Sporen Recorder (Multi-Tracker)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djcenter
    • Aug 2003
    • 78

Sporen Recorder (Multi-Tracker)

Graag hed ik het volgende willen weten.
    Ik gebruik nu cool edit pro om in sporen te kunnen opnemen.
    1. Welk programma is beter of stabieler ,of welke gebruiken jullie?
    2. Als ik dit harware matig zou willen doen wat raden jullie aan ?
    3. Vroeger in de studio's zag je dikwijls van die grote bandopnemers met verschillende sporen. Is dat iets of niet , en heeft mischien nog iemand zoiets staan die hij weg doet , kortom is dit puur geld verspilling of niet.

mvg Tony
    proggy's i use : Reason 2.5
    Rebirth 1.5
    Soundforge 4.1
    cool edit pro
    Toen las ik dit op het forum \"Wel tof hé zo een gloeidraad-Gobo\" !!! haha lol
  • Mathijs
    Moderator
    • Aug 2002
    • 1353

Sowieso is analoog opnemen voor jouw denk ik niet te betalen. Voor een in goede staat verkerende analoge multitrack betaal je al gouw 2000 euro.
    Digitaal is zeker makkelijk en goedkoper. de mogelijkheden zijn:
    -Protools (dit werkt alleen met digidesign hardware). Absoluut een topper. IK heb nog nooit een beter software paket voor audio gezien.
    -Nuendo, Cubase, logic. Deze gebruiken allemaal ASIO drivers. dus werken met bijna elke geluidskaart. Nadeel daarvan is is dat het soms een beetje instabiel kan zijn. Dat BV de sync wegvalt.
    Het licht er aan wat je budget is, en belangrijker: wat wil je er mee gaan doen.

Comment

• djcenter
      • Aug 2003
      • 78

Mathijs ,
      Dank u voor de tips maar vindt je nogal redelijk bot overkomen
      in je eerste zin van dit kun je niet betalen.
      Altijd even opletten als zo een dingen verteld.

reden 1 : Het kan zijn dat deze persoon waartegen je het zegt
      rijker en het meer kan permiteren dan Uzelf.
      reden 2 : Ik denk dat U zelf geen zelfstandige bent , want dan zou
      zeker moeten weten dat dat iets is dat ge niet zegt tegen
      een potentieele klant , mischien heeft die persoon
      daar een jaar of drie aangespaard en beslist hij opeens
      om op een ander te gaan door uw uitspraak.

In ieder geval weet ik wel dat recording op analoge of digitale
      toestellen niet goedkoop is.
      het enige dat ik wilde weten of iemand voor bepaalde types voorkeur had.

in ieder geval vindt het jammer van zo iets naar je hoofd geslingerd
      te krijgen.
      Stel eens voor dat ik dat van U zou zeggen zonder te weten wie je bent.
      Voor de rest bedankt voor de rest van je antwoord.

mvg Tony

Comment

• showband
        • May 2001
        • 4516

citaat:Geplaatst door djcenter

Graag hed ik het volgende willen weten.
        Ik gebruik nu cool edit pro om in sporen te kunnen opnemen.
        1. Welk programma is beter of stabieler ,of welke gebruiken jullie?
        2. Als ik dit harware matig zou willen doen wat raden jullie aan ?
        3. Vroeger in de studio's zag je dikwijls van die grote bandopnemers met verschillende sporen. Is dat iets of niet , en heeft mischien nog iemand zoiets staan die hij weg doet , kortom is dit puur geld verspilling of niet.

mvg Tony
        proggy's i use : Reason 2.5
        Rebirth 1.5
        Soundforge 4.1
        cool edit pro
        1) of een programma stabieler is hangt erg samen met de hardware, het operatingsystem en de andere software die je erbij gebruikt. Dat is dus zeer verschillend.
        2) Hangt er weer vanaf wat je wil gaan doen. Wil je superstabiel hetzelfde kunnen als met een PC? Koop een nieuwe roland hardwarerecorder met scherm. Hoef je amper te editten? Koop een fostexje oid. Heb je alleen 4 minuten 4 sporen nodig? Koop een viersporen op flashkaart. Dat is het snelste en betrouwbaarste van allemaal.
        3) ik heb een tascam double speed DBX casetterecorder te koop. Maar waarvoor zou je in ***esnaam tegenwoordig nog analoog gaan als je ook bezig bent met Reason 2.5 en Rebirth 1.5?????? [?] Je BRON is 16 bit digitaal, in dat geval is dat gelijk ook je "audiofone plafond". Kortom je schiet er niets mee op. Even buiten alle discussies tussen analoog en digitaal om. [V]
        lekker belangrijk!

