Versterker clipt snel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Originally posted by Timo B Geluidstechniek
    Of een BA ;-)
    Die wilde ik juist niet noemen.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Luukv
      • Dec 2015
      • 23

Als het serieus beter is voor onze set en het wat winst oplevert, kan er €500 voor een versterker worden uitgetrokken (met verkoop van de P1600 dan). De P2000 gaat dan naar de toppen. Is deze versterker dan iets? (http://www.licht-geluid.nl/geluid-au...aAsI18P8HAQWel nieuw natuurlijk). Of kunnen we beter een goede tweedehands versterker zoeken voor dit geld van een (meer) gerenommeerd merk?
      Last edited by Luukv; 09-12-15, 15:17.

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Handig om op het forum van J&H concurrerende webshops te gaan noemen.
        Je doet er volgens mij beter aan om er een P1600 of P2000 bij te kopen en deze dan in brug op de subs te gebruiken.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Luukv
          • Dec 2015
          • 23

Originally posted by MusicXtra
          Handig om op het forum van J&H concurrerende webshops te gaan noemen.
          Je doet er volgens mij beter aan om er een P1600 of P2000 bij te kopen en deze dan in brug op de subs te gebruiken.
          Heb het aangepast, niet aan gedacht haha.. Meer mensen die zeggen dat een P1600/2000 in brug beter zal zijn dan die CX3000 of een andere zwaardere tweedehands versterker?

Edit: tweedehands heb ik een Crest Audio CC2800 gezien voor €450. Deze levert 2800W op 4ohm bridged, deze kunnen wij dan gebruiken toch? Zou dit niet een beter versterker op het laag zijn dan twee Dap Palladiums? De prijs van die Crest valt namelijk reuze mee aangezien tweemaal P1600 ook rond de €450 ligt...
          Last edited by Luukv; 09-12-15, 18:28.

Comment

• Timo B Geluidstechniek
            • Jun 2014
            • 456

Als je naar crest kijkt beter een 8000 oid. voor sub weerd een ma5000 van crown als fijn beoordeeld
            Crest heeft ook het eea aan goedkopere series gehad maar de 7/8/9000 waren de echte werk paarden en een werkpaard had je ook nodig om een rack van 4 van zij plek te krijgen. crown/amcron het zelfde laken een pak.

Check ze wel goed na aub daar ze een soort van oud zijn nu
            Distributeur Rational Acoustics (Smaart V8 Smaart DI2) ISEMcon microfoons en Fulcrum Acoustic voor Nederland (Dealer van 10Eazy?). http://www.timobeckmangeluidstechniek.nl

Comment

• Luukv
              • Dec 2015
              • 23

Originally posted by Timo B Geluidstechniek
              Als je naar crest kijkt beter een 8000 oid. voor sub weerd een ma5000 van crown als fijn beoordeeld
              Crest heeft ook het eea aan goedkopere series gehad maar de 7/8/9000 waren de echte werk paarden en een werkpaard had je ook nodig om een rack van 4 van zij plek te krijgen. crown/amcron het zelfde laken een pak.

Check ze wel goed na aub daar ze een soort van oud zijn nu
              Als ik naar de Crest versterkers kijk die jij noemt, past alleen de 7001 in ons budget. 8001 gaat +€500 tweedehands kosten plus hij kan niet verzekerd verzonden worden ivm gewicht. Maar zou de 7001 een betere en betrouwbaardere versterker zijn als die Crest CC2800, ondanks dat hij ruim 1100W minder levert op 4 ohm brug? Nadeel van de 7001 is dan wel dat hij geen speakon connectoren heeft maar dat is niet zo'n heel groot probleem. Ik heb ook een Crown Macro-Tech 2401 voor €350 gezien die 2070W levert op 4 ohm bridge, is dat misschien wat?
              Last edited by Luukv; 10-12-15, 00:29.

