Yamaha powermixer met 2 tops en 2 subs

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • de muziek maker
    • Jun 2016
    • 16

Hallo allemaal
    Ik zal vanmiddag even wat foto's van de boksen maken en het merk en de specificaties
    Dat is misschien wat duidelijker
    Groetjes henk

Comment

• Aart Rietveld
      • Aug 2004
      • 190

Als je monitoren aktief zijn kun je deze toch gewoon op de monitor-uitgang van de mixer aansluiten. Met de knop "MONI" knop (onder de toonregeling) op elk ingangskanaal kun je dan een mix maken voor de monitors.

Comment

• de muziek maker
        • Jun 2016
        • 16

Originally posted by Aart Rietveld
        Als je monitoren aktief zijn kun je deze toch gewoon op de monitor-uitgang van de mixer aansluiten. Met de knop "MONI" knop (onder de toonregeling) op elk ingangskanaal kun je dan een mix maken voor de monitors.
        Dat is ook wel de bedoeling geweest maar heb meerdere instrumenten met eigen monitoren daar zit ik een beetje mee

Comment

• de muziek maker
          • Jun 2016
          • 16

Originally posted by drummerke
          Als je van top naar sub gaat heeft je top ook het laag (en daar gaat je woofer van stuk). En dan krijg je ook nog andere problemen met fase etc.

Goed luisteren naar je set is de boodschap. Met zo een setup kan je gemakkelijk alles in rook laten opgaan. Maar ik heb ook jaren gewerkt op deze manier (zonder rook).
          Ik heb vandaag de boel aangesloten zoals je geschreven hebt versterker op main main en vanaf amp 1 uitgang a naar de sub in en vanaf sub uit naar top dit heb ik ook met de tweede opstelling gedaan maar dan amp 2 uitgang a naar sub in en weer vanaf sub uit naar top dit werk goed en geeft een mooie verdeling in de toonhoogtes bas laag en mid hoog op de top nu vroeg ik me nog af zou ik op deze versterker nog een mengpaneel kunnen hangen heb een rosse 8 kanaals waar ik men monitors en men lichteffect mee aan wil sturen opzich kan ik vanaf de main out naar het mengpaneel toch? Dan reageerd men licht effeckt op het binnenkomende signaal en men monitors op de aux (sends) of word dit te veel van het goede groet hendrik

Comment

• drummerke
            • Oct 2006
            • 432

Ik denk dat ik het begin te bergijpen. De extra monitors waar je van spreekt zijn vermoedelijk instrumenten versterkers (vb Fender voor gitaar, Roland voor drum en keyboard), maar geen pasieve zang monitoren. Hebben deze 1 of meerdere inputs? Ik denk dat zowel de drumversterker als de keyboard versterker meerdere inputs zullen hebben.

Op jou yamaha mixer kan je de witte knoppen (aux) gebruiken om dan een signaal te sturen naar 1 van deze speakers (of 2 als je een link hebt of een pasieve split maar daar ken ik zelf niet voldoende van). Rechts onderaan is de monitor uitgang op jouw mixer. De tape out zit ernaast en kan je gebruiken voor je lichtorgen/lichtpaneel.

Ik weet niet of je de L R kan gebruiken vooraan je mixer en dat het signaal nog steeds naar je ingebouwde versterker gaat. Maar dat ga jij rap kunnen horen/testen. Anders zou je deze ook kunnen gebruiken om je drummer een 2de mix mee te geven.

Hoe ziet je bandje eruit? Of speel je alles zelf?

Comment

• de muziek maker
              • Jun 2016
              • 16

Ik denk dat ik het begin te bergijpen. De extra monitors waar je van spreekt zijn vermoedelijk instrumenten versterkers (vb Fender voor gitaar, Roland voor drum en keyboard), maar geen pasieve zang monitoren. Hebben deze 1 of meerdere inputs? Ik denk dat zowel de drumversterker als de keyboard versterker meerdere inputs zullen hebben.

Op jou yamaha mixer kan je de witte knoppen (aux) gebruiken om dan een signaal te sturen naar 1 van deze speakers (of 2 als je een link hebt of een pasieve split maar daar ken ik zelf niet voldoende van). Rechts onderaan is de monitor uitgang op jouw mixer. De tape out zit ernaast en kan je gebruiken voor je lichtorgen/lichtpaneel.

Ik weet niet of je de L R kan gebruiken vooraan je mixer en dat het signaal nog steeds naar je ingebouwde versterker gaat. Maar dat ga jij rap kunnen horen/testen. Anders zou je deze ook kunnen gebruiken om je drummer een 2de mix mee te geven.

Hoe ziet je bandje eruit? Of speel je alles zelf?
              Oke ik denk dat ik er al aardig uit ben het 8 kanaals mengpaneel heeft meerdere in en uitgangen en send en inserts als ik nu van de master uit op een line in ga van de power mixer dan heb ik um rond ik kan dan men instrumenten laten reageren op het licht orgel en men instrumenten ieder een acktieve monitor geven en eventueel de microfoons aansluiten op de power mixer om deze zo een effeckt te geven en eventueel een losse acktieve monitor voor zang op de power mixer aansluiten

Groetjes hendrik

Comment

• de muziek maker
                • Jun 2016
                • 16

Oow ja de band bestaat uit

Een drummer
                Een toetsenist/gitarist/harmonica
                En een zangeres

Comment

• drummerke
                  • Oct 2006
                  • 432

2 mengpanelen met elkaar verbinden zou ik niet aanraden.

Maar om echt te kunnen helpen hebben we meer info nodig.

Waar wil je gaan optreden met die set? Wie bediend de mengtafel? Welke instrumenten versterk je en hoe, micro, jack, ...En wat voor versterkertjes heb je nog voor keyboard en gitaar, merk, type, ...

Comment

• de muziek maker
                    • Jun 2016
                    • 16

2 mengpanelen met elkaar verbinden zou ik niet aanraden.

Maar om echt te kunnen helpen hebben we meer info nodig.

Waar wil je gaan optreden met die set? Wie bediend de mengtafel? Welke instrumenten versterk je en hoe, micro, jack, ...En wat voor versterkertjes heb je nog voor keyboard en gitaar, merk, type, ...
                    Het is meer voor kleine optredens voor grote is er vaak een zwaare pa set aanwezig de opstelling is normaal ieder een monitor dat naar het mengpaneel en vanaf daar naar de grote pa lijkt mij dat dit tog ook mogelijk kan zijn dat dit naar de power mixer gaat op een ingang ik heb ook een vraagje over foto's plaatsen is er iets op het forum waar je de foto's kan uploaden of zoiets

Comment

• sjig
                      • May 2012
                      • 909

Originally posted by de muziek maker
                      Het is meer voor kleine optredens voor grote is er vaak een zwaare pa set aanwezig de opstelling is normaal ieder een monitor dat naar het mengpaneel en vanaf daar naar de grote pa lijkt mij dat dit tog ook mogelijk kan zijn dat dit naar de power mixer gaat op een ingang ik heb ook een vraagje over foto's plaatsen is er iets op het forum waar je de foto's kan uploaden of zoiets
                      Foto's plaatsen kan via tinypic.com en dan de "IMG code" hier plakken

Interpunctie en iets in de richting van ABN (of AN) is overigens ook altijd welkom

Comment

Working...