Eindelijk Electro-Voice op werchter

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

AXS, al eens forums gelezen in de USA en U.K. dan zal je merken dat er niet een paar, maar duizenden reacties zijn over goed en slecht, het is zelfs zo dat sommige P.A. firma's die met line arrays werken het zelf toegeven dat het niet altijd is wat het zou moeten zijn !!

en neen ik ga geen site's doorgeven voor ik nog meer op mijn kop krijg [8D]

effe googelen, daar kan je alles vinden !
    Verder hou ik mij hierbuiten, ik wil geen discussie voeren die zou kunnen uitmonden in gehakketak en geruzie,
    dit lijkt mij het beste om dit forum netjes te houden
    sis
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• axs
      Moderator
      • Jun 2002
      • 2687

citaat:

AXS, al eens forums gelezen in de USA en U.K. dan zal je merken dat er niet een paar, maar duizenden reacties zijn over goed en slecht, het is zelfs zo dat sommige P.A. firma's die met line arrays werken het zelf toegeven dat het niet altijd is wat het zou moeten zijn !!
      citaat:
      Geplaatst door sis
      Lifesound, ik constateer alleen maar wat hierboven geschreven is over line arrays en ook in andere topics
      dit is toch wel het bewijs dat het nog niet op punt staat ????

Als ik posting lees kan ik ook zeggen... eej, iedereen zegt dat EV slecht is, dus MOET het echt wel slecht zijn en moet ik ook zeggen en dat is net helemaal verkeerd!
      Tuurlijk onthouden mensen beter het slechte dan het goede!
      Je kan natuurlijk al een beeld vormen uit reacties, maar dat moet je nog steeds met de werkelijkheid toetsen, wat bij jou duidelijk niet het geval is!

En dat is net wat jij doet! Kuddementaliteit zonder eigen ervaringen!
      Ga er verder ook geen woorden meer aan verspillen, back to topic!

Hier staan ook goede EN minder goede LUISTERERVARINGEN van mensen op Werchter classic of andere concerten met een array.

PS : ik volg verschillende fora, niet alleen amerikaanse (want die zijn toch sowieso al 'gekleurd') maar eveneens verschillende closed fora van producenten en daar komen idd positieve en negatieve elementen naar voor... maar voordat ik daar conclusies uit trek, toets ik die dan ook wel aan de werkelijkheid!
      If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• pascal
        • Jan 2003
        • 69

De stones in Rotterdam klonken na de eerste 2 nummers geweldig. De stem lag wat verder in de mix maar dat was bewust. Toen 1 van de achtergrond zangeressen een duet zong met Jager kon je echt horen wat een dynamiek het systeem heeft.

Comment

• djcenter
          • Aug 2003
          • 78

THATS THE SPIRIT.

inderdaad de ev's staan nog niet op de site zijn voortdurend
          site aan het updaten . Hebben wel een beetje aan tijd
          maar alléé.
          T'is eigenlijk een schande dat ik ze er nog niet opgezet
          heb.
          Denk ook als ze dan echt moesten slecht klinken de Stones
          deze niet meer zouden willen gebruiken.
          De stones zijn dan ook geen door de weekse caféé zangers
          hé. Zij zullen wel weten als het goed is zeker.
          Trouwens ask ACDC what they think.

Greetzz van een X-array user ( owner)
          Tony
          Toen las ik dit op het forum \"Wel tof hé zo een gloeidraad-Gobo\" !!! haha lol

Comment

• lifesound
            • Apr 2003
            • 1052

ik kan er toch niet echt bij hoor. Als de stones EV kopen gaat iedereen hier direct verkondigen dat het een super systeem MOET zijn, want anders zouden ze het niet kopen. En langs de andere kant zeggen ze hier dan dat EML een bende amateurs zou zijn omdat ze adamson hebben gekocht.
            Jongens, het is niet omdat je nu eenmaal fan bent van de stones dat die jongens heilig zijn hoor!

