Double array van peeckersound

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lifesound
    • Apr 2003
    • 1052

citaat:
    een fantastische klankkleur, vol en iets warmer. Maar vooral het vermogen volgens zijn omvang zijn erg goed.
    .........
    vergeet vooral niet een optimale afregeling van de versterkers, crossover en eventuele processors. Sorry, het is een gamma niet voor "watjes".
    .........
    Voor de geïntresseerden of hen die nog niet overtuigd zijn, zullen wij binnenkort demo's geven. Wij laten nog iets weten.
    .........
    Natuurlijk heeeeeeeeel moeilijk als uw favorietje dit niet in zijn gamma heeft!
    .........
    Waarom maakt u terug insinuaties omtrent het onderwerp, toch jij raapt het terug op?
    Het blijft plezant, net zoals de klank!
    vind alleen ik dit zéér vermoeiend?

Comment

• moderator
      Moderator
      • Apr 2001
      • 5946

Op de een of andere manier blijft het moeilijk om over een relatief nieuw merk te praten zonder dat er iemand moet worden afgezeken.

2Iko: ben benieuwd wat je ervaringen zijn nadat je hebt kunnen luisteren naar die demo set.
      Is er verder al wat terecht gekomen van een demo-mogelijkheid bij de importeur?

verder: als jij een negatief gevoel hebt over dit merk...lees het onderwerp dan eens terug en je gaat het met mij eens zijn als het commentaar en de kritiek komt van mensen die appels met peren vergelijken.
      ik bedoel: peecker vergelijken met meyer, eaw...andere top 10 merken...dat gaat helemaal nergens over!

maar dat je dan stelt: ook anderen hebben een negatief gevoel...dat is gelul. Spreek voor jezelf, dat kunnen anderen ook!
      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Iko
        • Feb 2002
        • 766

[correctie]
        Iemand in Belgie die zo een setje gehuurd heeft voor een fuif.

Nu wil ik niet lullig doen ofzo.. Maar waarom stel je wel vragen aan andere mensen, wat niks met het onderwerp double array te maken heeft en als ik dat bijvoorbeeld bij jou doe loop je alleen maar te miepen dat ik me tot het onderwerp moet beperken...

Zeker door de manier van doen hier in dit topic krijg ik een beetje negatief gevoel over peecker sound, wat dan alleen maar met de mensen te maken heeft die er informatie over geven en iets met het product zelf te maken hebben..

Greetzz Iko

[correctie/]

Comment

• test12
          • Jan 2003
          • 901

Hallo Iko is het alleen een gevoel of jeukt het ergens?

Bijzondere marketing techniek (lijkt wel spam).

m.v.g. Herman

Comment

• Peecker
            • Jan 2004
            • 2

Goh, kom ik regelmatig mijn mening geven op dit forum, worden mijn reacties zomaar verwijderd..... Ja, heb maar ff een nieuwe gebruikersnaam aangemaakt, want onder mijn eigen naam wordt toch bijna alles direct verwijderd. Kan niet anders zeggen dat ik zeer teleurgesteld ben achter de mensen die dit forum beheren, omdat ze niet tegen opbouwende kritiek kunnen. Jullie moeten je schamen! Ik heb helemaal nix persoonlijks tegen deze mensen, alleen trek ik hun uitvoerende taak in twijfel. Ik heb mij gewoon aan de regels van het forum gehouden, dus mij valt niets aan te schrijven. Ongetwijfeld zal deze reactie ook niet lang hier blijven staan, maar ik moest toch iets schrijven.

Hopend dat de opbouwende kritiek goed zal vallen, en ook hopend dat de kwaliteit van dit forum er op vooruit zal gaan, sluit ik met een zeer vriendelijke groet aan een ieder.

Tim Veenvliet

Comment

• Iko
              • Feb 2002
              • 766

citaat:Geplaatst door test12

Hallo Iko is het alleen een gevoel of jeukt het ergens?
              Als een verse muggebult

Comment

• ORKZ
                • Nov 2003
                • 65

Hier jeukt het ook!! [8D]
                6 pagina's over de 'double array' en er gaan maar 3 of 4 posts over dat systeem, de rest gaat over andere producten van deze fabrikant en zijn dus off-topic. Verder lijken er mensen dit forum te zien als marketing-instrument voor hun producten; los van het feit dat dat niet de bedoeling is lijkt het me beter werken als deze mensen eens wat meer vertellen over hun product (vertel me meer Mike!):Waarom is dit product zo uniek, welke technieken zitten erin enz....
                ooit bereiken we de 190 db grens.....

