Eindelijk Electro-Voice op werchter

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lifesound
    • Apr 2003
    • 1052

dus het stoorde je dan ook totaal niet dat het LOEIHARD stond? En durf aub niet te beweren dat het niet zo was....

Comment

• axs
      Moderator
      • Jun 2002
      • 2687

citaat:Geplaatst door Tiemen

Geweldig toch! We kunnen de kwaliteit van het geluid op een festival bespreken aan de hand van wat opmerkingen van 'oude-rotten'.
      Hier werden line-arrays gewoon afgebroken op basis van 'artikels, postings,...) terwijl de personen in kwestie het systeem nog niet gehoord hebben. DAt is verkeerd.
      Het kan goed zijn dat het op Werchter Classic goed klonk... ik zou het zelf niet weten.
      Maar wat hier beweert werd : 'Als de Rolling Stones EV gebruiken, dan zal het nog niet zo slecht zijn' slaat nergens op... Want hier steekt veel meer achter! (endorsment)

citaat:
      Nu ja, zo ongeveer de persoon die als een van de beste FOH-mixers ter wereld beschouwd wordt zal wel gewoon met het goedkoopste systeem werken. En mocht het EAW of Meyer geweest zijn? ... Dan plots zou endorsement minder belangrijk geweest zijn, omdat EV wat slechter in de markt ligt op dit continent?
      Dan waren er identieke reacties gekomen Tiemen, zeker weten!

citaat:
      Natuurlijk zal vriendjespolitiek/steekpenningen/prijs er voor iets tussen zitten?! Maar moeten we aan de hand daarvan het geluid op Werchter Classic dan maar slecht vinden? En dan nog, voor mijn part hebben ze het hele boeltje gratis gekregen, het klonk gewoon goed!
      Je weet evengoed als ik, dat ik NIKS van geluid ken... Maar wat ik wel weet is hoe zulke dingen in zijn werk gaan... 'endorsment' dus. En je bent naïef als je denkt dat het zo niet in mekaar zit!

Ik zal hier ook GEEN uitspraken doen over het geluid op Werchter classic 1) Ik was er niet 2) Ik ken niks van geluid
      Ik kan dus niet zeggen of EV een goed of slecht of... merk is, ken er niks van.
      Maar wa ik wel weet is dat de reden waarom EV of ... gebruik wordt, hele andere redenen heeft dan dat velen hier denken. Sorry, maar dat is pure naïeviteit!

If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• sis
        • Jul 2003
        • 3305

iedereen tevree ?
        sis
        Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• herriesmurf
          • Sep 2003
          • 12

EV is wereldwijd naast JBL de grootste fabrikant van Pro-Audio. En daarnaast een van de weinige die zijn componenten ook in eigen huis fabriceert. Dus geen timmerbedrijf maar een echte speakerfabrikant.

Comment

• lifesound
            • Apr 2003
            • 1052

uw punt zijnde....??

Comment

• Klaaske
              • Jun 2003
              • 571

citaat:EV is wereldwijd naast JBL de grootste fabrikant van Pro-Audio. En daarnaast een van de weinige die zijn componenten ook in eigen huis fabriceert. Dus geen timmerbedrijf maar een echte speakerfabrikant.
              waar haal je dat vandaan ???
              <font size=\"1\">
              Groeten,
              Jaap
              <b>
              -[GSXke :)]-
              </font id=\"size1\"></b>

Comment

• cobi
                • Aug 2002
                • 1083

citaat:Geplaatst door tds

citaat:EV is wereldwijd naast JBL de grootste fabrikant van Pro-Audio. En daarnaast een van de weinige die zijn componenten ook in eigen huis fabriceert. Dus geen timmerbedrijf maar een echte speakerfabrikant.
                waar haal je dat vandaan ???
                Precies, als er twee merken zijn die terein hebben verloren de laatste jaren dan zijn EV en JBL het wel.
                Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• PowerSound
                  • Nov 2001
                  • 1892

Wahahahaha lol Herriesmurf, wat was je standpunt over DAS ????

