Eindelijk Electro-Voice op werchter

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • axs
    Moderator
    • Jun 2002
    • 2687

citaat:Geplaatst door pascal
    EV levert het systeem overigens niet aan de Stones maar de Stones huurt het systeem bij een van de grootste verhuurbedrijven ter wereld dB Sound Chicago welke alleen EV in de verhuur heeft.
    Waar endorsment weer om de hoek komt kijken...
    Pascal, zo gaat het nu éénmaal in de touringwereld!
    De firma's maken een offerte adhv een rider. Degene met de beste prijs of degene die met het meeste geld over tafel komt, haalt het binnen. Als EV dan die firma dan nog eens wat extra geld toestopt omdat het 'leuke' reklame is voor hun systeem, snap je ook wel hoe of wat...
    Wat je dan aanhaalt met die Midas klopt ook niet. Als firma X die in de verhuur heeft of die tijdens die tour kan afschrijven, is dat voor hun leuk meegenomen! Is niet omdat ze dure materialen gebruiken dat de totale tour daardoor meer kost (lees : sponsoring van de producenten!)

PS : Komt hier ook nog eens om de hoek kijken dat dB een afdeling heeft in Duitsland, waardoor ze tegen nog scherpere prijzen worldwide touring kunnen doen! Denk dat dit duidelijk genoeg is

If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• pascal
      • Jan 2003
      • 69

Het is uiteraard zo dat bedrijven die veel materiaal van een fabrikant gebruiken een zeer goede prijs krijgen. Maar dan kun je nog niet spreken van endorsement. Endorsement betekend sponsoring en op dat moment krijgt de artiest het gratis.
      Ieder bedrijf moet goed zakenman cq handelaar zijn om een tour van formaat binnen te halen. Maar dit soort systemen op endorsement weg geven gebeurd echt niet. Ook niet bij andere grote merken. Maar uiteraard de fabrikant / ondernemer met de beste prijs / kwaliteit verhouding zal winnen.
      dB sound draait dan exclusief op EV maar als je kijkt naar een bedrijf als brittania Row is dat zeker niet het geval.
      Dit is een bedrijf dat uitsluitend koopt wat de markt vraagt. Hebben o.a. Turbosound en V-dosc in hun magazijn. Het is echter wel zo dat de laatste 2 jaar vnl. in Electro Voice X-line, Xlc en Xi is geinvesteerd. Dit omdat de touring markt er om vraagt.

Comment

• axs
        Moderator
        • Jun 2002
        • 2687

citaat:Geplaatst door pascal

Het is uiteraard zo dat bedrijven die veel materiaal van een fabrikant gebruiken een zeer goede prijs krijgen. Maar dan kun je nog niet spreken van endorsement. Endorsement betekend sponsoring en op dat moment krijgt de artiest het gratis.
        Endorsment staat niet alleen voor volledige sponsoring!!!
        Kan evengoed gedeeltelijke zijn... Wat meer voorkomt dan volledige sponsoring in touring...
        If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• herriesmurf
          • Sep 2003
          • 12

Ik vindt EV line-array gewoon goed. Zijn niet zo vele slechtel line-arrays van de grote merken. Alleen merken als Ohm, DAS, Outline etc etc kunnen beter kastjes maken voor in de kroeg. Als je dronken bent hoor je het allemaal niet meer. Maar line-arrays (lees concert touring ) is toch een stappie te hoog voor ze.

Comment

• sis
            • Jul 2003
            • 3305

dat zal powersound graag horen " DAS " voor in de kroeg

herriesmurf is goed begonnen, dat belooft

sis
            Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• herriesmurf
              • Sep 2003
              • 12

Wil je het een serieus merk noemen dan? Gebruik je oren!!!

Comment

• Tiemen
                • Dec 2001
                • 944

Het gaat over EV op werchter. Het hele topic zou misschien al veel vereenvoudigen moest iedereen die er niet was/het niet gehoord heeft zijn bek houden...

Just my 2 cents

Ik was op werchter, waar ik het geluid erg uitgebreid kunnen horen heb, en ik was op werchter classic, waar ik alleen de stones vanuit het publiek gehoord heb. Ik heb een bepaalde mening tov de systemen door de 2 gebeurtenissen waar ik ze kunnen horen heb (op dezelfde plaats, in dezelfde omstandigheden)...Misschien nog mensen die diezelfde vergelijking kunnen doen? Zal misschien al iets aan de inhoud van dit topic veranderen...

Btw zijn hier nog mensen die de soundcheck gehooord hebben van het systeem? Daar werd een erg leuk liedje gebruikt, het leek van de Stones, maar ik had het nog nooit gehoord. Iemand een idee?

Comment

• axs
                  Moderator
                  • Jun 2002
                  • 2687

citaat:Geplaatst door Tiemen

Het gaat over EV op werchter. Het hele topic zou misschien al veel vereenvoudigen moest iedereen die er niet was/het niet gehoord heeft zijn bek houden...
                  Er is een uitloper naar 'waarom' de keuze van die line-array... Tiemen... past perfect binnen het topic Dit gaat over de 'Stones' en hun systeem.

