Schreifen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RayM
    • Jan 2006
    • 742

hey, ik doe men best hoor
    Heerlijk die stilte

Comment

• Olaf Duffhuës
      • Oct 2000
      • 2477

Ben alweer 34..;-)
      Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• bones2001
        • Aug 2003
        • 741

Broekie
        Mixen is net als schilderen.
        Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• Whitefarmer
          • Oct 2003
          • 1244

GRMPF!!

Zo, dat lucht op!

Sorry maar ik moest het echt even kwijt, ik ben GEEN held in de Nederlandse taal, maar waar het met de huidige jeugd naartoe moet...
          Groeten John
          ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
          Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• Beckers Entertainment
            • Dec 2008
            • 650

Goed bezig John.
            Het viel mij ook al op, maar ik hield me al express rustig.

Denk dat 't goed is dat dit topic weer eens wat nieuw leven ingeblazen krijgt.
            Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• mhsounds
              • Sep 2009
              • 933

Slecht...ik ben de jeugd van vandaag maar het komt vaak voor dat ik een smsje terugstuur met de vraag wat die afkorting betekent.

We hebben ABN dat snapt iedereen (op wat buitenlanders na dan) gebruik het dan ook!

Ook die straat taal word je gek van
              Freelance Light and Video |
              Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• Beckers Entertainment
                • Dec 2008
                • 650

GeenStijl : Werkgevers: Stagiairs Niet Goed Voorbereid

Die past hier wel bij denk ik..
                Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• @lex
                  • Jul 2006
                  • 1086

Originally posted by SoundOfSilence
                  Geen idee hoe oud je bent, maar ondergetekende krapt (??) zich met zijn 33 ook eens op zijn hoofd.

Even terug naar je artikel:
                  Kinderen die veel afkortingen gebruiken bij het SMS'en... (Schrijven dus)
                  ontwikkelen gemiddeld genomen een betere leesvaardigheid (Lezen dus)

Een waarheid als een koe... als de schrijver slecht schrijft, moet de lezer beter leren lezen, anders snapt ie het niet. Gevolg is dat de lezer toleranter wordt voor schrijffouten en deze toch correct interpreteert (soort error-correctie).
                  Haha, het moet 'krabt' zijn. Komt van het werkwoord 'krabben'. Of het moet erg krap zijn achter je oren...

Je hebt er inderdaad gelijk in dat de lezer beter gaat lezen van fouten. Ik merk zelfs dat ik toleranter ben voor fouten als ik hier op het forum ben dan wanneer ik bijvoorbeeld de krant lees. Een gemiddeld stuk tekst met een gemiddelde hoeveelheid taalfouten accepteer ik al terwijl de kleinste fout in het NRC mijn haren te berge doet rijzen.

In het verleden heb ik eens de moeite genomen een stuk volstrekt onbegrijpelijke tekst te corrigeren en te interpreteren. Dit werd mij in het geheel niet in dank afgenomen. Sindsdien probeer ik me in te houden. Hoewel dit mij vaak lastig valt.

Misschien is het probleem dat ik taal net zo puristisch benader als de sound in de zaal...

@lex
                  Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• remco_k
                    • Sep 2002
                    • 325

Ik kan me er ook aardig aan irriteren en denk zoals de topicstarter.
                    Soms verschijnen er (ook op andere fora) berichten waar bijna niets van is te maken. Ja, het is dat wij mensen inderdaad een soort error correctie ingebakken hebben zitten waardoor het nog te lezen is.

Het erge is dat de betreffende posters vaak ook iets willen weten. Ze vragen dit of dat. Als je hun post dan niet goed begrijpt en vraagt even of je het goed begrijpt vanwege het taalgebruik, ontbreken van punten, komma's en hoofdletters, dan kan je een grote bek van een 15 jarig knaapje krijgen. Tja, daar helpt hij zichzelf dan niet bepaald mee.
                    Ook al heeft het totaal niets met zijn vraag te maken, zou het toch fijn zijn dat hij (of zij) gewoon even de vraag wat duidelijker en iets correcter formuleerd.

Ik schrijf ook niet foutloos nederlands (en engels) en verwacht van anderen ook geen perfectie maar ik doe tenminste wel een beetje mijn best en sta open voor commentaar. Forums worden gewoon beter leesbaar (en doorzoekbaar) als iedereen zich een beetje aan de taalregeltjes zou houden.

Tot slot heb je nog een groep mensen die er niets (meer) aan kunnen doen. Ik heb een kennis (35+) die gewoonweg niet in staat is om ook maar 1 zin correct te schrijven. Sterker nog, 1 woord is al een probleem. Hij schrijft alles zoals het fonetisch klinkt. Voor die mensen ligt het wat ingewikkelder dan onwil en luiheid. Ze kunnen bijna niet anders. Maar toch een advies: start Microsoft word eens, daar zit een spellingchecker in die de grootste fouten meestal goed tackeld.
                    Het gebruiken ervan voorkomt in de eerste instantie onbegrip en irritatie, je nodigt met je goed uitziende post mensen sneller uit om met je mee te denken en je voorkomt bij voorbaat geklooi over je taalgebruik. Uiteindelijk komt het jezelf ten goede, omdat je vraag waarschijnlijk sneller wordt beantwoord en misschien leer je er ook nog wat van.
                    Last edited by remco_k; 07-12-09, 15:35.
                    Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
                    Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

Comment

Working...