Comment

• Luukv
                • Dec 2015
                • 23

Iemand die misschien kan bevestigen dat de twee subs kunnen worden aangesloten op de Macrotech 2401 op 4 ohm brug? Deze zouden we graag van iemand overnemn

Comment

• Timo B Geluidstechniek
                  • Jun 2014
                  • 456

Distributeur Rational Acoustics (Smaart V8 Smaart DI2) ISEMcon microfoons en Fulcrum Acoustic voor Nederland (Dealer van 10Eazy?). http://www.timobeckmangeluidstechniek.nl

Comment

• soundsystem
                    • Aug 2011
                    • 73

Waarom niet kijken naar een behringer inuke 6000, dan ben met je met 2 stuks nog goedkoper uit als tweedehands, en je hebt nieuwe toestellen met 3 jaar garantie.
                    Tuurlijk zijn er betere versterkers maar dat heeft niet veel nut op een DAP X set, klinkt niet slecht maar met een amp van 2000€ gaat deze set niet ineens super klinken.

Comment

• Luukv
                      • Dec 2015
                      • 23

@Timo B: die handleiding had ik idd al gevonden, maar het eea was me niet helemaal duidelijk. Mijn vraag was meer of het klopt dat de impedantie 4 ohm en het wattage 1200W wordt als ik de subs doorlus en of dat dan inderdaad zo werkt op 4 ohm brug van de Crown?

@soundsystem: ik snap dat de Dap set niet veel beter zal gaan gaan klinken door een andere versterker. Maar ik had gelezen dat die Macrotech, ondanks zijn ouderdom, toch wel een hele goede, betrouwbare versterker is voor het geld. En dat die het vooral goed doet op subs. Bij een behringer vraag ik me een beetje af of die de optocht overleeft...
                      Last edited by Luukv; 11-12-15, 12:20.

Comment

• Timo B Geluidstechniek
                        • Jun 2014
                        • 456

Het staat zo'n beetje in de spec's maar goed:
                        Bridge-Mono mode:

2070 watts into 4 ohms.
                        1585 watts into 8 ohms.
                        1035 watts into 16 ohms.

Verder even checken of de PIP module er inzit en of alles het doet (1x probleempje gehad mbt de pip waardoor de amp het alleen deed op de jack input slecht contactje oid).
                        CHECK DIE AMP WEL EVEN GOED en of er geregeld onderhoud aan is gepleegd (stof end) daar het oudere beestjes zijn. Of laat hem door een derde checken

Comment

• sjig
                          • May 2012
                          • 909

Laat die Behringer alsjeblieft links liggen. Voor vaste installatie en / of huis-tuin-keuken werk is het wel grappig. Maar on-the-carnavalswagen (/road) gaan ze al snel allerlei rare dingen doen (temp wisselingen kunnen ze bv slecht tegen).

Als die Crowns een beetje in goede staat zijn: doen

Comment

• Luukv
                            • Dec 2015
                            • 23

@Timo B: bedankt! Weten we in ieder geval dat onze subs op de Crown werken. En we vragen de eigenaar nog even om duidelijke foto's aangezien we de amp (verzekerd) laten verzenden. Dan weten we wat meer over de staat; is er netjes mee omgegaan of is die van hot naar her gesleept zonder er naar om te kijken.

@sjig: Van die behringer had ik idd al wat slechte reviews gelezen, dat ze er zomaar mee stoppen en dan niet gemakkelijk gemaakt kunnen worden, maw opsturen. Dat is natuurlijk niks met carnaval. Btw is het maar 1 Crown die we over gaan nemen, de Palladium 2000 gaat naar de toppen. Volgend jaar kopen we daar misschien ook iets anders voor, een andere Crown/goed merk.

Btw: de Palladiums die we nu hebben zijn ook allebei verzekerd verzonden en werken prima. Dus ik verwacht geen problemen met de Crown. Verkoper is ook een bedrijf geen particulier.

