d&b audiotechnik

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • discomidway
    • May 2005
    • 140

Zou het miss op een of andere manier toch een beetje mode verschijnsel zijn.
    Iedreen gebruikt D&B en is er zo positief over enz enz.
    Dus dan gebruiken wij het ook maar.
    (dat laatste miss een beetje onbewust)

Comment

• sjoerd
      • Apr 2004
      • 341

Ik weet het zeker...na 5 min. discussie kwam dat er uit dat 'groot' verbruikers een hogere korting krijgen...
      [/quote]

Zeker Olaf, hoor wel eens iets over kortingen van 50% ofzo. En na een jaar of 3 wordt het gewoon weer verkocht voor hetzelfde bedrag. En die bedrijven hier in de buurt (u know who) rijden ook niet voor niks
      met dat grote logo op hun trucks..

Ik heb zelf ook meerdere malen met D&B C4 gedraaid (disco), en werkt
      wel prettig. Vooral omdat er erg veel en diep laag uit die kleine kasten komt.
      Maar heb ook al vaker D&B voor live toepassingen gehoord en vind t dan toch wel eens tegenvallen ,zeker in combinatie met B2's hoor je dan vaak alleen maar heel veel laag gedreun en is de verstaanbaarheid
      lang niet altijd goed. En je voelt de bas dan wel, maar ik vind niet altijd echt strak hoe de drum eruit komt. Komt dat wellicht door het bandpass principe? Een paar maanden geleden overigens Q1 array gehoord en dat klonk wel errug strak..

Comment

• DJ Purno
        • Jun 2001
        • 111

citaat:Geplaatst door LJ Bert

oud en verjaard miss wel ja. MAAR nu zijn we een jaar verder. d&b heeft een deel nieuwe producten op de markt. iemand hier bevindingen over???? Buiten het feit dat d&b inderdaad zeer duur is.... om even terug te komen op het C7 verhaal. inderdaad deze kasten dragen niet zo superver (top) daar zijn ze ook niet voor gemaakt het c7 systeem is voor kleinere dingen (OOK PA WERK) concerten tot 1000 man openlucht of binnen maakt niet veel uit. als het ver moet gana is er C4 (desnoods met C3) maar nu is er de Q reeks met de Q7 kopie van C7 maar veel compakterook met nieuwe subs. en de Q1 line array. een kleine line array maar je kunt er ook grote jobs mee doen festivals tot 5000 personen is geen probleem. nu is er ook (of komt)de J reeks (weetniet of deze al op de site staat) een grote line array deze heb ik nog niet gehoord zal hem warschijnlijk binne nde 2 maanden gaan beluisteren maar d&b kennende zal het systeem af zijn. dus de d&b klank (iets meer hifi, zuiver dus) probleem is weer de prijs natuurlijk meende iets een richtprijs van 7400 € per kast maarja.
        Oud op nieuw staan wij met de D&B J serie op de dam in amsterdam, ik zou zeggen kom eens luisteren! Heb hem zelf ook nog niet gehoord moet ik je eerlijk zeggen, dus ben ook erg benieuwd. Maar wat ik zo gehoord heb, in de HMH met trijntje oosterhuis was het niet verkeerd!
        Sorry voor mijn naam! Het is al even geleden dat ik me hier aangemeld heb 8-)

Comment

• R. den Ridder
          • Sep 2000
          • 1500

hier ga ik even Wimbru tegenspreken aangezien ik in mijn taas gepikt ben hoor...weet niet hoe het in belgie is, maar in nederland zijn de
          "ambtenaren" die een set bepalen veelal gewoon de techniekers op de vloer. de theaters draaien deels op subsidie en staan los van de overheden an sich.

En ik ben zelf ook ambtenaar belast met geluidhinder, en ik heb nog nooit een etentje gehad van mensen uit de branche...hoogstens zaken bij de Raad van state en wat dreigementen...als zo'n etentje trouwens duurder is dan 25 euro mag ik het niet eens aannemen..en om nu te gaan eten bij de mac donalds of bolke beer....

maar back on topic :-)

Comment

• Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

mooi op tijd, ralph, post uit oktober...

enne, dit gaat over de sdubsidieverstrekkers, en daar hoor jij ook weer niet bij.