Ik ga hier niet verkondigen dat EV of adamson beter klinkt, simpelweg omdat ik de EV line array nog niet heb gehoord. Wat ik wel kan zeggen is dat tot nu toe alle EV speakers enorm agressief klinken! Dus als ze de lijn doortrekken zal dat vermoedelijk met de line array ook zijn. Maar nogmaals, ik kan het niet met zekerheid zeggen.

Comment

• Dikke Foaf
              • May 2003
              • 618

Ik Ben ook op TW Classic geweest.

- Bij de intro was het systeem zéér agressief vond ik, deed bijna pijn aan de oren, al vond ik het wel indrukwekkend om zo'n geluidsdruk te creëren op zo'n afstand.
              - Tussen 2 nummers, als Mick Jagger wat aan het uitleggen was, verstond ik hem amper, zo stil stond het. Tijdens de nummers ging het wel goed.
              - Het leek inderdaad ook dat er iets niet helemaal juist zat met de delay, te vroeg of te laat, ik weet het niet, maar het zat niet lekker.
              - Op grotere afstand bleef er niet veel meer over van het laag, dichterbij ging het wel weer. Al vond ik toch dat er wel wat meer laag in mocht.
              - Wat ik niet goed snapte is dat er langs rechts wel kleine delays stonden maar langs links, waar de wei schuin veel verder doorloopt, geen enkele.

Ik vind het moeilijk om te vergelijken, ik ben van mening dat je dan de 2 systemen naast elkaar moet hangen.
              Al had ik wel de indruk dat Adamson in het hoog veel transparanter klinkt en in het totaal wat warmer. Maar dat kan natuurlijk ook een kwestie van afregeling zijn.
              Al bij al vond ik het erg meevallen, en denk ik niet dat er veel van de 70.000 man zich eraan gestoord hebben.
              Trouwens, is het niet goed dat elk systeem en elke locatie anders klinkt? Het zou nogal eentonig worden anders.

De show zelf vond ik echt goed, en was in mijn ogen technisch vrij hoogstaand.

Comment

• Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

Het feit dat de stones met EV werken , en niet met hun oude Turbo's heeft op dast soort niveau's meestal te maken met de endorsement-deals.
                Dat wil zeggen : de gene die het meeste betaald mag leveren, ipv andersom. Verder heb ik mijn eigen idee over geluidsystemen die op een line-array moeten lijken, maar daar zijn al andere postings over.

Comment

• sis
                  • Jul 2003
                  • 3305

Voila, dat bedoelde ik dus, lifesound en anderen
                  E.V. in het algemeen gesproken een agressief systeem,
                  ZEER geschikt voor het harde werk.
                  het werd al AANGEGEVEN : the rolling stones, AC.DC.

Voor alle duidelijkheid , ik heb niks TEGEN E.V.

Feiten zijn fijten, hard is hart, soft is sofd,

BTW ik heb ook E.V. in de verhuur, dus ik weet wat het is en hoe het klinkt

sis [xx(][xx(][xx(]

Comment

• sis
                    • Jul 2003
                    • 3305

Oh ja , endorsement, daar hebben we het niet over gehad !!

Wat kan het de rolling stonens nu schelen over welke P.A.ze moeten spelen

Money, money en VOORAL gratis

Alle P.A. firma's staan te slijmen om een installatie te kunnen neerpoten om de R-S te vertsterken

DENK DAAR EENS GOED OVER NA

sis mammoet [][]

Comment

• sis
                      • Jul 2003
                      • 3305

correctie [:I][:I][:I][:I]
                      ik bedoelde niet lifesound maar AXS
                      sis

Comment

• lj djcenter
                        • Jul 2003
                        • 148

kzijn niet zo geintresseerd in geluid mijn voorkeur gaat uit naar licht. Maar naar mijn bescheiden mening het is niet altijd door het type boxen dat mijn gebruikt het geluid goed of slecht klinkt. Veel hangt toch af van de mensen die achter de P.A staan vind ik zo. Ze kunnen een systeem zo afregelen dat het perfect klinkt maar okk bij de zelfde boxen een ander instelling pakken en denk dat men dan ook zou zeggen van EV, turbosound en andere maar jongens da klinkt slecht da trekt op nieks. Ik kraak geen merken af om om te zeggen dat is beter of slechter maar wij gebruiken de x-array van ev en wij zijn er nog steeds content van en overal waar we spelen zijn ze der ook over te spreken

mvg tom
                        Maak daje mee u klikken en klakken van die truss zijt

