Sporen Recorder (Multi-Tracker)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lifesound
    • Apr 2003
    • 1052

hardwarematige multitrack : Tascam DA-78/DA-88/DA-98
    Duur spul , maar héél degelijk!
    Meer dan 8 sporen nodig?
    Tascam MX2424 of het mackie equivalent waarvan ik het type niet vanbuiten ken.

Was het dit wat je zocht?

Comment

• MatthiasB
      • May 2003
      • 674

maar die mx2424 is ook niet bepaald de goedkoopste onder de zon he
      NIET-ROKERS sterven ook

Comment

• lifesound
        • Apr 2003
        • 1052

ik heb dan ook nog nergens iets over budget zien staan hé

Comment

• johan L.
          • May 2001
          • 384

de alesis HD24 dan mischien? die ben ik al tegen gekomen voor 1500 euro.

Kwaliteit ervan durf ik niks over te zeggen heb er nog nooit mee gewerkt.
          Net deed ie het nog.

Comment

• djcenter
            • Aug 2003
            • 78

Wat vindt je bv van Fostex DA90 , D108, dmt8 , of dmt8vl reeks.
            welke voorkeur heeft U

mvg tony
            Toen las ik dit op het forum \"Wel tof hé zo een gloeidraad-Gobo\" !!! haha lol

Comment

• djcenter
              • Aug 2003
              • 78

Help !!

Hoe meer ik mij hier verdiep in die artikels van Fostex hoe meer ik
              te weten kom.
              1 : heb gezien dat bv d90 , d108 produkten zijn die bijna al 5 jaar op de markt zijn.
              2 : dat de prijzen waaronder deze aangeboden worden boven het gemiddelde liggen (zie ze hier tussen 320 en 380)
              3 : Dat fostex artikelen helemaal niet zo duur zijn aan nieuwprijs.

kan er mij iemand linken naar de officieele prijzen of hebben ze deze hier op het forum.

mvg Tony

Comment

• sis
                • Jul 2003
                • 3305

citaat:Geplaatst door djcenter

Help !!

Hoe meer ik mij hier verdiep in die artikels van Fostex hoe meer ik
                te weten kom.
                1 : heb gezien dat bv d90 , d108 produkten zijn die bijna al 5 jaar op de markt zijn.
                2 : dat de prijzen waaronder deze aangeboden worden boven het gemiddelde liggen (zie ze hier tussen 320 en 380)
                3 : Dat fostex artikelen helemaal niet zo duur zijn aan nieuwprijs.

kan er mij iemand linken naar de officieele prijzen of hebben ze deze hier op het forum.

mvg Tony
                Ik heb er toch een slordige 1.500 Euro voor betaald ( D90 )zonder harddisk !
                T'is te zien hoe ze worden aangeboden met of zonder IDE en welk type

sis
                Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Mathijs
                  Moderator
                  • Aug 2002
                  • 1353

De D2424 lijkt me dan een betere keus. Dit is de opvolger van de D109. Maar dan wel de 24 kanaals uitvoering. In de vorige series hadden ze dit niet.
                  Dit is absoluut een machine van erg goede kwaliteit. Ik heb er vaak mee gewerkt. Het voordeel van deze vind ik is dat je de AB los kan halen en de machine ergens in een stil rack plaatsen. Uiteraard is ook de sound belangrijk. Ik vind deze beter dan de mackie en ook de Alesis (vooral de mackie klinkt erg dood).

Comment

• djcenter
                    • Aug 2003
                    • 78

Ben toch gegaan voor de Fostex Dmt8 toestel stond aan
                    375€ geprijst , denk dat ik een deal gedaan heb ?
                    of niet ?
                    Bij het toestel zaten ook verschillende opties bij geleverd.