Comment

• sis
                    • Jul 2003
                    • 3305

Ik hou mijnen teut
                    sis [:X][:X]
                    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Kevin_DM
                      • May 2003
                      • 577

[quote]Geplaatst door Tiemen

Just my 2 cents

Ik was op werchter, waar ik het geluid erg uitgebreid kunnen horen heb, en ik was op werchter classic, waar ik alleen de stones vanuit het publiek gehoord heb. Ik heb een bepaalde mening tov de systemen door de 2 gebeurtenissen waar ik ze kunnen horen heb (op dezelfde plaats, in dezelfde omstandigheden)...Misschien nog mensen die diezelfde vergelijking kunnen doen? Zal misschien al iets aan de inhoud van dit topic veranderen...

Ik heb ook beide gehoord, en moet zelf toch ook zeggen dat het dit weekend (dus met de EV) pakken beter klonk.

Klank kwam gewoon, globaal over de weide gezien, beter over (qua spreiding, geluidsdruk en kwaliteit) en was niet volledig weg bij het minste zuchtje wind. Het klonk inderdaad ook wat agressiever dan met de adamson, maar dit miste ik nu net met adamson(het is nog altijd rock 'n roll en geen theater wat we hier doen.....).
                      Hierbij zeker niet tegen EML iets, wat ik (wereldwijd) nog steeds een van de mooiste PA-firma's vind, maar het geluid was nu gewoon beter met EV.
                      Vond het rock werchter geluid een paar jaar geleden (met de JBL HLA) zelfs pakken beter dan nu....
                      --- watt ever you want ---

Comment

• neeltje
                        • Apr 2003
                        • 295

ik zou nog effe terug willen komen op een van de eerste opmerkingen die hier gemaakt zijn: "die slechte adamson van EML". Ik weet niet of er iemand naar maanrock is geweest, maar het was de moeite waard.

Johny Logan, een of andere zatte ier die niet kan zingen, had schijnbaar een echt goede mixer gevonden. Echt waar, op de grote markt aldaar was het geluid ronduit fantastisch: Adamson Line array. Ik weet dus niet wat sommige mensen hebben tegen line array of tegen adamson, maar daar klonk het fantastisch.

Voor zij die enkel het concert van de kreuners aldaar hebben gezien, ja sory, die geluidstech had volgend mij meegedronken met die zatte ier, want het trok op "de ballen" (nee, ik zeg niet welke ballen).

Daar is echt nogmaals bewezen dat de band en de mixer van die band echt wel belangrijker zijn dan het systeem. Er hing een systeem wat je gewoon van je voeten blaasde (weet iemand trouwens welke firma daar geleverd had?) en dan krijg je nog een sound die nergens op lijkt, en dat wel bij de hoofdact. Line aray of niet, het zijn toch de techs die er het beste van moeten maken.
                        "En Go"

Comment

• luc2366
                          • Jul 2002
                          • 1161

is dat niet ampli die maanrock plaatst? en die 'zatte ier die niet kan zingen' heeft wel al meer het eurosongfestival gewonnen dan de ollanders :-)

Comment

• lifesound
                            • Apr 2003
                            • 1052

de adamson op de grote markt was inderdaad van Ampli. Adamson Y10 meer specifiek.
                            En ik vond het inderdaad ook best lekker klinken!

Comment

• rinus bakker
                              • Mar 2002
                              • 5429

Voor iederen die nog in de droomwereld verblijft,
                              lees te bijdragen van 'Mac' en 'axs-Tom' nog maar eens goed.
                              Deze ouwe lul heeft daar namelijk weinig aan toe te voegen.
                              een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• Tiemen
                                • Dec 2001
                                • 944

Geweldig toch! We kunnen de kwaliteit van het geluid op een festival bespreken aan de hand van wat opmerkingen van 'oude-rotten'.

Ik moet zeggen dat McGrath er een erg intelligente uitspraak over gedaan heeft :
                                We're doing a two- or three-hour show. During that time, we have to bring as much of the sound as we can to as many of the people as we can. Sure, there are things inherent in line arrays I would let go of along the way to reaching that goal, but, overall, systems like this bring a hell of a lot to the table in terms of horsepower, efficiency, size and manpower needs.

Nu ja, zo ongeveer de persoon die als een van de beste FOH-mixers ter wereld beschouwd wordt zal wel gewoon met het goedkoopste systeem werken. En mocht het EAW of Meyer geweest zijn? ... Dan plots zou endorsement minder belangrijk geweest zijn, omdat EV wat slechter in de markt ligt op dit continent?

Natuurlijk zal vriendjespolitiek/steekpenningen/prijs er voor iets tussen zitten?! Maar moeten we aan de hand daarvan het geluid op Werchter Classic dan maar slecht vinden? En dan nog, voor mijn part hebben ze het hele boeltje gratis gekregen, het klonk gewoon goed!

Comment

Working...