Bekabeling FX rack---->mengtafel

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MSSS
    • Jul 2003
    • 365

    #1

    Bekabeling FX rack---->mengtafel

    hallo,

    Wat voor een bekabeling gebruiken jullie tussen je fx-rack en je mengtafel? Allemaal losse kabeltjes? of een multi? zo ja met welke connectors?

    b.v.d voor de reacties.
    oleole ik heb EV :)
  • Wietse
    • Sep 2003
    • 149

    #2
    multi met lk connector

    Comment

    • Daan Hoffmans
      • Aug 2000
      • 1225

      #3
      Wij gebruiken een multie met een Ackermann connector, volgens Ampco-norm...
      <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>

      Comment

      • jakkes72
        • Dec 2003
        • 1015

        #4
        24 parige multi met 72 pins ILME connectoren.

        Comment

        • MSSS
          • Jul 2003
          • 365

          #5
          En gebruiken jullie dan ook multi voor de wat kleinere rackjes? Ik wil namelijk zelf een rackje inmekaar gaan zetten dus vandaar mijn vraag.Ik zat zelf aan socapex te denken als connector, wat zijn de voor en nadelen van verschillende connectoren?
          En dan nog een vraag: Gebruiken jullie voor live patch-bordjes of helemaal niet?
          oleole ik heb EV :)

          Comment

          • jakkes72
            • Dec 2003
            • 1015

            #6
            Alleen voor mijn "A-rack".
            Voordeel Ilme: stevige connector (gelijk aan Harting eigenlijk, maar met een beter chassis deel, vooral de vergrendeling.), verwisselbare pennen, 24 parig (is ook 32 parig te verkrijgen)
            Nadeel socapex: duur, 12 parig.
            Ga er vanuit dat alles gebalanceerd is, op de cd en inserts na.
            Gebruik geen patchbordjes.

            Comment

            • meyerfreak
              • Mar 2004
              • 142

              #7
              Wij gebruiken harting connectors op onze fx racks. ik zou patch paneeltjes vermijden alleen maar onnodig kans op storingen.
              ART is the goal, engineering the tool to reach it!!

              Comment

              • Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

                #8
                citaat:Geplaatst door Daan Hoffmans

                Wij gebruiken een multie met een Ackermann connector, volgens Ampco-norm...
                wij ook.

                Comment

                • dokter dB
                  • Nov 2003
                  • 1535

                  #9
                  helaas is dat wel ongebalanceerd, erg zonde vind ik dat, zeker voor de masterinserts....
                  knoppen en waarden :)

                  Comment

                  • Gast1401081
                    • Mar 2001
                    • 7999

                    #10
                    Dan heb ik dus niet de ampco norm. wel 13p bal send + 13 x return.

                    Comment

                    • dokter dB
                      • Nov 2003
                      • 1535

                      #11
                      mac: met gedeelde aarde?, of heb je gewoon meerdere stekkers?
                      want hoeveel pins is die ackermann eigenlijk?

                      socapex=duur, harting=goedkoop en veel pins en dus perfect voor balanced effect multi... vind ik...
                      vind dat die akkerman maar gitaar moet blijven spelen, die pluggen zijn nep
                      knoppen en waarden :)

                      Comment

                      • Gast1401081
                        • Mar 2001
                        • 7999

                        #12
                        alles eigen aarde, 39 pens akkerman

                        Comment

                        • dokter dB
                          • Nov 2003
                          • 1535

                          #13
                          hmm das toch 13x balanced... ik begrijp dan wel dat die connector gekozen is, makkelijk voor kleine en grote rackjes, splitsbaar etc....
                          mechanisch istie verder nep
                          knoppen en waarden :)

                          Comment

                          • Janpa
                            • Mar 2004
                            • 70

                            #14
                            Wij gebruiken ook akkerman connectoren de 39 polige zowel voor onze FX rekken als voor de versterkerrekken. Bij de versterker rekken omdat we onze drive bij de zaaltafel hebben staan.[8D]
                            problemen zijn er niet. Dit zijn uitdagingen.

                            Comment

                            • FiëstaLj
                              • Oct 2000
                              • 2068

                              #15
                              citaat:Geplaatst door dokter dB
                              mechanisch istie verder nep
                              Maar ook lekker goedkoop toch ? en snel te verwisselen... dus als ie kapot is soldeer je er in een half uur weer een nieuwe aan
                              Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

                              Comment

                              Working...