Vind denb zeker niet slecht, maar in die prijsklasse zijn er inderdaad nog al wat serieuze jongens aktief, met ook nogal wat marketinginstrumenten, en dan valt denb bij mij niet zo goed.

Comment

• neeltje
              • Apr 2003
              • 295

Ik weet niet hoe het in nederland zit, maar in belgie vind iedereen D&b gewoon een goed systeem zonder meer. Ongeveer 50% van alle nieuwe verkochte theatersystemen in België zijn d&b, en de firma's Imec en beat&sound draaien er volledig op, net als onnoemelijk veel andere (kleinere firma's).
              Ik zou zeggen, surf FF naar hun site's en kijk eens naar de producties die zij draaien, is toch niet mis.
              Ik ben zelf geen grote fan, en zou het zelf niet kopen, maar het werkt wel, en indien het goed wordt geplaatst en ingeregeld, is er toch maar belachelijk weinig op aan te merken.
              Ik wist trouwens niet dat er zo'n grote verschillen lagen tussen belgie en nederland qua speakermerken, want in belgie is EAW toch al een stuk van zijn populariteit aan het verliezen. De grote aankopen in belgie zijn op dit moment dan ook (voor zover ik kan opvangen allessinds) D&B, jbl (vertec), adamson (Y10), martin (W8c en W8L) en in mindere maten nexo (geo, alfa en ps15).

Verder: als jullie niet verder horen dan 16 K gaan de lichtjongens blij zijn, want jullie horen de piepende ventilatortjes van die slecht onderhouden koppen toch niet meer. Na 16K gaat mijn gehoor idd wel achteruit, maar ik hoor het toch nog wel.
              "En Go"

Comment

• Barthez
                • Dec 2003
                • 256

Originally posted by DJ Purno
                Oud op nieuw staan wij met de D&B J serie op de dam in amsterdam, ik zou zeggen kom eens luisteren! Heb hem zelf ook nog niet gehoord moet ik je eerlijk zeggen, dus ben ook erg benieuwd. Maar wat ik zo gehoord heb, in de HMH met trijntje oosterhuis was het niet verkeerd!
                Ik ben wel benieuwd hoe het is gegaan met de J-series op de Dam met O&N, Hoeveel hadden jullie hangen (J8 / J10 / Jsub ??) en zijn er foto's van?
                Goed plan! ...doen we niet!

Comment

• dexter
                  • Jul 2005
                  • 433

Ik heb in Amsterdam gewerkt voor Imec tijdens een optreden van Belle Perez in de Heineken Music Hall, hier hebben wij als 1e in Nederland de J-serie gebruikt die toen nog in ontwikkeling was!

Ik moet zeggen ze klinken zow super lekker mooi netjes sprankelend hoog met lekker diep laag!

We gebruikten links en rechts 10 J-top's waarvan 8 J-12 en 2 J-8 top's
                  en voor de rand van het podium langs 10 J-sub's.

De set stond bij lange na niet vol open en gingen hard zat (112DB @ FOH positie)
                  deze werd aangestuurd met de bijbehorende D12 van D&B.

De dag na het optreden hebben we een uitgebreide workshop gehad van D&B waarin alles werd uitgelegd en gedemonstreerd.

Het verschil tussen de J-8 en J-12 zit hem in de horizontale afstraling van de speakers
                  deze is bij de J-8 80 graden en bij de J-12 120 graden voor de rest zit er
                  zijn ze hetzelfde en voorzien van 2x12" + 1x10" + 2x1,4" drivers, in de J-sub
                  zitten 3x 18" waarvan 2 naar voren gericht en 1 naar achteren welke ook nog in fase kan worden
                  omgekeerd om rust op en onder het podium te creeren. (Werkt echt!)
                  Ook zijn de sub's desgewenst in Infra (32-75 Hz) of in Normal mode (32 - 90 Hz) te zetten.
                  Last edited by dexter; 10-01-06, 01:59.

