Double array van peeckersound

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ_Robin
    • Jul 2001
    • 610

werderom een ontwijking , waarom wil je neit gewoon zeggen wat je relatie is met peekersound ?

m.v.g
    EV step up to the next level // RX & X-Array powered by EV P3000 // processed by Lake Contour

Comment

• lifesound
      • Apr 2003
      • 1052

aan de hand van wat ik gehoord heb, kan ik alleen besluiten dat peeckersound een standaard disco-speaker-fabricant is. Ik hoorde NIETS uniek aan het systeem...

Comment

• Thomas
        • Apr 2001
        • 49

Daar ik voor verschillende firma's werk, werk ik ook met verschillende systemen van (als merken dan toch zo belangrijk zijn) RCF, Electrovoice, Dynacord cobra, meyer

Comment

• sis
          • Jul 2003
          • 3305

citaat:Geplaatst door Thomas

Daar ik voor verschillende firma's werk, werk ik ook met verschillende systemen van (als merken dan toch zo belangrijk zijn) RCF, Electrovoice, Dynacord cobra, meyer
          Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• agi
            • Dec 2003
            • 13

citaat:Geplaatst door lifesound

aan de hand van wat ik gehoord heb, kan ik alleen besluiten dat peeckersound een standaard disco-speaker-fabricant is. Ik hoorde NIETS uniek aan het systeem...
            Men heeft het hier over typische "Double Array Serie".

Comment

• lifesound
              • Apr 2003
              • 1052

aaaaaah .... zeg dat dan onmiddelijk. Dit is inderdaad een ongeloofelijk fantastisch systeem waar elke pro-audio fabrikant nog hééééééééééél veel kan van leren.
              Nu ook te koop in familieverpakking![V][V][V][V][V]

Comment

• Michel van de Beek
                • Oct 2000
                • 283

citaat:Echter met de nieuwe normen en nieuwe regels zullen de decibelen in de horeca steeds meer aan banden gelegd worden. In Amsterdam bijvoorbeeld mag je op de dansvloer niet meer als 85 dB aan geluidsdruk hebben.
                In Amsterdam lopen ze inderdaad wat vooruit zoals ze zelf zeggen, met hun strengere milieunormen. Waar je die 85 dB op de dansvloer vandaan haalt, is me echter een raadsel.

Voor evenementen geldt een gemiddelde geluidsdruk van 95 dB-A Leq op 25m afstand van het F.O.H. speakersysteem. De situatie in het centrum (vaste installatie) is anders. In het centrum gelden namelijk gevelnormen. Aan de hand van deze gevelnorm wordt een binnen en buitenmeting gedaan, vervolgens wordt berekend wat de maximale SPL (dB-A) Leq mag zijn.
                Groeten,
                Michel

Comment

• Tim Veenvliet
                  • Mar 2003
                  • 15

Ik heb het niet over evenementen gehad, daar gelden hele andere vergunningen voor dan bij vaste installaties. En de Double Array serie is ook niet geschikt voor evenementen, daar moet je de X-treme set van Peecker Sound voor hebben.

Even een klein zijweggetje: Peecker Sound komt dit jaar nog met een X-treme Line Array.

Comment

• ORKZ
                    • Nov 2003
                    • 65

?? Ik snap het niet Tim; het is een systeem voor vaste installaties bij dansvloeren in de open lucht?? Das misschien leuk in Italie, maar niet in NL..
                    En als die 85db op de dansvloer kloppen dan schaf ik liever een paar hifi-speakers aan dan een PA-systeem....Die 85db kloppen echt niet!
                    ooit bereiken we de 190 db grens.....

Comment

• Michel van de Beek
                      • Oct 2000
                      • 283

citaat:Geplaatst door Tim Veenvliet
                      Ik heb het niet over evenementen gehad, daar gelden hele andere vergunningen voor dan bij vaste installaties.
                      Ja ... daar ben ik me van bewust, daarom heb ik voor de volledigheid de procedure die daar voor geldt ook vermeld. Misschien voor het gemak even over heen gelezen?
                      Groeten,
                      Michel

Comment

• dokter dB
                        • Nov 2003
                        • 1535

die vierkante toppen zien er wel apart uit voor in een discotheek... verder peecker ik er niet over
                        knoppen en waarden :)

Comment

• MatthiasB
                          • May 2003
                          • 674

er zijn er hier precies die aandelen hebben bij peecker sound
                          NIET-ROKERS sterven ook

Comment

• Remco vd Werff
                            • Apr 2001
                            • 753

citaat:Geplaatst door Tim Veenvliet
                            Echter met de nieuwe normen en nieuwe regels zullen de decibelen in de horeca steeds meer aan banden gelegd worden. In Amsterdam bijvoorbeeld mag je op de dansvloer niet meer als 85 dB aan geluidsdruk hebben.
                            Hallo Tim,

Hier heb je het toch echt bij het foute eind. Zo ken ik in Amsterdam een discotheek waar een vergunning aan is afgegeven met een geluidsniveau van binnen 101 db-A leq, met pieken van 120 db.

Ik ben dan ook benieuwd hoe je aan de genoemde 85 Db komt. Dit zou bedroevend laag zijn namelijk.
                            Groeten, Remco

Comment

• lifesound
                              • Apr 2003
                              • 1052

85dB ... dat is zoiets als ... "niet roepen aub, als u gewoon spreekt verstaat men u ook"

Comment

• Michael
                                • Nov 2002
                                • 643

kan dat mischien ook aan de manier van meten liggen. Heb vorig jaar bij een fuif in een zaal van 30 bij 8-10 meter ook maar een 89 db gemeten en het ging toch behoorlijk hard. Stonden zes peavey 18" subs en zes hisys 2xt toppen op een berg peavey amps te loeien.

Comment

Working...