Topic na twee weken nog niet zichtbaar

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Boosty
    • Mar 2011
    • 2

Topic na twee weken nog niet zichtbaar

Ik heb twee weken terug een topic geplaatst in het forum over licht. Na de eerste poging stond er niets, dus heb ik wat later een tweede poging gedaan. Beide keren geeft het forum geen foutmelding.

Nu is het twee weken later en het topic staat er nog niet. Het topic is ook niet verplaatst, want mijn profiel zegt dat ik 0 topics heb gestart.

What happened?
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

denk dat er een bitje omgevallen is ergens op de server...

Comment

• moderator
      Moderator
      • Apr 2001
      • 5950

Geen omgevallen bitjes, integendeel. De boel werkt prima!
      Het onderwerp wat Boosty wilde plaatsen is getoetst aan de spelregels van het forum en is door het moderating team niet akkoord bevonden voor plaatsing.
      Vandaar dus dat de vraag niet zichtbaar wordt.
      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• laserguy
        • Jun 2003
        • 2755

Ik mag hopen dat jullie dit dan ook per mail aan Boosty hebben laten weten. Kwestie van een correcte communicatie te voeren?
        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• moderator
          Moderator
          • Apr 2001
          • 5950

Ik mag hopen dat het uitblijven van publicatie afdoende is. Wanneer alles en iedereen gemaild zou moeten worden dan werd het een full-time pro bono functie en daarvoor hebben we nog niemand bereid gevonden deze taak op zich te nemen.
          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• frederic
            • Jan 2006
            • 3511

[FONT=Verdana]Lijkt me kleine moeite om iemand die voor het eerst iets post, en je haalt het weg omwille van het forumreglement, die persoon te verwittigen.[/FONT]
            [FONT=Verdana]In België noemen we dat professionele beleefdheid.[/FONT]

Comment

• laserguy
              • Jun 2003
              • 2755

Ik mag hopen dat het uitblijven van publicatie afdoende is.
              Duidelijk niet dus... zoals dus bewezen is. Probleem is dat je net zoals bij mail en andere technische oplossingen niet weet wat er juist gebeurt of niet gebeurt. En als er dan iets niet gebeurt dan gaat men gissen of opnieuw proberen of nog erger: dan gaan mensen zitten wachten of rekenen op iets wat nooit zal komen of gebeuren... Al die miserie kan maar op 1 manier voorkomen worden: duidelijke communicatie!
              Je wilt niet weten welke belachelijke of domme mails ik krijg maar toch beantwoord ik ze omdat dit de enige manier is dat communicatie echt werkt...
              En daarnaast is het, zoals Frederic terecht opmerkt, een stukje professionele beleefdheid. Ik noem het in mijn mediacursus eerder "professioneel gedrag".
              Sla er eens een week de krant op na: tientallen rampen die je zult tegenkomen, waren te vermijden geweest door duidelijke communicatie. We kunnen anno 2011 honderden keren sneller en eenvoudiger communiceren maar blijkbaar maken we er steeds minder gebruik van, met alle gevolgen vandien. De technologie gaat vooruit maar we doen er steeds minder mee, waardoor we als mensheid er eigenlijk op achteruitgaan.
              En ja, dat kost een beetje werk maar dat is het meestal wel dubbel en dwars waard. Uiteindelijk: hoeveel keer per week zou je een extra mailtje moeten sturen? Zal wel enorm meevallen zeker?
              Tot zover mijn communicatie-evangelie
              Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• qvt
                • Oct 2009
                • 721

Zonder communicatie loopt alles al snel in de soep
                There is no substitute for imagination

Comment

• AJB
                  • Jul 2003
                  • 2289

Ik denk dat er een grijs gebied is, waarin ook jullie zullen zien dat communicatie niet nodig is.

Stel: ik post een topic, met als onderwerp "Beatrix is een h*er", of "Brandweermannen zijn vet knap", snappen jullie direct dat dit niet geplaatst gaat worden. Daar is communicatie eerder olie op het vuur van de zieke geest die het plaatste.