Comment

• jans
                          • Feb 2003
                          • 869

Dat het geluid van de Rolling Stones niet geweldig was zal niet , alleen, te wijten zijn aan het sytsheem en de technici.
                          Ik ben zelf in de arena geweest, helaas had ik een zitplaats opzij ergens tegenover de delayset, en het geluid was daar inderdaad niet geweldig. Weinig laag en door het enorm aanwezig difuus geluid was er soms niets van te maken. Ik ben van mening dat de lokatie ook van doorslaggevend belang is, en het is natuurlijk niet te doen om voor elke lokatie een ander sytheem mee te nemen. Misschien hadden doeken geholpen maar hoever moet je gaan. Hoe het geluid op het veld was weet ik niet, ga daar dus ook niet over oordelen.
                          Wat ik wel vreemd vond was dat ze een line-array als side-fill gebruikten. Dit had mijn inziens anders gekund.
                          Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• cobi
                            • Aug 2002
                            • 1083

citaat:Geplaatst door sis

weg ermee met die line arrays [xx(][xx(][xx(]
                            en terug de conventionele systemen [^][^][^]
                            T'is altijd wat met line arrays [V][V][V]

sis
                            Op zich een leuke uitvinding, maar ze worden vaak verkeerd toegepast. Ik zag laatst dat een een setje van die mini Vdosc dingen (ik weet even niet zo snel hoe ze heten) hebben opgehangen in een cultureel centrum. Daar zijn ze natuurlijk niet voor bedoelt. Op een terein als Werchter moet je met een line array uit de voeten kunnen. Maar goed, het hangt natuurlijk ook af van de technici en dergelijken, maar dat is logisch.
                            Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• pascal
                              • Jan 2003
                              • 69

Ik hoor verschillende mensen hier spreken over de agressieve klank van EV. Dan hebben deze personen waarschijnlijk een jaar of 5 stil gestaan. Inderdaag de oude EV systemen zijn agressief MT-2, MT-4 enz. Maar als je goed luisterd naar de hedendaagse systemen: X-line, XLC, X-array, Rx zijn die alles behalve agressief. Doordat EV RMD heeft uitgevonden vervormd het ook bijna niet meer. Hetgeen andere systemen bij grotere geluidsdruk niet meer in de hand hebben.
                              Het is ook zeker niet verstandig om een systeem te beoordelen bij een andere mixer. Je kunt een systeem eigenlijk alleen serieus beoordelen als je er zelf mee kunt werken. Ik heb met vele systemen gewerkt maar moet zeggen dat ik bij EV alle instrumenten zeer nauwkeurig en onvervormd in de mix kan plaatsen. Ook bij hoge geluidsdruk. Door de Ring Mode Decoupling hoeft je je zaal-eq ook niet meer bij te stellen als je volume varieert.

In Nederland waren de concerten geluidstechnisch allemaal erg goed. Een dusdanige egale geluidsdruk over dergelijke afstanden hoor je maar zelden.

Comment

• pascal
                                • Jan 2003
                                • 69

O, ja. Endorsement komt misschien voor bij een gitaartje of microfoon maar niet bij dit soort systemen.
                                De engineer ( Robbie Mc Grath ) kiest de materialen uit waar hij mee wil werken. Als het zo goed koop mogelijk moet leg je geen 2x Midas XL4 en 1x XL 3 op de F.O.H.
                                Systemen als X-line worden voor dit soort klanten ontwikkeld. Deze ontwikkeling kost verschrikkelijk veel geld en er zal dan ook voor betaald moeten worden. EV levert het systeem overigens niet aan de Stones maar de Stones huurt het systeem bij een van de grootste verhuurbedrijven ter wereld dB Sound Chicago welke alleen EV in de verhuur heeft.

Comment

Working...