Comment

• pro`d`user
          • Jun 2002
          • 534

Ik denk dat mathijs dit oordeelt op het feit dat je op dit moment nog niets proffesioneels hebt en dat het dan niet zo logisch is om gelijk iets heel duurs te kopen.

On-topic:
          - Wat wil je precies gaan doen?
          - Wat is je budget?
          - Proffesioneel, semi-proffesioneel of puur voor de lol?
          Barry K.
          Wij werken met EV ole ole
          In de studio: Tascam, AKG, Shure en Mackie Hr-824

Comment

• gYs
            • Aug 2003
            • 15

Ik ben het wel met DJcenter eens dat iets minder stelligheid van Mathijs op zijn plaats is. Ook het feit dat Nuendo, Cubase en Logic minder stabiel genoemd worden, vind ik wat 'gevaarlijke' opmerkingen omdat dit echt aan je hele setup ligt.

Deze programma's zou ik zeker niet schrappen in je overwegingen om aan te schaffen, afhangende van wat je precies wilt gaan doen.

Comment

• Mathijs
              Moderator
              • Aug 2002
              • 1353

Mijn excussen. Had niet goed zitten kijken (was ook al van af 4 uur uit de veren).
              Als je veel met Midi werkt is Logic een goede. Ook omdat deze een goede audio editer/mixer heeft, met erg veel routing mogelijkheden. Uiteraard wel balangrijk welke hardware je er bij kiest. het enigste nadeel dat werken op de mac daarbij bijna verplicht wordt. Dit omdat het na versie 5 niet meer voor de PC wordt gemaakt.

Comment

• Siem
                • Jul 2003
                • 124

djcenter,

Als je voornamelijk audio doet, kan ik je Samplitude aanbevelen. Werkt helemaal te gek. Het MIDI-gedeelte is nog vrij beperkt en matig functionerend, maar binnenkort komt versie 7.2 uit met daarin op MIDI-gebied een flink aantal verbeteringen. Voor meer informatie, zie www.samplitude.com. Ook is de ondersteuning erg goed, in de supportfora doen de ontwikkelaars zelf mee aan de discussies. Als er bijv. door gebruikers een bepaalde feature gewenst wordt, dan wordt dat meegenomen in de volgende update (meestal binnen enkele weken).
                Domme vragen bestaan niet, maar er zijn wel veel nieuwsgierige domoren.

Comment

• musicjohn
                  • Aug 2001
                  • 1102

Ik gebruik zelf "Cool Edit Pro 2.0" en ben er zeer tevreden over. Je kunt sample rates gebruiken tot 192 kHz., 32 bits.

Ook de stabiliteit vind ik erg goed (onder Windows XP). Het gebruikersgemak is ook erg groot.

Het enige nadeel is dat cool edit (Syntrillium Software) helaas door Adobe is overgenomen. Adobe werkt weer heel erg nauw samen met Pinnacle (uit Duitsland).

Pinnacle is één van de grootste fabrikanten van video-editing kaarten en software.

Ik ben dus erg benieuwd met wat voor pakket "Audio Software" zij op de markt gaan komen. Naar mijn idee kan "Cool Edit Pro" bijna niet verbeterd worden en alles wat zij (Adobe i.s.m. Pinnacle) uitbrengen zal dus een samenvoeging betekenen van Audio en Video features, wat in mijn ogen voor de pure audio toepassingen alleen maar een achteruitgang zal betekenen, en als gevolg een minder "Gebruikers vriendelijke software" tot gevolg zal hebben voor de audiophile die überhaupt niet geinteresseerd is in video invoeg mogelijkheden.

