Wandelzender

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • speakertech
    • Jan 2008
    • 1697

Originally posted by SoundOfSilence
    Zeg Henk, hoor ik nu via de tam-tam dat je de 520 zelf getest hebt?

Ben erg benieuwd naar je bevindingen...
    Sterk verhaal, ik was daarzelf niet van op de hoogte.

Speakertech
    Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
    ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• SoundOfSilence
      • Mar 2007
      • 766

Originally posted by speakertech
      Sterk verhaal, ik was daarzelf niet van op de hoogte.

Speakertech
      Grappig... dan is de tam-tam slecht geïnformeerd (wat uiteraard wel vaker gebeurt)
      It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• hfprints
        • Sep 2008
        • 16

Afgelopen vrijdag te gast geweest bij de VRT en de NOS tijdens de Tour de France. Best leuk om te zien wat die aan afstanden halen met hun apparatuur. Nu gebruiken ze een vliegtuig als repeater, maar afstanden van een 100 a 150km geen probleem, terwijl de zend apparatuur slechts 5 Watt is.

De NOS werkt met verouderde apparatuur (1995) en gaat op zoek naar een vervanger, waarbij we hoge ogen gooien.
        Toen ik de vraag stelde waarom ze geen Comrex of soortgelijke apparatuur gebruikte zeiden ze, hebben we hoor, maar onvoldoende bruikbaar, dus thuis gelaten.
        Het is heel leuk om zo'n ding tijdens het evenement te gebruiken, maar op het moment dat de finish er is werken ze niet omdat het netwerk even even piek heeft. (Dan wordt er veel gebeld en foto's verstuurd.)
        Nee, dat soort apparatuur is heel leuk maar bij bepaalde drukke evenementen niet betrouwbaar. Volgend jaar willen ze nieuwe radio apparatuur in een eigen netwerk, omdat dit tenminste goed werkt.

Komende zaterdag staat de VRT voor een dilemma, of juist een uitdaging.
        Op de finish van de tour staat de radio karavaan op een andere berg, ongeveer 45km afstand. Gaan ze met de WZ proberen, en men verwacht dat het lukt.

Uiteraard hebben ze ook een storing gehad, maar dat kwam omdat men de zender vergeten was op te laden.

Verder is Albion (de maker van de WZ) met enkele marktpartijen in gesprek die het product gaan verkopen.
        Broadcast Partners is één van hen, de ander is een internationaal opererend bedrijf. (na de vakantie hopen we het bekend te maken)

Comment

• SoundOfSilence
          • Mar 2007
          • 766

Originally posted by hfprints
          Volgend jaar willen ze nieuwe radio apparatuur in een eigen netwerk, omdat dit tenminste goed werkt.
          Grappig, ben zelf één van de personen geweest die een jaar of 5 geleden hun complete HF-net geeft gesloopt omdat ze het niet of nauwelijks gebruikten en als ze het wilden gebruiken, werkte het niet voor 100%.

Zeker weer een nieuw poppetje bij de NOS die een zak met geld over de balk mag gooien.
          It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• hfprints
            • Sep 2008
            • 16

Toch zijn het oude rotten bij de NOS.

Maar ze gebruiken het onderhand wel weinig.
            En elk jaar paniek als ik de HFT apparatuur van frequentie moet veranderen.

Daar willen ze inderdaad vanaf.
            Maar het punt blijft dat ze nu zelf hun netwerk moeten opzetten, toch veel werk.

Comment

• hfprints
              • Sep 2008
              • 16

Vandaag wat reacties gekregen van de VRT, die de WZ tijdens de tour heeft gebruikt. Uiterst tevreden, slechts 2x een probleem gehad omdat de accu leeg bleek (vergeten te laden).
              De dag voor de finish kreeg de WZ de echte vuurdoop.
              Normaal staat de regie auto met ontvanger binnen redelijke afstand, echter op de Mont Vernoux kon dat niet. Dichtst bijzijnde opstelpunt op 45km afstand.
              Ook had de VRT de mogelijkheid om hun vliegtuig in te zetten, maar was nog altijd een 15 tot 20km minimaal.
              De verbindingen liepen uitstekend, en er was zelfs geen dipje te horen, maar dit is dan wel een optimale zicht situatie.

Er zijn nu gesprekken gaande over opnieuw een grote bestelling door de VRT. (Dat doen ze niet als ze ontevreden zijn)

Maar ook de vierdaagse radio heeft gebruik gemaakt van de WZ, afstanden van 2km in de stad was zonder probleem haalbaar.

Comment

• speakertech
                • Jan 2008
                • 1697

Originally posted by hfprints
                Vandaag wat reacties gekregen van de VRT, die de WZ tijdens de tour heeft gebruikt. Uiterst tevreden, slechts 2x een probleem gehad omdat de accu leeg bleek (vergeten te laden).
                De dag voor de finish kreeg de WZ de echte vuurdoop.
                Normaal staat de regie auto met ontvanger binnen redelijke afstand, echter op de Mont Vernoux kon dat niet. Dichtst bijzijnde opstelpunt op 45km afstand.
                Ook had de VRT de mogelijkheid om hun vliegtuig in te zetten, maar was nog altijd een 15 tot 20km minimaal.
                De verbindingen liepen uitstekend, en er was zelfs geen dipje te horen, maar dit is dan wel een optimale zicht situatie.

Er zijn nu gesprekken gaande over opnieuw een grote bestelling door de VRT. (Dat doen ze niet als ze ontevreden zijn)

Maar ook de vierdaagse radio heeft gebruik gemaakt van de WZ, afstanden van 2km in de stad was zonder probleem haalbaar.
                Is de zender ook op 3 augustus in Roosendaal gebruikt?
                Het was wel een kleine zender, maar ik weet niet of het de MX520 was.
                Ik moet zeggen, dat het daar goed werkte.
                Volgens mij met een diversity ontvanger. Ik ontwaarde een dubbele dipool, die ik niet herkende. Volgens mij was het er een met twee stubs. Ik heb daar echter nog geen info over kunnen vinden. Welke ontvanger(s) zaten er bij?

Speakertech
                Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• hfprints
                  • Sep 2008
                  • 16

De beschrijving die je geeft voldoet inderdaad aan de apparatuur die ik aan EACS had verhuurd.
                  Of dat Roosendaal is, geen idee.

De MX520 is van Albion.
                  De diversity ontvanger (ELR 200 Diversity) is een eigen fabricaat, evenals de antenne.
                  In het vervolg komen de antennes weg bij GB te Briele, maar deze configuratie werkt behoorlijk goed.

Comment

Working...