Comment

• Martijnvanthiel
                    • Oct 2002
                    • 104

"We" zijn inmiddels ruim drie jaar verder na de eerste post... Kan vertellen dat we toch voor d&b hebben gekozen en tot op de dag van vandaag nog geen seconde spijt... (behalve misschien dan de bankrekening ). Inmiddels zijn wij in het bezit van 1 complete c7 set, 8 c6/c7sub stacks, 6 maxen en een complete c4 set (4x c4 top, 8 x c4 sub & 2 x b2). Alles aangestuurd met d12's en dat scheelt echt een bak met p1200's zowel kwa gewicht als geluidskwaliteit... Moet wel eerlijk zeggen dat ik regelmatig c7 top thuis laat en dubbel c6 top op 2 c7 subs zet... Net ff iets transparanter en minder schreeuwerig... Weet niet precies wat het nut van deze post is maar ik dacht ik laat het ff weten.

Ter info...
                    Last edited by Martijnvanthiel; 16-02-06, 19:00.
                    Met vriendelijke groet,

Martijn van Thiel

Comment

• Barthez
                      • Dec 2003
                      • 256

Originally posted by dexter
                      Ik heb in Amsterdam gewerkt voor Imec tijdens een optreden van Belle Perez in de Heineken Music Hall, hier hebben wij als 1e in Nederland de J-serie gebruikt die toen nog in ontwikkeling was!
                      Niet liegen he dexter , het weekend ervoor had het er al gehangen voor 2 shows van Trijntje Oosterhuis

Maar ik deel je mening over het systeem, en de workshop was ook erg interresant
                      Goed plan! ...doen we niet!

Comment

• Bonding
                        • Feb 2006
                        • 2

Werk met de complete lijn van D&B en vraag me af welk merk dan zoveel mooier klinkt zonder eq er tussen....

Tuurlijk zijn er ook andere goede merken, maar ze staan naar mijn idee allemaal in de top!

Comment

• Tofke78
                          • Jan 2005
                          • 504

Originally posted by Bonding
                          Werk met de complete lijn van D&B en vraag me af welk merk dan zoveel mooier klinkt zonder eq er tussen....

Tuurlijk zijn er ook andere goede merken, maar ze staan naar mijn idee allemaal in de top!
                          Ik vind het mijne toch ook behoorlijk mooi ("recht") klinken zonder EQing erop. :-)

Comment

• Pieter Huijgen
                            • Sep 2003
                            • 766

Originally posted by Bonding

Toegegeven, d&b klinkt best acceptabel zonder EQ'en. Makkelijk als je snel klaar moet zijn. Als je wel gaat EQ'en krijg je een hoop ellende over je heen, met name door flinke notches in de processing van de kasten, met name rond probleemgebieden....

Ik heb het nog niet voor elkaar gekregen de kwaliteit te bewerkstelligen die je met Apogee en Meyer kan bereiken.
                            Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

• Olaf Duffhuës
                              • Oct 2000
                              • 2477

Nog niet vaak genoeg gezegt???

Smaak, smaak, smaak.....

Heb je ooit met iets anders gewerkt dan D&B?
                              Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• maranta
                                • Sep 2002
                                • 113

Originally posted by Martijnvanthiel
                                "We" zijn inmiddels ruim drie jaar verder na de eerste post... Kan vertellen dat we toch voor d&b hebben gekozen en tot op de dag van vandaag nog geen seconde spijt... (behalve misschien dan de bankrekening ). Inmiddels zijn wij in het bezit van 1 complete c7 set, 8 c6/c7sub stacks, 6 maxen en een complete c4 set (4x c4 top, 8 x c4 sub & 2 x b2). Alles aangestuurd met d12's en dat scheelt echt een bak met p1200's zowel kwa gewicht als geluidskwaliteit... Moet wel eerlijk zeggen dat ik regelmatig c7 top thuis laat en dubbel c6 top op 2 c7 subs zet... Net ff iets transparanter en minder schreeuwerig... Weet niet precies wat het nut van deze post is maar ik dacht ik laat het ff weten.

Ter info...

Ben ik toch benieuwd waarom je niet voor het Q systeem gekozen hebt
                                Last edited by Gast1401081; 18-02-06, 17:53.
                                Tel wat je hebt, niet wat je mist

Comment

Working...