Op een enkele fabriek na komt alles wat serieuze oplages kent uit China tegenwoordig. Zo ongetwijfeld ook Shure. Er zijn al merken die "geassembleerd in the USA", of "Developed by Apple CA" op hun producten zetten. En vervolgens de "made in China" opmerking heeeeeeeel erg klein maken...
Shure`s vanuit China
Collapse
X
-
Zijn de china shures ook compatible met de echte ??
is t ook een digitaal systeem of grwoon analoog ??Comment
-
Het voorbeeld met de true diversity waarbij 1 RF kanaal ontbreekt kan zo'n voorbeeld zijn, de printplaat is misschien gewoon de originele. Waarom zou je anders dat gedeelte kopieren als je er toch niets op wilt plaatsen...Comment
-
Comment
-
Ik ga er ook vanuit dat het niet compatible zou zijn.
Maar het vaststellen hiervan geeft wel een boel informatie over de twee setjes.Comment
-
Dan is de kans ook erg klein dat de performance gelijk is, kan nog een goede microfoon zijn, maar dan heeft het al lang niets meer met shure te maken, misschien lijkt het zelfs meer op een sennheiser of mipro wie zal het zeggen...Comment
-
-
Comment
-
Eigenlijk lees je op dit forum maar weinig over fakes. Ik had een paar jaar geleden ook wat op de werkbank
http://www.licht-geluid.nl/forum/techniek/26134-vervalste-sennheiser-ew300g.html?highlight=fake+sennheis
Speakertech
Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sıComment
-
Misschien omdat de meeste slim genoeg zijn om alleen via betrouwbare kanalen hun materiaal aan te schaffen?
Overigens geloof ik best dat een namaak shure fatsoenlijk KAN klinken. Maar een namaak QLX-D zal nooit een QLX-D worden, en al helemaal niet als zoals hier blijkt, er ook nog features e.d. missen. Als de klant een Shure vraagt (of je bied een Shure aan), dan dien je ook een echte shure te leveren. Zo niet ben je i.m.o. je klant aan het bedonderen.
Dat wil niet zeggen dat je soms niet met minder toe kan, en een shure niet nodig is. Pak dan bijvoorbeeld een mipro; in mijn ervaring mooie mics voor niet al te veel geld, goedkoper dan de meeste shures. Het is voor iedereen duidelijk dat het geen high-end microfoon is en dat de prijs daar ook naar is. Maar vooral: je bent niemand aan het besodemieteren.
Of dat de prijzen van shure en sennheiser (en andere fatsoenlijke merken) te hoog zijn is aan iedereen zelf om te bepalen. Maar bewust een fake kopen en vervolgens doen alsof je de prijs van een nieuwe Shure oid betaald hebt (en dus verhuren als een origineel) is i.m.o. net zo strafbaar als het verkopen van een fake.
Ook als je de klant verteld dat het een neppert is mag het overigens niet, maar dan ben je in ieder geval niet je klant aan het bedriegen.
P.s. vraag jezelf even af wat je als klant van jou als leverancier zou vinden als ze er achter komen dat je met namaak mics werkt...It's time to play the music, It's time to light the lights ...Comment
-
Laatst ook een test gedaan met JTS UF-20 systeem. Klinkt erg goed, goede eigenschappen en mogelijkheden. En je kunt er ook gewoon een Shure kop op schroeven. Is wel wat duurder dan China Shure....Comment
-
Als ik zo eens deprijs bekijk zit j in totaa bijna aan de prijs van een qlxdLast edited by frederic; 06-04-16, 15:45.Comment
-
Netto prijs is toch zeker wel interessant hoor.
ik heb ze gebruikt naast mijn qlxd setjes als test. Handheld met sm58
kop en beltpack met dpa 4099. In live situatie gewoon goed. Geen hoorbaar verschil te merkenComment
Comment