Bekabeling FX rack---->mengtafel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • berolios
    • Sep 2005
    • 1538

Originally posted by neeltje
    persoonlijk vind ik 4 meter een beetje kort, dan ga je er echt wel van uit dat je de rack steeds net naast de tafel kan zetten, en dan nog meestal boven op een andere rack, 1 meter naar de grond, 1 meter terug naar de mengtafel, 1 meter in de mengtafel, moet je rack op minder dan 1 m van de tafel staan, haal je toch niet altijd, lijkt me. Kan je niet beter 6 meter nemen?
    Ook vind ik 1 meter voor de spinnen wel zeer nipt, eengezien je niet kan verlengen (ze komen op jack uit, niet XLR), als je dan de basdrum (ch1-Spl'tje) en de Lead (ch 43) moet hebben, raakt je toch wel in de problemen, vrees ik.
    Thanks!
    Daar zat ik eigenlijk zelf ook al aan te denken...
    Qua spin-uiteinde zal het eigenlijk nooit voorkomen dat ik kanaal 1 en 44 op een Harrie (want dat is qua fysieke grootte wel het grrotste waar ik op werk) wil gaan inserteren, maar misschien toch geen slecht plaan ook hier wat extra slack in te bouwen, die meters multi zijn het geld ook niet.

Misschien 7 meter in totaal ipv. 5?
    5,80 multi, 1,20 spin?

Thanks
    Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• cobi
      • Aug 2002
      • 1083

Ik hoor elke keer de 'Ampco norm' voorbij komen, is er niet iemand die de Ampco norm voor Ackerman en Harting kan posten?
      Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• dokter dB
        • Nov 2003
        • 1535

hey jeroen,

Als je toch geen ampco norm neemt, waarom dan ackerman?
        Als je een losse spinner aan de mengtafelkant maakt... (wat ik dan weer zou doen) dan krijg je een soort aan elkaar vastgetapete klomp
        Maar jij wil geen losse spinner?...
        Bel me anders even want ik heb een best goed idee voor je denk ik
        knoppen en waarden :)

Comment

• Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

kicken........

Comment

• Koert
            • Nov 2002
            • 86

Originally posted by MacGyverSounds
            kicken........
            Ik zou iig niet voor de Ampco-norm gaan. Hier is nl alles ongebalanceerd...
            Zeker als je langere lengtes wil gaan gebruiken (ik zie hier 6 meter voorbij komen) is dit niet aan te raden. Als je toch iets nieuws gaat maken doe dan meteen gebalanceerd. Ook een nadeel van de akkermannen is dat ze makkelijk los schieten.

Prettige feestdagen!

Comment

• berolios
              • Sep 2005
              • 1538

Zo, dat is er nog eens een uit de oude doos...
              Wat ik uiteindelijk heb gedaan is 2 16-parige multi's van ongeveer 7 mtr gemaakt met gebalanceerde XLR send/return... geen multi-connectoren dus. Ik had zoiets... als ik die ooit echt nodig ga hebben, zet ik ze er snel genoeg alsnog tussen.

Niet goedkoop (zelfs zonder multi-connectors dikke 750 euro voor het setje incl verloopjes), maar nog altijd erg veel plezier van... het is zo gewoon goed voor elkaar.

Fijne feestdagen!
              Last edited by berolios; 23-12-08, 22:56.
              Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

Originally posted by Koert
                Ik zou iig niet voor de Ampco-norm gaan. Hier is nl alles ongebalanceerd...
                Zeker als je langere lengtes wil gaan gebruiken (ik zie hier 6 meter voorbij komen) is dit niet aan te raden. Als je toch iets nieuws gaat maken doe dan meteen gebalanceerd. Ook een nadeel van de akkermannen is dat ze makkelijk los schieten.

Prettige feestdagen!
                ik ben dan wel benieuwd naar die Ampco-norm...

Comment

• Koert
                  • Nov 2002
                  • 86

Originally posted by MacGyverSounds
                  ik ben dan wel benieuwd naar die Ampco-norm...
                  Ze hebben 3 verschillende:
                  FX1 (rood): 8x Insertie, 2x stereo CD-playback, 1x stereo CD-rec, intercom
                  FX2 (blauw): 4x Insertie, 4x stereo FX-return, 2x mono FX-ret en 6x FX send
                  FX3 (wit) en FX4 (geel): 12x Insertie

De preciese pin-out weet ik niet. Daarvoor moet je toch bij engine of tm zijn denk ik. Ik kan me niet voorstellen dat ze die niet willen geven.

Groeten, Koert

Comment

Working...