ja, een ander heeft de onzin dan al voor je verwijderd.

                            Er bestaat een mogelijkheid dat het bericht helemaal niet meer te zien is. Hiervoor kiezen we heel bewust niet, in sommige gevallen komt een deelnemer met een valide argument of een aanvulling op zijn verwijderde bericht waardoor er alsnog voor word gekozen om dit weer zichtbaar te maken.
                            In de meeste gevallen blijft zo'n bericht ook na de heroverweging verwijderd uit de discussie. Verwijderen van berichten gebeurt niet zonder reden!
                            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

                            Comment

                            • Stoney3K
                              • Sep 2007
                              • 1399

                              #15
                              Originally posted by moderator
                              In de meeste gevallen blijft zo'n bericht ook na de heroverweging verwijderd uit de discussie. Verwijderen van berichten gebeurt niet zonder reden!
                              Ik heb soms wel het idee dat er iets te fanatiek met de verwijder-knop wordt omgesprongen terwijl het niet altijd nodig is.



                              Hier had ik bijvoorbeeld een redelijk uitgesproken mening staan over het nut van Behringer in een bepaald marktsegment, maar in plaats van in het bericht (inhoudelijk) te knippen en het direct relevante materiaal wel te laten staan, terwijl alles met een raakvlak werd verwijderd, is gewoon de hele post naar de prullenbak verdwenen.

                              Als het off-topic is, verplaats het dan bijvoorbeeld naar de Lounge. vBulletin kan prima draadjes splitsen. Als het écht tegen de regels is (bv. spamming, trollen of wat dan ook) dan hoor ik als overtredende gebruiker het ook graag persoonlijk, in plaats van alleen een berg tekst die om onverklaarbare redenen in het niets is verdwenen.

                              Bovendien moet het ook leuk blijven. Als we alleen strikt on-topic moeten blijven en er niet een keertje een zijspoor gemaakt mag worden, dan denk ik dat veel mensen redelijk snel zullen vertrekken. We zitten hier met z'n allen ook in (en voor) onze vrije tijd, dus een geintje op zijn tijd moet IMO ook kunnen.
                              First make it work, then make it look pretty!

                              Comment

                              Working...