Vastgesteld kan dus worden, dat de mate van ridiculiteit bepaalt of een mailtje al dan niet redelijk is. Doorgaans mailen moderators keurig, maar soms ook niet.

Feitelijke vraag is: wat wilde Boosty plaatsen dat blijkbaar geknipt wordt zonder een notificatie? Want die uitleg bepaalt of alle geplaatste kritiek ook terecht is....
                  If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                  ------------------------------------------------
                  Arvid Buit
                  Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Gast1401081
                    • Mar 2001
                    • 7999

Originally posted by frederic
                    [FONT=Verdana]Lijkt me kleine moeite om iemand die voor het eerst iets post, en je haalt het weg omwille van het forumreglement, die persoon te verwittigen.[/FONT]
                    [FONT=Verdana]In België noemen we dat professionele beleefdheid.[/FONT]
                    In Nederland noemen we dat werkverschaffing voor mensen die de hele dag niks beters te doen hebben. Zelfs de koffie wordt daar door Juffrouw Jannie binnengebracht...

wat een gezeik,/// Abus erop maar weer..

Comment

• frederic
                      • Jan 2006
                      • 3511

Originally posted by MacGyverSounds
                      In Nederland noemen we dat werkverschaffing voor mensen die de hele dag niks beters te doen hebben. Zelfs de koffie wordt daar door Juffrouw Jannie binnengebracht...

wat een gezeik,/// Abus erop maar weer..
                      [FONT=Verdana]Dus jij vindt dat gezeik dat een winkel/ leverancier een vorm van professionele beleefdheid hanteert tav potentiële klanten? [/FONT]
                      [FONT=Verdana]We gaan daar aan denken als we iets nodig hebben...[/FONT]

Comment

• Boosty
                        • Mar 2011
                        • 2

Vreemd gang van zaken, die ik nog op geen enkel forum ben tegengekomen. Wellicht dat het goed is om deze werkwijze in de FAQ op te nemen.

Wellicht ook goed om het volgende te wijzigen:
                        Je ingetikte berichten verschijnen automatisch - zonder directe tussenkomst van een moderator – in het gekozen forumonderdeel.
                        Dit lijkt mij pertinent onwaar. Het bericht is nooit geplaatst omdat een moderator het voor publicatie afgekeurt heeft.

Hieronder het bericht, waaruit ik alle merken en data heb verwijderd:
                        Onderwerp: Prijsbepaling oude drive-in set van [merk]

Een vriend van me gaat verhuizen en heeft op zijn nieuwe stek geen plek voor het opbergen van een set met lampen die hij jaren terug voor zijn drive-in gebruikte. Daarom heeft hij aan mij gevraagd e.e.a. te koop te zetten, maar we hebben wat moeite met de prijsbepaling van de set. Wie kan ons daarbij helpen?

De set bestaat uit:
                        - In totaal [X] van het merk [Y], tegenwoordig [Z] ([link naar website Z])
                        Deze: [link naar productpagina]
                        Het zijn lampen die dmv spiegels RGB kunnen mixen, aansturing over XLR.
                        Documentatie: [link naar docs]

- Komt met een volledig werkende controller van [Y] voor aansturen en programmeren: [A] programma's van max [B] pages. Kan ook zelf reageren op basis van geluidsinput.
                        - Een kapotte controller voor reserveonderdelen e.d., defect onbekend, mogelijk makkelijk te repareren. Geen visuele schade iig.

De hele set is opgebouwd en bekabeld op twee statieven ([specs]) met [bla].

Tot nu toe heb ik gezien dat tweede hands en werkende controllers verkocht worden in de USA voor [prijs], maar verder houd het redelijk op. Het merk ([merk]) is vooral populair in de US, maar in Europa volgensmij vrij zeldzaam.

Daarom de vraag:
                        - Wat is een goede prijs voor een setje zoals dit?
                        In de FAQ, die ik overigens keurig vantevoren gelezen heb, vind ik geen aanhakingspunten voor de beslissing om dit niet te plaatsen. De verklaring daarvoor hoop ik in een PM van de betreffende mod te mogen ontvangen.