Comment

• stefke96
                              • Dec 2015
                              • 96

Originally posted by Luukv
                              We hebben de high pass ingesteld op 38Hz. Dit zijn de instellingen van de processor (deze komen van het bax-shop forum, van iemand die ook de X-15/X-15BHL combi gebruikte):

X-15BHL:

Gain: +3 dB

HPF: 38 Hz, BW-24
                              LPF: 125 Hz, LR-24

EQ1: 40 Hz, +3 dB, Q=3

EQ2: 50 Hz, +3 dB, Q=3

X-15:

Gain: 0 dB

HPF: 125 Hz, LR-24

Dit waren volgens de desbetreffende persoon richtlijnen, waar wij ons aan gehouden hebben. Verder heb ik op een ander forum gelezen dat de X-reeks van Dap best wat vermogen mag hebben. Dus meer lawaai=een zwaardere set klopt wel, maar zwaardere versterkers moet ook een beter resultaat opleveren als ik jullie reacties zo lees. Verder zijn de versterkers in de 1200W @ 8 ohm- range erg duur. De goedkoopste was een Skytec, maar dat lijkt me niet echt een betrouwbaar merk, zeker niet voor op een carnavalswagen. Daarna gaan de prijzen gauw richting de 500-1000 euro (nieuw). Zijn er eventueel ook geen verouderde versterkers die het gewenste vermogen leveren? Het hoeft er niet allemaal nieuw en representatief uit te zien, als het maar werkt en blijft werken. T blijft immers voor de carnaval

Mvg,
                              Luuk

Die desbetreffende persoon was ik

Dit zijn de processorsettings die werden voorgeschreven door highlite.
                              Uiteraard zijn de 2 EQ punten een flinke extra last voor de versterking.
                              Zelf gebruik ik de synq 3k6 op 4 X15HL's en deze kan voluit.
                              De P2000 is inderdaad aan de magere kant voor de subjes, maar voor het geld zijn het goede versterkers.

Eventueel kun je het LPF verzetten naar 90 Hz, BW-24.
                              HPF gewoon laten staan op 120/125 Hz, LR-24.
                              Er lijkt een groot gat te ontstaan, maar volgens metingen is het niet aanwezig, en klinkt het laag wat strakker en dieper.

Ik gebruik zelf het 2e genoemde.

Comment

• Luukv
                                • Dec 2015
                                • 23

Originally posted by stefke96
                                Die desbetreffende persoon was ik

Dit zijn de processorsettings die werden voorgeschreven door highlite.
                                Uiteraard zijn de 2 EQ punten een flinke extra last voor de versterking.
                                Zelf gebruik ik de synq 3k6 op 4 X15HL's en deze kan voluit.
                                De P2000 is inderdaad aan de magere kant voor de subjes, maar voor het geld zijn het goede versterkers.

Eventueel kun je het LPF verzetten naar 90 Hz, BW-24.
                                HPF gewoon laten staan op 120/125 Hz, LR-24.
                                Er lijkt een groot gat te ontstaan, maar volgens metingen is het niet aanwezig, en klinkt het laag wat strakker en dieper.

Ik gebruik zelf het 2e genoemde.
                                Idd dat was jij stefke Ik wist niet of je hier toevallig ook actief was dus jouw naam noemen bracht misschien wat verwarring, dus bij deze.

We gaan toch maar gewoon voor de Crown versterker , aangezien we het optimale uit onze speakers willen halen. Zoals ik zal zei gaat de P2000 dan naar de toppen. Die 2e EQ settings die je noemt gaan we ook zsm uitproberen. We hadden eerst de 1e gebruikt, en dan gaan de subs toch wat te hoog wat niet mooi klinkt.

Edit: heb toevallig ook ff naar de Synq 3K6 gekeken. Deze staat op ebay met een startbod van €250 die over 1 dag eindigt. Is nog niet op geboden. Is dit een betere/betrouwbaardere versterker dan de Crown? Of blijft zo'n 'oude bak' toch het betrouwbaarst?
                                Last edited by Luukv; 12-12-15, 15:56.

Comment

Working...