Bose PAS (personal amplification system)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lifesound
    • Apr 2003
    • 1052

citaat:Geplaatst door Stijn Vanstiphout

Eindelijk twee mensen met gezond verstand en zonder kinderlijk gedrag...

mvg,
    hmmm....een videotechnieker zal ons de les even komen lezen...en dan nog over bose...sja, wij zullen de amateurs wel zijn. Ooit al eens een podiummix gedaan beste Stijn? Ooit al eens gehoord hoe verdomd luid dat altijd staat? Ooit al eens opgemerkt dat het soms toch nog eens durft te feedbacken, en dat terwijl de monitors ACHTER de micro staan?

Sta mij aub toe NIET te geloven in het "PAS" verhaal...

Comment

• musicjohn
      • Aug 2001
      • 1102

citaat:lijkt me meer dat...
      citaat:Ik denk dat...
      citaat:zal het misschien wel ...
      citaat:Meneer Bose beweert dat...
      citaat:Geen idee, maar ik vind...
      citaat:keihard staan te liegen...
      citaat:Het is om te lachen...
      citaat:schaamteloos en achterbaks...
      Kijk, dat bedoel ik nou.

Schaamteloos en achterbaks? Misschien moesten wij ons wel schamen met dit soort onzinnige afkrakerij. Ik ben zelf helemaal geen voorstander van Bose, maar er mag wel gezegd worden dat (bijv.) de 802 zijn sporen al dik heeft verdiend. Zeker in het club-circuit.
      Greetzzz... [;)]

John

Wilt U de allernieuwste updates nu installeren? Klik dan <b>---&gt;&gt;&gt; HIER &lt;&lt;&lt;---</b>

Comment

• musicjohn
        • Aug 2001
        • 1102

P.S.

Jeb je dit wel eens bij een ander merk meegemaakt?

citaat:Play with our new system for 90 days. If you're not completely satisfied, simply return it for a full refund. We'll even pay for you to ship it back.
        Zegt genoeg over hoe ze zelf in het product geloven. En vergeet niet dat er gesproken word over zalen tot 300 man. Dus geen Ahoy of Arena.
        Greetzzz... [;)]

John

Wilt U de allernieuwste updates nu installeren? Klik dan <b>---&gt;&gt;&gt; HIER &lt;&lt;&lt;---</b>

Comment

• sparky
          • Apr 2002
          • 2104

Vooral de marketing wordt hier afgekraakt niet het systeem zelf.

Even uitgaande van een pop/rockband wat toch nog steeds hetgene is wat het meest op het podium staat, hoef ik een systeem niet te horen om te weten dat;

-Het onmogelijk is speakers die een dusdanig niveau uitspugen dat er 300 mensen mee bespeeld kunnen worden. Die rechtstreeks in de microfoons terug te laten blazen zonder feedback te krijgen. Zelfs al zou je daar nog EQ's tussen gooien helpt het niet!! [u]Dus voor gebruik met zang op het podium is het PAS in zo'n geval uitgesloten.</u>

-Dit systeem nooit de klankkleuring kan geven die gitaristen met hun Fender/Marshall/Mesa Boogie?Hiwatt?Orange/Diezel en ga nog maar even door bakken bereiken. Het lijkt me ook sterk dat het veel harder gaat dan een stevige combo. En ik geloof al helemaal niet dat je een volledige stack eruit gaat blazen. Wat gitaristen betreft dus hooguit geschikt om een acoustische gitaar aan te hangen of dit ding te gebruiken in combinatie met een ampmodeller. [u]Ook de gemiddelde gitarist kan dit ding al beter links laten liggen.</u>

-[u]Voor Basgitaar geld eigenlijk hetzelfde</u>

Toetsenisten zou mischien werken, maar zeker weten doe ik het absoluut niet.

-En dan drums, well, iedereen die weet hoe hij een drumkit fatsoenlijk moet versterken, ziet de onmogelijkheden hiervan op een kilometer afstand. Nogmaals we hebben het niet over een Jazzcombo.

Bose beweert van al deze dingen dat dit WEL werkt, terwijl iedereen die bandjes doet, WEET dat dit niet kan werken. Bij Bose zelf weet men dit ook wel. Tuurlijk, Bose heeft het nooit over een rockband gehad. Maar geeft ook nergens de beperkingen van het systeem aan, hiermee lijkt men te proberen a-technische muzikanten voor wie dit systeem NIET geschikt is aan te spreken! En dus is Bose wel degelijk achterbaks bezig.

John Schreef;
          citaat:Wat ik wel grappig vindt is het feit dat iedereen die hier en reactie heeft gegeven het systeem nog nooit heeft gehoord.

Dat is typerend voor het "gedrag" van de gemiddelde deelnemer aan dit forum.

Mijn stelregel: EERST LUISTEREN, DAN OORDELEN !!!
          Zo, ik heb het niet over de klank van dit systeem gehad, behalve dan in de zin dat het niet in de klankkleuring zal voorzien die de snarenmannen nodig hebben, Bose pretendeert dit dan ook niet, maar vertelt hun wel dat het ook voor hen geschikt is. Er valt dus helemaal niets te luisteren John, mischien klinkt het wel geweldig als klein P.A. systeempje op zich. Waar het hier over gaat is de toepassing, "filosofie" en marketing van dit systeem. Het rammelt aan alle kanten, dat kan een blind paard zien.

Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Pieter Huijgen
            • Sep 2003
            • 766

Als ik het goed begrijp kan je voor bepaalde typen microfoons en instrumenten standaard presets kiezen. (die voor mics feedback tegen moeten gaan?? Zal wel aggressief gefilterd worden)

Als je het gedachtengoed achter het produkt leest lijkt het er op dat het voornamelijk ontwikkeld is dat de muzikanten een idee hebben hoe ze daadwerkelijk in de zaal te horen zijn, zodat ze zelf nog het meeste kunnen genieten van hun eigen sound...

De vogende quote zet mij ook aan het denken:

Conventional amplification systems are often limited by the characteristics of conventional loudspeakers. Sound levels traditionally fall off at a rapid rate moving away from the speakers and uneven sound dispersion gives rise to loud spots and dead zones.
            The L1 Cylindrical Radiatorâ„¢ loudspeaker takes a completely different approach. Its unique pole-shaped design delivers a wide dispersion pattern, with nearly 180 degrees of sound coverage.

Men spreekt in de handleiding ook over een line-array.
            Het totaal opgenomen vermogen ligt rond de 1,4 kW. Hierin
            is wel meegenomen dat er ook 2 baskasten aangesloten kunnen worden.
            Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

• Jag
              • Nov 2002
              • 319

Ik zie meteen al 1001 bezwaren aan dit systeem. Het enige voordeel dat ik zie is dat het goedkoper en makkelijker te vervoeren is enzo.
              Maar het zal een lekker zooitje worden als iedereen zijn eigen geluid gaat doen met zijn paaltje :P. Feedback is natuurlijk een ontzettend probleem, veels te veel non directioneel podiumgeluid zodat je superveel overspraak krijgt. Dat podiumgeluid gaat dan als mix van direct geluid en veel reflecties de zaal in als een grote soep. Geen enkele Fx meer mogelijk, geen controle meer over monitoring. En line arrays van een meter hoog kan natuurlijk niet :P.

En de 802? Ik vind dat zo'n slechte speaker! Kijk, en daar heb ik dan wel weer waardering voor. Die gasten maken echt geen goede spullen, vragen daar heel veel geld voor en weten het dan toch nog massaal te verkopen, ongeloofelijk!

Comment

• musicjohn
                • Aug 2001
                • 1102

citaat:En de 802? Ik vind dat zo'n slechte speaker!
                Als ik me niet vergis dacht ik dat de 802 al vanaf 1984 meedraait. Je moet kennelijk toch wat goed doen als je één en hetzelfde speakermodel al zo lang in productie hebt, en word 'tie dus kennelijk nog steeds verkocht.

Maar nogmaals, ik ben zelf ook geen voorstander van BOSE.
                Greetzzz... [;)]

John

Comment

• sparky
                  • Apr 2002
                  • 2104

Advertentie!:

zangeres zoekt gitarist, moet in bezit zijn van grote paal.
                  Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• musicjohn
                    • Aug 2001
                    • 1102

citaat:zangeres zoekt gitarist, moet in bezit zijn van grote paal.
                    LOL !!! [][][][][][)]
                    Greetzzz... [;)]

John

Comment

• dokter dB
                      • Nov 2003
                      • 1535

citaat:Geplaatst door sparky

Advertentie!:

zangeres zoekt gitarist, moet in bezit zijn van grote paal.
                      hehe
                      een grote bose harde (volgens de folder dan) paal
                      knoppen en waarden :)

Comment

• Jag
                        • Nov 2002
                        • 319

citaat:Geplaatst door musicjohn

citaat:En de 802? Ik vind dat zo'n slechte speaker!
                        Als ik me niet vergis dacht ik dat de 802 al vanaf 1984 meedraait. Je moet kennelijk toch wat goed doen als je één en hetzelfde speakermodel al zo lang in productie hebt, en word 'tie dus kennelijk nog steeds verkocht.

Maar nogmaals, ik ben zelf ook geen voorstander van BOSE.
                        Ja, ik zal zeker niet ontkennen dat ze iets goed doen. Ze zijn gewoon bijzonder goed in een produkt aan de man brengen, ook zoiets als de 802 .

Comment

• sparky
                          • Apr 2002
                          • 2104

voor AV gebruik vind ik de 402'tjes dan wel weer okee.

Comment

• dokter dB
                            • Nov 2003
                            • 1535

nah sorry hoor maar het is toch echt niet zo'n okee spul, destebeter is hun marketing, briljant gewoon, vooral die harde paal
                            maar die 802 kastjes waren indertijd gewoon goed voor spraak vanwege het hoge rendement omdat er zoveel speakertjes in zaten, dat was best innovatief voor die tijd, maar nu draaien ze door met die paal ,
                            en je zal zien dat over een paar jaar iedereen zon boze paal heeft
                            het blijft grappig
                            knoppen en waarden :)

Comment

• musicjohn
                              • Aug 2001
                              • 1102

citaat:en je zal zien dat over een paar jaar iedereen zo'n boze paal heeft
                              Als mijn paal boos is moet'ie pugen !!! [:I][)]
                              Greetzzz... [;)]

John

Comment

• sparky
                                • Apr 2002
                                • 2104

och och, wat een niveau om 2003 mee af te sluiten zeg, ik bedoelde er werkelijk niets mee!!!
                                [)][8D][][)][8D][][)][8D][][)][8D][][)][8D][][)][8D][][)][8D][][)][8D][][)][8D][][)][8D][]

Comment

Working...