geluid Breda live
Collapse
X
-
Mannen zullen we het gezellig houden....
We delen tenslotte allemaal dezelfde interesse.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Ik vind trouwens dat PvG zich met z'n agressieve en jaloerse houding hier mooi profileert. Ik hoop dat z'n klanten zijn houding meer kunnen appreciƫren... En pleonasmen zijn geen contaminaties PvG. Eerst lezen, dan beschuldigen aub :-)
Inderdaad, en back on topic maar ;-)Last edited by Tofke78; 18-07-16, 07:11.Comment
-
1) Ik heb je dat stempel nooit gegeven. In post #21 geef ik mijn (misschien wat te gezouten) mening over de inhoud van je post, niet over jouw als persoon.
2) Jij doet dat in mijn ogen wel in post #26: "Wie is er dan de l?l..." en in post #29: "Lezen is blijkbaar ook al niet je sterkste kant..."
3) In post #28 vraag ik je om uitleg, maar die geef je niet.
Ik vind trouwens dat PvG zich met z'n agressieve en jaloerse houding hier mooi profileert.
Ik hoop dat z'n klanten zijn houding meer kunnen appreciƫren... En pleonasmen zijn geen contaminaties PvG. Eerst lezen, dan beschuldigen aub :-)
Inderdaad, en back on topic maar ;-)As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.Comment
-
80 meter is wel een heel eind en we kunnen moeilijk oordelen over verstaanbaarheid als we er niet bij waren, niet?
Wat ik wel weet is dat indien je systeem onvoldoende "power" heeft je wel wat gas moet inleveren en anders gaan mixen om de stemmen nog verstaanbaar door de mix te krijgen.
Anderzijds, als een array zo word ingeregeld dat enkel het veld 35m diep van geluid voorzien word en daarna alles in elkaar valt als een pudding het moeilijk mixen word.
En wat ik geleerd heb? Vooral van fouten leer je, en zo kan je alleen maar verbeteren en verder zoeken naar het best mogelijke geluid.Comment
-
Ho, even wat rechtzetten hier:
1) Ik heb je dat stempel nooit gegeven. In post #21 geef ik mijn (misschien wat te gezouten) mening over de inhoud van je post, niet over jouw als persoon.
2) Jij doet dat in mijn ogen wel in post #26: "Wie is er dan de l?l..." en in post #29: "Lezen is blijkbaar ook al niet je sterkste kant..."
3) In post #28 vraag ik je om uitleg, maar die geef je niet.
Als je het zo opvat, dan spijt me dat.
In post #26 schrijf je "uw perceptie op de dingen". Dat is een contaminatie van "kijk op dingen" en "perceptie van dingen". In post #28 gebruik ik een pleonasme om je daar op te wijzen. Ik vind dat ik prima kan lezen.
Graag, maar dan zonder valse beschuldigingen.
Wijsneus :-) U hoeft u nu ook niet plots heiliger voor te doen dan de paus ĆØ.
Als u mijn posts beter had gelezen, had u zulke "misschien wat te gezouten mening" nooit gegeven. Als u zulke uitspraken doet op iets wat er niet staat en wat nooit gezegd is, interpreteer ik dat alsof u het niet goed gelezen hebt. Als u dan plots met uitspraken als "l*l" begint te gooien naar mijn kant, ervaar ik dat als agressief en onbeschoft... Mijn oprechte excuses wanneer ik uw toch wel bizarre houding foutief zou geĆÆnterpreteerd hebben en zulke uitspraken onterecht als agressief beschouw.
Maar we wijken af. Geacht heerschap PvG, als u me graag wil blijven "aanvallen", mag u dat altijd via PB of zelfs face to face doen. Alvast hartelijk bedanktLast edited by Tofke78; 18-07-16, 09:13.Comment
-
volgens mij is het hier fout gegaan...
PvG reageert n.a.v. het voorbeeld in die L-vormige zaal en trekt daar een wat andere conclusie dan bedoeld wordt.
Lastig medium soms...Comment
-
Inderdaad, jammer. Was van mij misschien wat off topic of onvoldoende duidelijk verwoord. Wat ik wou aantonen was dat hoe je iets opstelt een enorme invloed kan hebben. Ik heb mijn voorbeeld hierop gegeven.Last edited by Tofke78; 18-07-16, 15:13.Comment
-
Maar om terug te komen op Breda Live, het kan aan zoveel verschillende factoren liggen dat er zonder de sys en foh tech samen geen duidelijk antwoord te geven is. (ik gok zomaar dat we ze hier niet tegen gaan komen)
Uit eigen ervaring als systeemtech kan ik wel vertellen dat wind en het publiek zelf een grote vijand zijn van geluid, beiden zijn tijdens het inregelen niet aanwezig of dermate anders dat er geen rekening mee gehouden kan worden.There is no substitute for imaginationComment
-
Ik zou Kara toch bij lange na geen "referentie" line-array kunnen noemen, het is een mini variant op K1 (wat in mijn ogen wel een referentiepunt is in de huidige markt)
Maar om terug te komen op Breda Live, het kan aan zoveel verschillende factoren liggen dat er zonder de sys en foh tech samen geen duidelijk antwoord te geven is. (ik gok zomaar dat we ze hier niet tegen gaan komen)
Uit eigen ervaring als systeemtech kan ik wel vertellen dat wind en het publiek zelf een grote vijand zijn van geluid, beiden zijn tijdens het inregelen niet aanwezig of dermate anders dat er geen rekening mee gehouden kan worden.
Maar dan lijkt me het nog steeds niet verstandig om 6 kara's per kant te hangen voor 80 meter...Comment
-
Even een kleine opmerking: Dat van die 6 kara's per kant is een opmerking die de topic starter niet heeft gemaakt maar iemand die "ergens" heeft ingeprikt op in dit geval "bruin hout" wat een beetje te weinig was....
Of dit spul dus in Breda gehangen heeft: geen idee (ik niet iig)Distributeur Rational Acoustics (Smaart V8 Smaart DI2) ISEMcon microfoons en Fulcrum Acoustic voor Nederland (Dealer van 10Eazy?). http://www.timobeckmangeluidstechniek.nlComment
-
-
Ik zou Kara toch bij lange na geen "referentie" line-array kunnen noemen, het is een mini variant op K1 (wat in mijn ogen wel een referentiepunt is in de huidige markt)
Uit eigen ervaring als systeemtech kan ik wel vertellen dat wind en het publiek zelf een grote vijand zijn van geluid, beiden zijn tijdens het inregelen niet aanwezig of dermate anders dat er geen rekening mee gehouden kan worden.
Kara is zelfs meer relevant dan K1, want Kara heeft als 8" kastje veel meer toepassingsgebieden dan K1, omdat K1 eigenlijk alleen maar gemaakt is om een voetbalveld vol te laten lopen.Last edited by frederic; 21-07-16, 11:06.Comment
Comment