d&b audiotechnik

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

citaat:Geplaatst door Frankzelf

Als ik D&B vergelijk bijvoorbeeld met KS Audio (ook uit Duitsland), dan werk ik veeeeeeeel liever met KS. Die systemen zijn tenminste echt goed uitgebalanceerd. Zonder eq klinken die sets al ongewoon GOED, en alles klopt gewoon dat hoor je gelijk. Ook weet ik dat de fabrikant met verschillende merken van componenten werkt. Gewoon zoeken naar de beste speaker/driver voor de kast die men ontwerpt. Zo zou het ook moeten vind ik. Niet kijken wat voor componenten je hebt en daar maar een kast omheen timmeren. Eerst bepalen wat de kast moet gaan doen qua afstraling etc etc; en dan op zoek gaan naar de juiste componenten hiervoor.

Ah fijn er is prima mee te werken hoor met D&B, maar zaligmakend is het zeker NIET.
    Nou, ik heb het genoegen gehad om 3 jaar geleden hier in ons dorp een KS set te mogen horen +/- 12Kw
    Die technieker trok gewoon de haren uit zijn kop, om het echt goed te laten klinken , een drama in 3 bedrijven [V]

Gewoon om de FOH af te regelen had hij meer dan een uur nodig [8D]

Je had de FOH EQ moeten zien staan, echt beschamend [xx(]

Jammer dat ik daar geen foto van heb, want ik zou die EQ instellingen hier niet durven tonen !!!!!!!!!!!!!!

Uiteindelijk toen de BIG M's ( Paul Michiels dus )optraden was het geluid perfect , maar dan echt zeer goed !!!

MAAR, er was serieus werk aan geweest om het te laten klinken !!

Geloof me, die technieker was geen sukkelaar

""" KS klinkt zonder EQ goed """, neeeeeeeeeeee dus [)]
    Dat was mijn ervaring die avond !!

sis

Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• ronny
      • Dec 2002
      • 2138

Wat me nu vooral opvalt is dat we het over een merk hebbben(d&b), maar dat in het productgamma van dat merk ook nogwel veel verschillen zitten. Dat C7 in verhouding met wat het is, duur is ben ik het volledig mee eens. Maar als je dan de Q serie bekijkt... Dat klinkt ook gewoon goed zonder eq. En die serie vind ik dan weer wel zijn geld waard. Wij hebben zowel C7 als Q om mee te werken, maar mijn keuze is dan toch al lang gemaakt, helaas laat het budget het niet altijd toe om altijd met Q op pad te gaan.
      Nu spreek ik niet zozeer over de Q1 als line array, maar de Q7 wat gewoon de kleinere (mss betere) versie van de C7 top is.

mvg
      ronny
      niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Olaf Duffhuës
        • Oct 2000
        • 2477

citaat:""" KS klinkt zonder EQ goed """, neeeeeeeeeeee dus
        Ligt het toch aan de technicus...Een kennis van mij draait al jaren met KS en komt om in het werk...Ik ken trouwens ook geen betere technicus hier in de buurt...En hij hoeft geen rare EQ standjes te maken...Ik heb trouwens wel meer grotere merken slecht horen klinken, EAW, Meyer, D&B, Dynacord, EV, Apogee, JBL & Sound Projects o.a. ligt puur aan de technicus...
        Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• sis
          • Jul 2003
          • 3305

citaat:Geplaatst door Olaf Duffhuës

citaat:""" KS klinkt zonder EQ goed """, neeeeeeeeeeee dus
          Ligt het toch aan de technicus...Een kennis van mij draait al jaren met KS en komt om in het werk...Ik ken trouwens ook geen betere technicus hier in de buurt...En hij hoeft geen rare EQ standjes te maken...Ik heb trouwens wel meer grotere merken slecht horen klinken, EAW, Meyer, D&B, Dynacord, EV, Apogee, JBL & Sound Projects o.a. ligt puur aan de technicus...
          Nope, in dit geval niet, die technicus was zeer bekwaam [^]
          Ik heb het systeem zien opstellen en afregelen
          En geloof me of niet, maar toen het eerste test CD'tje er op los gelaten werd , alles flat dus, klonk het voor geen meter [xx(]
          Er was wel degelijk een zware EQ instelling nodig !!!
          En ja, ik heb goeie oren aan mijne kop [8D]
          sis

Comment

• Olaf Duffhuës
            • Oct 2000
            • 2477

Was dat spulletje processor gestuurt?
            Olaf Duffhuës

Comment

• sis
              • Jul 2003
              • 3305

citaat:Geplaatst door Olaf Duffhuës

Was dat spulletje processor gestuurt?
              Ik neem aan van wel aangezien er originele racks waren gevuld met KS eindtrappen !!
              Ik hoop dat die techneut hier ook op het forum zit, dan kan hij meteen mijn bevindingen bevestigen , want ik heb met hem persoonlijk gesproken !!
              sis

Comment

• Briatch
                • Jun 2005
                • 9

Ik werk zelf ook wel eens met KS en moet sis toch ook gelijk geven. Zonder EQ kom je met het systeem niet echt ver. verder kan je de instelling die je gemaakt heb met een kleine correctie overal toepassen.