Maken zij nu ook niet hun eigen kasten en speakers ?
                  PSL Bvba powered by
                  L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
                  Yahama LS9-32 / MC7L-48
                  Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
                  Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

Comment

• herriesmurf
                    • Sep 2003
                    • 12

JBL inderdaad. Maar EV is in de meeste marktsegmenten toch nog steeds marktleider.
                    Ook in Concertsound.

Comment

• herriesmurf
                      • Sep 2003
                      • 12

O,ja en DAS telt in concertsound al helemaal niet mee. In welk marktsegment wel????

Comment

• Gast1401081
                        • Mar 2001
                        • 7999

citaat: Ik ben zelf in de arena geweest, helaas had ik een zitplaats opzij
                        dat hadden de meeste mensen in de arena. Ooit heeft het daar precies 1 keer goed geklonken. Met....Celine Dion, met...juist ja, van Solotech.
                        Omdat daar een andere filosofie heerst, en das toevallig ook mijn filosofie. Niet zoveel mogelijk mensen een goed geluid bezorgen, maar ALLE mensen. En daar hebben we nogal wat patenten op staan.

citaat:JBL inderdaad. Maar EV is in de meeste marktsegmenten toch nog steeds marktleider
                        gewoon een optelsom van al hun dochtermerken, zoals zeck, dynacord, en de rest van de oude Mark IV club??? met als (niet onbekend) Midas, klarktechnics, en dda in de mixer-afdeling? En als je de markt nou eens opsplitst in budgetten, waar staan ze dan?
                        de harman groep en de mackie-groep niet veronachtzamen , derhalve, en de onafhankelijke bouwers ( meyer etc) al helemaal niet.

Comment

• DidierB
                          • May 2003
                          • 337

Hey mensen,

nou, kan het even niet laten van effe een klein beetje off topic te gaan, maar het is een reactie op een post hier.

Altijd fijn om reacties te horen op je prestaties, ik heb het dan over maanrock 2003. Doet geweldig deugd om met al dat gezeik over line-arrays gewoon eens even 1-2-3 eentje te hangen en dan zo'n goede commentaar te horen. Thx. Foto's te vinden op www.maanrock.be.

En over werchter: heb het al gezegd en zeg het nog eens, als op werchter om te beginnen foh en delay hetzelfde systeem zouden zijn, zou het al heel wat beter klinken. Bij de stones was dat zo, en dat klinkt op grote afstand beter dan, bv, Y18 en HLA te gaan mengen.

Voor de rest, was zelf op TW Classic niet aanwezig, maar m'n baas zei ook dat het heel goed klonk. De speakers dan, over de klankregeling zei hij niets...

Ik ben er zeker van dat je met die EV goede resultaten kan boeken, maar beoordeel een systeem nooit 1-2-3 op de paar ervaringen die je ermee hebt. Met uitzondering van DJ-center dan, zij zullen wel vaak genoeg de kans krijgen er over te oordelen.

Ik denk dat we eens met z'n allen om beurt een dagje in elkaars magazijn moeten doorbrengen met wat beschikbaar materiaal en wat drank erbij. Kunnen leuke dagen worden. En ik wil hier zelfs serieus over nadenken.

Groeten,

Beghin Didier
                          Ampli bvba

Comment

• lifesound
                            • Apr 2003
                            • 1052

aaaah ... didier op maanrock was jij dus ...
                            Ik was één der Live Is Live 'ers. [8D]

Comment

• Davy Gabriels
                              • Aug 2002
                              • 819

Didier,die monitors op maanrock hoofdpodium,is dit zelfbouw of niet?Ziet er zo naar uit ivm die plastieken hoekjes...

Comment

• lifesound
                                • Apr 2003
                                • 1052

het waren dus axys monitors...geen zelfbouw

Comment

Working...