Sporen Recorder (Multi-Tracker)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • giserke
    • Nov 2003
    • 456

citaat:Geplaatst door pc-beginneling

citaat:Geplaatst door musicjohn

Ik gebruik zelf "Cool Edit Pro 2.0" en ben er zeer tevreden over.
    hallo

misschien een domme vraag , maar hoe los ik dit probleem op :
    multitrack :
    Als ik een tweede track probeer op te nemen , en ook gewoon bij het afspelen van een wave , dan vertraagt de snelheid van de muziek , of blijft haperen ..
    ( ik probeer wat gitaar op te nemen ..)
    of anders gezegd ; wat zijn de minimum vereisten van een pc om zoiets aan te kunnen ?
    of ligt het aan kwaliteit van geluidskaart
    (u ziet ,ik ken er bitter weinig van )
    wie geeft me goede raad ,
    je moet al een zeer krachtige geluidskaart hebben om dat perfect te kunnen. Maar zolang de AD converters niet extern in een module zitten zul je dat probleem blijven hebben!

Comment

• Mathijs
      Moderator
      • Aug 2002
      • 1353

citaat:AD converters niet extern in een module zitten zul je dat probleem blijven hebben!
      hmmm dus met een digidesign audiomedia kaart, of een M-audio Delta 1010 kan je niet multi tracker? naja daar zijn de meningen dan over verdeelt.

een goede geluidskaart is zeker wel noodzakelijk.
      om die paar sporen te draaien heb je niet echt een "state of the art" PC nodig. Wat heb je nu staan?

Comment

• giserke
        • Nov 2003
        • 456

citaat:Geplaatst door Mathijs

citaat:AD converters niet extern in een module zitten zul je dat probleem blijven hebben!
        hmmm dus met een digidesign audiomedia kaart, of een M-audio Delta 1010 kan je niet multi tracker? naja daar zijn de meningen dan over verdeelt.

een goede geluidskaart is zeker wel noodzakelijk.
        om die paar sporen te draaien heb je niet echt een "state of the art" PC nodig. Wat heb je nu staan?
        Het gaat er niet om welke audiokaart je hebt, het is het systeem!
        Een computer mag enkel dienen voor opslag van audiogegevens. (Data)
        Die je later eventueel kan bewerken.
        Die kaart moet enkel dienen voor de doorvoer van data. Maar de signaal proceccing moet in die module gebeuren. Vandaar dat meer en meer fabrikanten afstappen van modules met een audiokaart en overstappen op firewire ofwel een digitale mixer waar firewire op zit of kan worden toegevoegd.

Comment

• Mathijs
          Moderator
          • Aug 2002
          • 1353

Helaas kan niet iedereen een firewire interface betalen. Er zullen dus altijd nog geluidskaarten blijven die je gewoon in PC kan steken.
          Ik vind persoonlijk een Delta 1010 PERFECT werken.
          citaat:Maar de signaal proceccing moet in die module gebeuren
          Jij bedoelt dus ook plug-ins enz? Dus alle dynamics, effecten enz allemaal in een mixer, i.p.v. je computer (PC/Mac)??

Comment

• giserke
            • Nov 2003
            • 456

citaat:Geplaatst door Mathijs

Helaas kan niet iedereen een firewire interface betalen. Er zullen dus altijd nog geluidskaarten blijven die je gewoon in PC kan steken.
            Ik vind persoonlijk een Delta 1010 PERFECT werken.
            citaat:Maar de signaal proceccing moet in die module gebeuren
            Jij bedoelt dus ook plug-ins enz? Dus alle dynamics, effecten enz allemaal in een mixer, i.p.v. je computer (PC/Mac)??
            Normaal zitten alle effecten van software als cubase, cakewalk, en nog een aantal softwarepakketten hardwarematig in (of omgekeerd) de bekende modules en mixers (want ook audio effecten zijn de GM effecten compatibel)de meeste goeie merken hebben plugins voor softwarepakketten, dus met hun eigenschappen.
            Zoals aardvark Q10, mic 8 van terratec,motu-modules de yamaha en tascam digi mixers. en nog andere toestellen
            Dus je hoeft dus softwarematig niet te gaan converteren.

Dus je neemt gewoon de data via jouw module binnen, om effecten toe te voegen stuur de de data terug naar de module of mixer. dus eigenlijk is het een lus. Ofwel stel je de effecten onmiddellijk bij de opname in (wat af te raden is). Daarom hebben ADAT kaarten afgedaan. Met ADAT kaarten ben je wel verplicht om alles sofwarematig te verwerken.
            Als je zegt dat firewire of toestellen met een datadoorvoerkaart duur zijn?
            Maak eens de rekening:
            Een goeie analoge mixer laten we zeggen 16 gebalanceerde XLR kanalen kost rap 400-600 euro
            De terratec voor EWS88 kost +/- 400 euro
            samen +/- 1000 euro

De aardvark q10 kost 900euro met 8 gebalanceerde XLR ingangen.
            De terratec mic 8 kost iets meer (1200 euro).

Maar dan werk je wel volledig digitaal op 24 bits zonder problemen met storingen enz...

Comment

Working...