Comment

• berolios
                  • Sep 2005
                  • 1538

Normaliter maak je (o.a.) de systeem-EQ in je processors (die instellingen die dus afhankelijk zijn van het systeem en niet van de locatie) en de zaal-specifieke aanpassingen op je 2 x 31-bands L/R. Als je je processors niet op deze manier gebruikt (daar zijn ze per slot van rekening voor verzonnen), kun je net zo goed normale crossen nemen.

Als ik hierboven wat van de reacties zie, dan zal het verschil in mening voornamelijk van het al dan niet gebruiken van bovenstaande beschrijving afhankelijk zijn. In essentie kun je nog zo'n fantastisch systeem bouwen, er zal altijd enige systeem-EQ nodig zijn om het lekker te laten klinken. GEEN ENKEL systeem klinkt helemaal flat (dus niet met processors, maar met pure crossen en zonder EQ) echt goed.
                  Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• Barthez
                    • Dec 2003
                    • 256

citaat:Geplaatst door berolios
                    GEEN ENKEL systeem klinkt helemaal flat (dus niet met processors, maar met pure crossen en zonder EQ) echt goed.
                    Dat is sowieso en waarheid als een koe, want als je aan honderd systeemtechneuten vraagt hoe een systeem moet klinken, geven ze je allemaal een andere definitie van een goed klinkend systeem...
                    Goed plan! ...doen we niet!

Comment

• discomidway
                      • May 2005
                      • 140

citaat:Geplaatst door Barthez

citaat:Geplaatst door berolios
                      GEEN ENKEL systeem klinkt helemaal flat (dus niet met processors, maar met pure crossen en zonder EQ) echt goed.
                      Dat is sowieso en waarheid als een koe, want als je aan honderd systeemtechneuten vraagt hoe een systeem moet klinken, geven ze je allemaal een andere definitie van een goed klinkend systeem...
                      Daarom heeft ook ieder voor zich een eigen top merk.
                      Want volgens mij vind Olaf Dynacord het einde en ik vind D&B helemaal gek. Het is en blijft ook een kwestie van smaak....

Comment

• Olaf Duffhuës
                        • Oct 2000
                        • 2477

citaat:Want volgens mij vind Olaf Dynacord het einde en ik vind D&B helemaal gek.
                        Das niet helemaal waar...In het rijtje horen zeker EAW, Apogee en Turbo thuis...EAW nog steeds op de eerste plaats...Ik ben gewoon erg dik tevreden over de Dynacord sets die we momenteel in huis hebben...

Maar het blijft smaak...
                        Olaf Duffhuës

Comment

• wimbru
                          • Sep 2003
                          • 148

In feite hebben de bazen van d&b veel geleerd uit de lessen psychologie en marketing:

1. Ga er van uit dat men bij openbare diensten liefst niet de naam krijgt weer eens minderwaardig materiaal aangekocht te hebben.

2. Ga er van uit dat men bij openbare diensten de beslissing achter een bureau neemt. Iets wat duurder geprijsd staat heeft automatisch een hogere kwaliteit.

3. Ga er van uit dat de ambtenaren bij openbare diensten graag eens gaan eten op kosten van een verkoper-invoerder. De eerste systemen die in het land verkocht werden hebben veel geld gekost… aan de invoerder!

4. Ga er van uit dat de ambtenaren bij openbare diensten het liefst betrouwen op het feit dat andere theaters ook een dergelijk systeem hebben.

De fabrikant en de invoerder mogen dus hoge winstpercentages hebben: een goed product verkoopt toch! Liever veel geld smijten tegen een goede marketing om de producten op de markt te introduceren en na een paar jaren de vruchten plukken uit de naambekendheid. In Frankrijk bvb. is d&b vrij onbekend.

En laten we eerlijk zijn: het is een goed product, maar de prijs is te zot. Wees maar zeker dat gerenommeerde verhuurbedrijven een heel wat lagere prijs betalen!

Comment

• Olaf Duffhuës
                            • Oct 2000
                            • 2477

citaat:Wees maar zeker dat gerenommeerde verhuurbedrijven een heel wat lagere prijs betalen!
                            Ik weet het zeker...na 5 min. discussie kwam dat er uit dat 'groot' verbruikers een hogere korting krijgen...
                            Olaf Duffhuës

Comment

• Rock On
                              • Jan 2004
                              • 250

citaat:In Frankrijk bvb. is d&b vrij onbekend.
                              Dat durf ik tegen te spreken. AED heeft zoals bekend ook een vestiging in Frankrijk, en hun geluidsverhuur draaide bijna geheel op D&B. En niet EAW en Sound Projects zoals Nederland en België. Of dat nog zois na de komst van l'Acoustics weet ik trouwens niet.

mvg, David
                              "I do know everything, just not all at once. It's a virtual memory problem."

Comment

• bewap
                                • Jun 2002
                                • 239

citaat:
                                Dat durf ik tegen te spreken. AED heeft zoals bekend ook een vestiging in Frankrijk, en hun geluidsverhuur draaide bijna geheel op D&B. En niet EAW en Sound Projects zoals Nederland en België. Of dat nog zois na de komst van l'Acoustics weet ik trouwens niet.
                                Als ik op de Franse site kijk staat daar toch echt wel iets anders, wel EAW en Sound Projects en geen D&B, misschien toch in de tussen tijd veranderd.

Comment

Working...