Maar dat terzijde: dit topic gaat dan naar mijn idee niet over de beslissing van de mod, maar over de huidige policy in het algemeen:

12. Beslissingen door- en omgang met moderators
                        Het team van moderators betrokken bij deze forums bestaat uit louter vrijwilligers. Bij lastige kwesties (zoals twijfelachtige onderwerpen of vervelende deelnemers) raadpleegt de moderator altijd zijn medemoderators. Er word dan een gezamenlijk standpunt ingenomen en uitgedragen.
                        Hieruit spreekt naar mijn idee toch wel degelijk dat er normaalgesproken iets over de ingenomen standpunten gecommuniceerd dient te worden.

Comment

• RonaldH
                          • Aug 2009
                          • 274

Ik weet het niet zeker, maar mijn eerste bericht is ook op deze manier "zoek" geraakt, was niet interessant (of professioneel) genoeg.
                          Er is meer te koop dan je betalen kunt

Comment

• Gast1401081
                            • Mar 2001
                            • 7999

Originally posted by frederic
                            [FONT=Verdana]Dus jij vindt dat gezeik dat een winkel/ leverancier een vorm van professionele beleefdheid hanteert tav potentiële klanten? [/FONT]
                            [FONT=Verdana]We gaan daar aan denken als we iets nodig hebben...[/FONT]
                            Begin je toch lekker zelf een SuperBeleefd Forum...
                            Kom je aan je andere werk niet meer toe, hoor.

Da's ook de reden dat ik me af en toe erger aan een paar smurfenopmerkingen, en daar lekker tegen aan schop. Die professionele beleefdheid komt van de klanten toch alleen maar terug in SMS-taal, gezeur om hun ouwe meuk toch niet stiekem in te kunnen passen in een nieuw appraatje, en vaak nog de eis " MET SPOED" erbij.

Het Mod-team kennende heeft er gewoon een commerciële oproep gestaan, en dat wordt meteen richting DiGiHalla gemoved.
                            EDIT >>Sterker nog : dat wordt dus net bevestigd. De stelregel : we zijn geen Marktplaats ( we hebben wel een snuffelsite daar voor... ff goed zoeken bovenaan) is dus gewoon gehandhaafd. >> EDIT

Oh, voor de duidelijkheid: ik werk NIET voor J&H. Heb ik ook nooit gewerkt.
                            Sterker nog : J&H faciliteert alleen de server ruimte voor dit forum, en mag daar dus wat reclame voor terugvragen.
                            Last edited by Gast1401081; 28-03-11, 11:43.

Comment

• vasco
                              • Oct 2003
                              • 2567

Originally posted by laserguy
                              ...We kunnen anno 2011 honderden keren sneller en eenvoudiger communiceren maar blijkbaar maken we er steeds minder gebruik van, met alle gevolgen vandien. De technologie gaat vooruit maar we doen er steeds minder mee, waardoor we als mensheid er eigenlijk op achteruitgaan.
                              Zou het misschien zomaar kunnen zijn dat wij als mensen ondertussen zoveel verschillende manieren van communiceren hebben dat menigeen hierdoor juist de draad kwijtraakt.

Of worden we misschien moe door alle manieren die we krijgen toegeworpen om met een ander in contact te staan, kortom is het to-much en verlangen wij mensen stiekem toch ook weer eens naar een stukje rust en tijd voor onszelf.

Vroeger had je papier en vaste telefoon. Was je niet thuis of op kantoor dan ook niet bereikbaar. Nu gaat het via mobieltje, sms, e-mail, messenger, hyves, facebook, linkedin, twitter, etc. En men verwacht maar dat je overal bereikbaar bent.

Begrijp mij niet verkeerd, goede communicatie is (vind ik ook) gewoon belangrijk en hiermee valt of staat erg veel. Ik persoonlijk ben wel selectief waarop en waarmee ik wel en geen antwoord geef.

Comment

Working...