citaat:en over het zwaar tillen aan die opmerking: wat weegt die digam nou ook alweer?
Volgens mij zijn er altijd wel toepassingen te bedenken voor zo'n versterker. Maar bij Powersoft hebben ze ook lichtere, zoals de Digam 7000, D1500, etc. Ze brengen gewoon zo'n model uit om een eventueel gat in de markt te vullen, en nu hebben ze gewoon een complete range voor iedereen. Of dat die K10 veel over de toonbank zal gaan is de vraag, maar ze hoeven nu de klant in ieder geval niet door te wijzen naar de concurrent.
En over het vermogen, de Digam 7000 nam volgens mij 4600 watt maximaal op, dat is dus eigenlijk teveel voor een normale 16A aansluiting. Ik denk dat deze versterker (K10) gewoon nog meer kan opnemen en dat je er dus gewoon een andere stekker op moet zetten. Maar misschien een idee om de resultaten af te wachten?

at een versterker een stuk minder dan het dubbele vermogen aan de halve impedantie levert komt hoofdzakelijk door de inwendige weerstand van die versterker

. Wat overigens niet wil zeggen dat het verkeerd is, want zoals de meeste fabricanten meten, zijn prima cijfertjes voor de praktijk. Maar wil je het daadwerkelijke RMS vermogen van je speakers bereiken dan moet je er gewoon het dubbele van het versterkervermogen opzetten, en daar komt nou die 2x regel vandaan.
overigens is de versterker intern gelimiteerd op 20A max, dus 4600 watt max).
Comment