Sorry sis maar mischien koop ik me nog ooit een tweede bij

Ps was deze prijs teveel ?

let me know .

mvg Tony

Comment

• sis
                      • Jul 2003
                      • 3305

Goeie deal denk ik
                      Geeft niks hoor, hij staat ter beschikking
                      succes ermee

sis
                      Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• djcenter
                        • Aug 2003
                        • 78

Thx ,
                        iets off topic Hoe geraak ik in ***snaam van die NEWBIE af ?
                        Hoe meer berichten ge zend zeker ?
                        Maar hoeveel dan ?

Voor de rest "doel bereikt" weet niet of deze Topic afgesloten mag worden of niet ?

Maar wil toch iedereen danken voor de info en tips !!!!

Moet wel zeggen dat dit forum "the damn best" forum is da ik al gezien heb
                        Ge zou er aan verslaafd geraken

mvg Tony

Comment

• rumblefuzz
                          • Sep 2003
                          • 9

ik heb toch maar weinig analoog spul aangeragen zien worden?
                          Heb je al eens gekeken naar de 1/4 inch 8 sporen recorders van Fostex? De R8 kan ik van harte aanbevelen, ik weet niet zoveel van digitale aparatuur

Comment

• djcenter
                            • Aug 2003
                            • 78

inderdaad analoog wordt blijkbaar niet meer aangeraden
                            moet wel zeggen da ik op bepaalde tweedehandsites
                            echt die machtige bandopnemers te koop heb zien staan voor
                            nog geen 1000€ fantastisch gewoon.
                            Maar ja als ge dan kijkt naar de grote ervan en een beetje
                            in mind zijnde dat die banden ook verslijten , vraag ik me af als deze nog courant zullen te krijgen zijn binnen hier en 3 jaar .
                            heb dan ook gekozen voor de digitale recorder.
                            plus dat ik er dan nog 1 gevonden heb voor 375€
                            had nochtans een hoger budget vooropgesteld maar aléé kan nu
                            met de overschot nog wat andere dingen aanschaffen.
                            mvg tony

----------------------------------------------------------------
                            toen las ik dit op het forum " die gloeidraad gobo's zijn toch de max" lol

Comment

• giserke
                              • Nov 2003
                              • 456

Ik denk dat analoog opnemen geen zin meer heeft

1 homerecording op een PC lijkt mij een zeer hachelijke situatie, neem maar een mac daarvoor.

2 het hangt vooral af van uw hardware. je moet zien dat de AD-converters buiten de computer zitten met een externe module. de Aardvark Q10 is daarvoor het best. Je hebt nog anderen maar deze kosten stukken meer
                              deze kost +/-1000 euro en heeft 8 XLR met fantoomvoeding en 8 line-in. Je kunt ze zelfs serieel zetten met een 2de module (tot 4 modulen = 32 multitracks)
                              Voor de rest zijn alle programma’s wel goed (mijnvoorkeur gaat naar CUBASE Audio). De meeste programma’s crashen op de geluidskaart. met de Q10 heb je geen geluidskaart (alleen een bijhorende PCI kaart voor de audiodata transport en de sturing van de module.

Ik heb de indruk dat met die fostex toestellen een kleine irriterende echo aanwezig is.

Comment

• pc-beginneling
                                • Jan 2004
                                • 2

citaat:Geplaatst door musicjohn

Ik gebruik zelf "Cool Edit Pro 2.0" en ben er zeer tevreden over.
                                hallo

misschien een domme vraag , maar hoe los ik dit probleem op :
                                multitrack :
                                Als ik een tweede track probeer op te nemen , en ook gewoon bij het afspelen van een wave , dan vertraagt de snelheid van de muziek , of blijft haperen ..
                                ( ik probeer wat gitaar op te nemen ..)
                                of anders gezegd ; wat zijn de minimum vereisten van een pc om zoiets aan te kunnen ?
                                of ligt het aan kwaliteit van geluidskaart
                                (u ziet ,ik ken er bitter weinig van )
                                wie geeft me goede raad ,
                                piet and his martins guitar

Comment

Working...