Comment

• CyberNBD
                  • Aug 2000
                  • 1318

Gister dus ff naar zo een peeckersound Xtreme setje weze luisteren. en uiteraard eigen test CDtje ertegenaangegooid.
                  Toppen klinken naar mijn idee best netjes (beetje zelfde als de coaxen die ik heb, maar das niet gek ook want eigenlijk zijn ze qua ontwerp identiek)
                  Laag viel me behoorlijk tegen. Het was er genoeg.. maar totaal niet strak, veel blazen en wapperen maar totaal geen strakke bass en punch.
                  Kasten zelf trilden ook aardig mee, ze hebben nog nooit van verstevigingen intern in de kast gehoord blijkbaar.
                  Echt slecht klonk het zeker niet... maar speciaal? neuuuuh absoluut niet.
                  Natuurlijk ook handig om te weten wat er stond om naar te luisteren: topje met 3 laag/sub kastjes per kant, versterking AD op toppen en 2 Kind's op het laag. Gestuurd met Driverack PA
                  CyberDance Sound & Light -- Turbosound Flashline & FlexArray, LabGruppen, Midas, HES Solaspots & GrandMA2

Comment

• MatthiasB
                    • May 2003
                    • 674

awel want dan zijn de standhouders van peecker er wel enorm in geslaagd hun product te verkl**ten

want ik vond dat hoog op niks trekken maar goed. [8D]
                    NIET-ROKERS sterven ook

Comment

• Davy Gabriels
                      • Aug 2002
                      • 819

citaat:awel want dan zijn de standhouders van peecker er wel enorm in geslaagd hun product te verkl**ten
                      want ik vond dat hoog op niks trekken maar goed
                      Wat kun je aan het hoog verkloten? De topkast is passief gefilterd, moet dus maar 1 versterker op.Lijkt me niet dat je daar veel mis aan kan doen op een beursstand.Fatsoenlijk cd'tje erin, toonregeling flat, en maar luisteren.
                      En de 2" driver is een B&C DE750, toch ook niet van het minste.Klinkt naar mijn gevoel gewoon goed.
                      OK, er zijn natuurlijk betere topkasten op de markt, kijk naar een EAW KF850.Maar in de prijsklasse van rond de 1500€ zul je niet veel betere spullen tegenkomen, of wel?

Het laag van de Xtreme set viel mij ook iets tegen, vooral het gebruik van aparte kast voor sub en low, waardoor je weer extra versterker nodig had,stak mij tegen.
                      Hiervoor heb ik dan de 18" frontloaded subjes BR118 van 18sound gebouwd.Maten zijn ongeveer identiek aan de Xtreme toppen, maar je hebt toch een 3 subjes nodig per topkast.

Comment

• CyberNBD
                        • Aug 2000
                        • 1318

Nadeel van 2" is en blijft dat ie gaat vervormen als hij echt hard gaat. Sommigen vinden 2" mooi, anderen niet. Ik hoor ook liever 1", maargoed. DE750 is dus dezelfde driver als in mijn coaxtoppen zit dus. Niet gek dat ze ongeveer hetzelfde klinken []. Helaas geen tijd meer gehad om mijn set erlangs te zetten.
                        CyberDance Sound & Light -- Turbosound Flashline & FlexArray, LabGruppen, Midas, HES Solaspots & GrandMA2

Comment

• MatthiasB
                          • May 2003
                          • 674

kijk davy ja mag zeggen wat je wilt maar ik zij het eerder in dit topic, uit de subs kwam bas uit de bas kwam bas en de top vond ik niet klinken kan er niet aan doen! maar voor mij klonk het niet al te best

en al dat gezever van die filter hier en daar, ik heb 2 instrumenten aan mene kop en da zijn men oren en daar vertrouw ik op en als die neen zeggen is het neen

maar goed dit ben ik en dit is maar 1 reactie op die set niewaar
                          NIET-ROKERS sterven ook

Comment

• GielisHJ
                            • Nov 2003
                            • 24

Setje in België was van ons. De subs vind ik persoonlijk ook iets minder. We gaan nu de nieuwe(re) XT-D testen (1x 18",1x 15") testen ipv de enkele subjes. Heb die XT-D al op Kickx in Hasselt gehoord en klonk op het eerste gehoor al een stuk strakker. Enkel wanneer je 4 van die enkele basjes in het midden onder het podium langs elkaar stackt, heb je goede(strakke) basweergave.

Comment

• Peecker
                              • Jan 2004
                              • 2

Ligt ook een beetje aan je dempingsfactor van je versterker natuurlijk, kan ernorm schelen....

Comment

• GielisHJ
                                • Nov 2003
                                • 24

Mnee, heb het al gevonden met behulp van Smaart. Heb nu een delay van 5ms op de subs gezet en heb volgens smaart bij 63hz 9db meer laag. Resultaat, veel strakker + dieper. Sub van 40-80 hz, low van 80 tot 150hz en top vanaf 150hz. Zonder die delay op de subs zit er een serieus dal rond het crossoverpunt van de subs naar de lows. Dit komt door de laagafvalfilter van 40 hz die samen met 80hz punt een serieuze faseverschuiving veroorzaakt.

Comment

Working...