citaat:Ik snap niet helemaal wat je bedoelt??? Wat ik al zei: Als je de EQ na de compressor doet hebben deze geen invloed op elkaar. Je kan dus EQen zonder dat er bij de compressor iets verandert. Het zal dus ook niet opeens sneller gaan pompen.
Je zei dat je de compressor ging gebruiken om te compressen en daarna met de EQ het geluid een plaats te geven in de mix waar hij lekker past.
tot nu toe niks mis mee, maar...
Als je nou bv. de keys pakt die je lekker comprest, in dit bandje ga je met je eq de keys een plaats geven, met andere woorden je haalt de bas eruit omdat dat toch maar in de weg zit bij de andere instrumenten en je doet er wat hoog bij om hem beter door de mix te laten komen (in het midden gebied zit al genoeg)
misschien heb je nu al een beetje in de gaten wat het gaat doen,, maar ik denk als hij lekker aan het spelen is en hij legt een mooie stevige bas toon neer dat de compressor daarop gaat compressen, met als gevolg dat het geluid zachter wordt. En dat door de frequenties die je nog geen eens hoort!
Wat je wel hoort zijn de hoge tonen dus die moet je in bedwang zien te houden, dus daar stel je je compressor op in, lijkt mij.
Maar ik ben erg nieuwsgierig of dit bij jou nou ook het geval is, zo niet bij welke instrumenten gebruik jij die volgorde dan?
Groeten uit Holland
Marco
Comment