Bekabeling FX rack---->mengtafel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dokter dB
    • Nov 2003
    • 1535

jaja, kost geen ruk inderdaad...
    breezertje? idd niet te zuipen die zoete meuk
    knoppen en waarden :)

Comment

• Pieter Huijgen
      • Sep 2003
      • 766

Heeft iemand een link naar de fabrikant van deze connectors, of een afbeelding? Alvast bedankt.
      Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

• dokter dB
        • Nov 2003
        • 1535

knoppen en waarden :)

Comment

• Pieter Huijgen
          • Sep 2003
          • 766

citaat:Geplaatst door dokter dB

Daar was ik inmiddels achter. Alleen kan ik me even niet voor de geest halen welk type dat is. Ik ben namelijk gewend aan MASS / VEAM connectoren voor multi en socapex voor inserts.
          Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

• kokkie
            • Nov 2003
            • 1166

citaat:Geplaatst door MSSS

En gebruiken jullie dan ook multi voor de wat kleinere rackjes? Ik wil namelijk zelf een rackje inmekaar gaan zetten dus vandaar mijn vraag.
            Meestal volgt in dit forum altijd eerst de vraag om meer info. Waar ga je het voor gebruiken en wat komt er in je rackje?
            Het is wel leuk dat iedereen verteld hoe duur ze connectoren zijn en ik ken ook FX racken met Harting 108, maar je zult zo'n rack toch zo moeten maken dat hij binnen je eigen norm past. En een chassisdeel op je rack betekent ook een snake in je rack en betekent ook een chassisdeel met snake op de tafel waar je hem bij wil gebruiken of eigenlijk een chassisdeel+snake bij iedere tafel waarbij je hem wil gebruiken. Of je neemt een kabeldeel zet daar 5 meter kabel aan en maak daar direct de snake van. Als je dan een klein rackje hebt, je dacht tenslotte aan socapex, dan kun je net zo goed het socapex gebeuren vergeten en de kabel in je rackje vastzetten en tijdens transport de kapel opgerold aan het deurtje van je rack hangen.

(Als je je rackje bij een vaste set gaat gebruiken is een multi verbinding natuurlijk mooier en makkelijker, dat staat buiten kijf!)
            Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• MSSS
              • Jul 2003
              • 365

thx voor alle reacties! Ja ga het gebruiken met een vaste set..Maar het is dus wel sterk af te raden om patchpanels te gebruiken begrijp ik. Ik dacht dat het misschien makkelijker was wanneer je toch wat wilt omsteken, hoe doen jullie dat?
              oleole ik heb EV :)

Comment

• snoei
                • Apr 2003
                • 168

nou, wij gebruiken harting 108 polig voor de fx-rekken.

en gewoon in iedere mengtafel liggen dan een x-aantal jacks voor gate inserts, een x-aantal jacks voor compressor inserts, de fx send en 2x (stereo) fx returns. Tevens ook nog de jacks voor return van de cd en de eq nog.

Comment

• Rieske
                  • Aug 2002
                  • 544

Welke norm gebruiken jullie om een HAN 108 te patchen ?
                  Life is what you make it

Comment

• snoei
                    • Apr 2003
                    • 168

ampco norm...

Comment

• Rieske
                      • Aug 2002
                      • 544

En wat is daar dan de indeling van ?
                      Life is what you make it

Comment

• DJ_Robin
                        • Jul 2001
                        • 610

Akkerman , volgens ampco norm.

Is hier ook gewoon gebalanceerd , dus waarschijnlijk heb je het verkeerde schematje gehad ff mailen met de jongens van Ampco dan heb je zo de goeie in huis / op de zaak.

M.V.G
                        EV step up to the next level // RX & X-Array powered by EV P3000 // processed by Lake Contour

Comment

• MSSS
                          • Jul 2003
                          • 365

Thx voor de info allemaal!
                          oleole ik heb EV :)

Comment

• berolios
                            • Sep 2005
                            • 1538

Nou, dit topic maar even nieuw leven inblazen .

Ik wilde dus ook een kablage systeem gaan maken voor mijn rackje(s).
                            Op basis van 12-parige multi en Akkerman connectoren (privé-rackje, ben er zuining mee en die dingen kosten echt geen drol). In een notendop gaan de insert-spinnen er ongeveer zo uitzien:

Aan de rack-kant natuurlijk iets vergelijkbaars met een chassideel en corresponderende XLR-en.
                            FX-spinnen komen er hetzelfde uit te zien (ook 6 send, 6 return), alleen dan met XLR-en ipv jacks.

Alles wordt 100% gebalanceerd uitgevoerd, hoewel ik wel Y-splitjes ga maken (stereo jack --> 2 x contra-jack) voor die keren dat ik op een tafel met ongebalnceerde inserts moet werken.

Pinbezetting ga ik me niet moe maken aan APR norm: alles apart en alles gebalanceerd:

1 Send 1 GND
                            2 Send 1 +
                            3 Send 1 -
                            4 Return 1 GND
                            5 Return 1 +
                            6 Return 1 -
                            7 Send 2 GND
                            :
                            :
                            :
                            .
                            .
                            .

Waarom post ik dit hele verhaal? Twee redenen:

[1] Misschien dat jullie het leuk vinden dit te weten
                            [2] Misschien ziet er iemand iets dat ik handiger kan aanpakken, in dat geval hoor ik dat liever nu, dan dat ik daarachter kom als alles besteld en gemaakt is ;-)

Alvast bedankt!
                            Cheers.
                            Last edited by berolios; 28-12-06, 00:45.
                            Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• neeltje
                              • Apr 2003
                              • 295

persoonlijk vind ik 4 meter een beetje kort, dan ga je er echt wel van uit dat je de rack steeds net naast de tafel kan zetten, en dan nog meestal boven op een andere rack, 1 meter naar de grond, 1 meter terug naar de mengtafel, 1 meter in de mengtafel, moet je rack op minder dan 1 m van de tafel staan, haal je toch niet altijd, lijkt me. Kan je niet beter 6 meter nemen?
                              Ook vind ik 1 meter voor de spinnen wel zeer nipt, eengezien je niet kan verlengen (ze komen op jack uit, niet XLR), als je dan de basdrum (ch1-Spl'tje) en de Lead (ch 43) moet hebben, raakt je toch wel in de problemen, vrees ik.
                              "En Go"

Comment

• Ws Soundexpresse
                                • Jun 2001
                                • 1007

Hier gewoon Harting 108 op de racken.
                                Reden: Multislurfjes ed. kunnen onderling gewisseld worden, en collega werkt ook zo. Tevens altijd kanalen genoeg....
                                Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

Comment

Working...