Gaat Bose nu dan toch voor echte PA speakers?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • drbeat
    • Jun 2012
    • 671

Originally posted by vasco
    Is hier het idee geboren voor een gezellige vergelijking-dag
    TOP!! GEZELLIG!!!

Ik ga gelijk het topic aanmaken!!!! Het BA VS Bose vergelijkingsdag Topic!!!!

lijkt wel een nieuwe toekomstige gelijksoortige rocky film!!!!

Dan gaan we wel EYE OF THE TIGER als vergelijkingsnummer draaien... zeer toepasselijk....
    Gaat ik dat Rack van Bose saboteren.... Drbeat verlost ons van den Bose.....
    Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• Kasper
      • Jul 2004
      • 171

Kinderachtige, weinig respectvolle reactie zeg! Ik zet die link met Panama erop zodat iedereen hier in de gelegenheid gesteld wordt dit systeem te beluisteren. Doe dit, en kom dan met een gefundeerde mening.

Groet,
      Kasper

Comment

• vasco
        • Oct 2003
        • 2567

Er zitten alweer twee pagina's met reacties tussen jou inbreng, niet echt duidelijk op welke jij nu een reactie geeft.

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Heb al foto's gezien van het systeem in Panama, je ziet door de boxen het podium niet meer.
          Ofwel een erg lomp systeem voor een relatief kleine zaal als die van Panama, beetje erg uit verhouding.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Kasper
            • Jul 2004
            • 171

Originally posted by vasco
            Er zitten alweer twee pagina's met reacties tussen jou inbreng, niet echt duidelijk op welke jij nu een reactie geeft.
            Sorry, maar op die waar m'n reactie net onder staat, dr. beat dus.

@ Sander: tis een demo hè. Ik ga volgende week luisteren. zal m'n bevindingen laten weten. Ik ben Bose gebruiker maar wel een kritische hoor!

Groet,
            Kasper

Comment

• drbeat
              • Jun 2012
              • 671

Originally posted by Kasper
              Sorry, maar op die waar m'n reactie net onder staat, dr. beat dus.

@ Sander: tis een demo hè. Ik ga volgende week luisteren. zal m'n bevindingen laten weten. Ik ben Bose gebruiker maar wel een kritische hoor!

Groet,
              Kasper
              dit is mijn mening proefondervindelijk vast gesteld zoals je in de posts van mij hierboven leest....en of je dit nu kinderachtig vind of niet zal mij echt een biet zijn...

wat ik gehoord heb was naar mijn mening niet de sound die mij lekker in de oren klinkt...

en ik ben inderdaad ook van mening dat bose in alle producten in de PA wereld kwa geluidssysteem teleurstellend klinkt....en dat ik menig budgetsysteempje beter heb horen klinken....

en bose mag ook in mijn ogen niet in de schaduw staan van de productrange van BA....

AMEN.
              Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

@Kasper: Als je gaat luisteren, ik zit hemelsbreed 500 meter bij Panama vandaan bij Roest, dus mocht je echt iets lekkers willen horen laat maar weten, dan regel ik dat je binnen kunt komen.

Comment

• Kasper
                  • Jul 2004
                  • 171

@Sander: Ik ben daar volgende week vrijdagmiddag. Neem aan dat jij dan nog niet aan het werk bent?

Comment

• MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

Ligt eraan hoe laat, ik ben rond 19.00 uur bij Roest maar als jij einde middag in Panama bent kom ik daar misschien ook wel even luisteren.

Comment

• qvt
                      • Oct 2009
                      • 721

Die bose setup in Panama gaat helemaal nergens over, meer subjes dan zaal.. Maar dat zal wel nodig zijn om nog iets van sub te krijgen denk ik dan.
                      There is no substitute for imagination

Comment

• Olaf Duffhuës
                        • Oct 2000
                        • 2477

Bose probeert al jaren te 'infiltreren' in de PA wereld, dat gaat ze gewoonweg niet lukken, hoe graag ze ook willen.

A. Bose is te duur.
                        B. Bose heeft een filosofie die niet geschikt is voor stevige live muziek en stevige elektronische muziek.

Dat neemt niet weg, dat Bose uitermate geschikt is voor de lichte muziek en spraak dingetjes. Een simpel disco dingetje gaat ook nog wel, maar ook dan mag de portemonnee open getrokken worden.

Zolang de 'grote' jongens (en meiden..;-)) binnen de PA wereld geen endorsement KRIJGEN van Bose, BA, PL Audio, TW Audio enz. zullen ze bij de serieuze mensen toch nog vaak uitleg moeten geven. Ik wil je niet afzeiken Sander, maar je begrijpt denk wel wat ik bedoel.