Jammer... alweer een goed software huis naar de klote. R.I.P. Syntrillium Software [V][xx(]

Greetzzz... [;)]

John

Wilt U de allernieuwste updates nu installeren? Klik dan <b>---&gt;&gt;&gt; HIER &lt;&lt;&lt;---</b>

Comment

• djcenter
                    • Aug 2003
                    • 78

Hé guys,
                    heel wat nuttige info hier en Mathijs het is je vergeven jongen
                    Nee ik ben nu al een tijdje bezig met maken van house trackjes en zo maar vindt het leuk om meer en meer wat tekst (zang) op mijn trackjes te plaatsen.
                    software matig is dat wel allemaal te doen maar wil een stap verder gaan.
                    ik ben dus inderdaad zoals iedereen denk ik amateuristisch begonnen
                    met mijn commodore als eerste sampler (waar is de tijd)
                    heb dan een jaar of 2, 3 geleden begonnen met wat meer oude software te vernieuwen naar wat meer serieuse software.Maar zit nu in een stage dat ik het allemaal wat beter wil doen.
                    Ben inderdaad wel goed te vinden voor de digitale opname toestellen ,
                    maar hou ook van de nostalgie van de analoge mogelijkheden.
                    Weet dat veel mensen cubase gebruiken maar ben er toch niet zo voor te vinden.
                    Nuendo is mischien inderdaad hoog gegrepen met al zijn rand apparatuur erbij maar denk dat deze ook op de basis is gebouwd van cubase of vergis ik me.
                    Cool edit pro kon me tot nu wel goed bekoren maar heb veel problemen met vastlopen onder xp.
                    Daarom ook de vraag, wat er zoal degelijk is van externe multitrack produkten.
                    Heb hier al goeie tips gezien keep on posting zou ik zeggen.
                    De producten die ik in mijn eerste post gezet heb waren natuurlijk enkel de softwarematige dingen.
                    Mijn hardware buiten mijn pc zijn onder andere :
                    Allen&Heat gl3300
                    sm 58
                    sm 57
                    sm 52 beta
                    shure condensors
                    (jammergenoeg geen studio mic)
                    compressors drawmer
                    gates
                    eq
                    fx lexicon
                    fx behringer
                    MD
                    CD
                    en dan ook nog zoals in mijnen eerste post de software op mijnen pc
                    die aan mijn Allen hangt.
                    mvg tony

Comment

• djcenter
                      • Aug 2003
                      • 78

Mathijs ,
                      Kan dit zijn dat Pro tools zoals je hierboven beschreef
                      gratis te downloaden is , en dat dat hier de link is : http://www.digidesign.com/ptfree/ of ben ik iets te optimistisch !
                      Correct me if i am wrong.
                      mvg Tony

Comment

• pro`d`user
                        • Jun 2002
                        • 534

Volgens mij heb je de hardware van pro tools daarbij nodig.
                        Die kost zo'n slordige €2500.-
                        Ik weet het niet helemaal zeker.
                        Als je gaat kijken naar een recorder/workstation ben je dit minimaal kwijt.
                        Barry K.
                        Wij werken met EV ole ole
                        In de studio: Tascam, AKG, Shure en Mackie Hr-824

Comment

• Mathijs
                          Moderator
                          • Aug 2002
                          • 1353

Dat is inderdaat een gratis versie. Helaas werkt deze alleen onder 98 en een bepert Hardware aanbod. Ook kan hij maar 8 kanalen aan. Ook een nadeel dat het versie 5.0 is. Terwijl van af verie 5.1 een aantal zeer belangrijke fucties zijn toegevoegt.

Comment

• Mathijs
                            Moderator
                            • Aug 2002
                            • 1353

Je koopt trouwens een DIGI 001 (8 in/uit 2x spdif in/uit, midi in/uit 2e hands al voor 650 euro.

Comment

• Iko
                              • Feb 2002
                              • 766

Ik zou voor protools gaan, ik rommel hier nu toch ook al een jaartje of wat mee en het werkt erg makkelijk en overzichtelijk. Wel raad ik je eigelijk aan om dit op een mac te draaien omdat ik het persoonlijk op een pc niet optimaal vind..

Dat digi 001 pakketje is prima spul om mee te beginnen als je bezig bent met housetrackjes maken etc.

Greetzz Iko

Comment

Working...