citaat:
Damping factor is tiepvout.. moet 500 zijn..
Verder denk ik niet dat deze versterker veel verder komt dan zo'n 1500W aan echt watts bij een meer reele belasting van 8Ohm.. de waardes in de sheet zijn bij een belasting met een puls van 20 ms aan 2Ohm, de vraag is hoe lang dat vol te houden is bij daadwerkelijk gebruik..
Damping factor is tiepvout.. moet 500 zijn..
Verder denk ik niet dat deze versterker veel verder komt dan zo'n 1500W aan echt watts bij een meer reele belasting van 8Ohm.. de waardes in de sheet zijn bij een belasting met een puls van 20 ms aan 2Ohm, de vraag is hoe lang dat vol te houden is bij daadwerkelijk gebruik..
Er zijn maar bar weinig versterkers die hun opgegeven vermogen voor een lange tijd kunnen halen, de meeste versterkers zijn gewoon berekend op muziek. En als je daar een sinus op zet dan springen ze of in de beveiliging of je blaast ze op. Dus ik vind het eigenlijk nog best netjes dat ze een documentje online zetten over hoe lang hij het eigenlijk vol kan houden op vol vermogen. Volgens mij ben ik het bijvoorbeeld bij QSC nog niet tegengekomen.
Tevens is een Digam 7000 gewoon in staat op vol vermogen de gehele avond op 2 ohm te kunnen draaien (eigen ervaring). En dit zal zo'n K10 dan waarschijnlijk ook wel kunnen doen.
Maar ja, dit is allemaal speculeren, dus laten we hem afwachten en hopen dat iemand zijn ervaringen binnenkort kan posten...

]
Comment