Ik zeg hier ook niet mee dat de genoemde merken slecht zijn! Maar voor dat je een grote techneut een keer een andere weg in wil laten slaan...
                        Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

Originally posted by Olaf Duffhuës
                          Zolang de 'grote' jongens (en meiden..;-)) binnen de PA wereld geen endorsement KRIJGEN van Bose, BA, PL Audio, TW Audio enz. zullen ze bij de serieuze mensen toch nog vaak uitleg moeten geven. Ik wil je niet afzeiken Sander, maar je begrijpt denk wel wat ik bedoel.
                          Ik zie dat niet als afzeiken, zo simpel is het op dit moment gewoon met BA. Wil niet zeggen dat ik geen bestaansrecht heb, buiten de 'grote jongens' is er nog heel erg veel markt waarin ik met een kwaliteitsproduct een prima boterham kan verdienen.
                          Heb ook nooit het idee gehad dat ik me makkelijk tussen die grote jongens kan nestelen, wel dat ik andere doelgroepen prima kan bedienen.
                          Na twee jaar bezig te zijn, voornamelijk met ontwikkelen van een complete range, merk ik dat stug vasthouden aan mijn ontwerpfilosofie echt wel zijn vruchten afwerpt.

Comment

• frederic
                            • Jan 2006
                            • 3511

Olaf, ik denk dat U zich zwaar vergist.
                            Wat dit nieuwe point source array systeem betreft, moeten we de resultaten afwachten van de luisterproef.
                            Bose heeft de laatste 10 jaar een aantal zaken geprobeerd in de pro wereld die minder goed gelukt zijn.
                            Reden: de prijs en de resultaten.
                            Fabrikanten kopiëren en leren van elkaar. Bose is hierin geen uitzondering.

Maar Bose is nog altijd een naam in de hifi wereld die commercieel een groot succes is.
                            Wanneer Bose dit nieuw systeem op orde kan krijgen, en de resultaten zijn positief, dan hebben andere gevestigde waarden in de PA sector een groot probleem.
                            Als ze baggar leveren, gaat de pro afdeling ze waarschijnlijk richting faillissement, maar als het goed is gaan ze potten breken.
                            Want als het commercieel succes van de 802 zich herhaalt in de point source array systemen kan dit wel eens een knaller worden in de 'echte' PA sector.
                            Last edited by frederic; 09-10-14, 23:32.

Comment

• NesCio01
                              • May 2010
                              • 1987

Originally posted by frederic
                              Olaf, ik denk dat U zich zwaar vergist.
                              Wat dit nieuwe point source array systeem betreft, moeten we de resultaten afwachten van de luisterproef.
                              Bose heeft de laatste 10 jaar een aantal zaken geprobeerd in de pro wereld die minder goed gelukt zijn.
                              Reden: de prijs en de resultaten.
                              Fabrikanten kopiëren en leren van elkaar. Bose is hierin geen uitzondering.

Maar Bose is nog altijd een naam in de hifi wereld die commercieel een groot succes is.
                              Wanneer Bose dit nieuw systeem op orde kan krijgen, en de resultaten zijn positief, dan hebben andere gevestigde waarden in de PA sector een groot probleem.
                              Als ze baggar leveren, gaat de pro afdeling ze waarschijnlijk richting faillissement, maar als het goed is gaan ze potten breken.
                              Want als het commercieel succes van de 802 zich herhaalt in de point source array systemen kan dit wel eens een knaller worden in de 'echte' PA sector.
                              Een merk met een smaakje zal het in NL echt niet snel (meer)
                              voor elkaar krijgen, tenzij je iemand hebt die het goed in de markt
                              weet te zetten, en dat lukt slechts een enkeling.

Zo heeft Bose een smaak en dat zie (proef) je ook bij Behringer.

Ik zie echt Bose niet doordringen en zich plaatsen naast D&B Audiotechnik
                              en l'Acoustics.

Grtz

Nes
                              Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• MusicXtra
                                • Feb 2006
                                • 9316

Originally posted by frederic
                                Bose is in de consumenten wereld een groot succes, voornamelijk door goede marketing, niet zozeer door goede producten.
                                Met de 802 vulde Bose een behoefte op, zij hadden dus een gat in de markt gevonden en daar met een mooi product op in gespeeld.
                                Het systeem waar ze nu mee komen vult geen leegte op maar is een systeem dat op papier al vele nadelen kent.
                                Wat ik er tot nu toe van gezien heb is het 'formaat stadion line-array' en hangt het nu in een club waar 900 man in kan.
                                En in de praktijk probeer je een systeem zo simpel mogelijk te houden, dat verkleind de kans op fouten en zorgt voor een brede inzetbaarheid.
                                24 verschillende toppen voor één systeem dat betekent dus ook dat ik 23 verkeerde keuzes kan maken per top, bij 4 toppen per kant, zoals bij panama betekent dat 331776 mogelijke configuraties.
                                Kan me niet voorstellen dat dat handig is, kan me ook niet voorstellen dat er 24 verschillende toppen nodig zijn voor slechts hetzelfde doel.

Comment

Working...