Gaat Bose nu dan toch voor echte PA speakers?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Ik zou toch maar eens opletten .
Want toen de 802 er kwam ( meest verkochte kastje ooit ) wordt overal gebruikt van DJ tot openlucht en dan ( iedereen lacht ermee ) L1 en L2 werd er veel mee gelachen , maar entertainers ( muzikanten en DJ's ) werken er wel mee , ook vooral countrybands in de USA zijn er gek op , er zal wel een reden zijn hé.
Ik ben zeker geen bose fan hoor voor alle duidelijkheid .
sisFulltime freelance muzikant, producer , componist.Comment
-
Ik heb sowieso een keer een bandje geprobeerd op 4 502A in combinatie met 2 502B...Dat ging 'm niet worden...Het ging gewoon onder de zeik. 802 is leuk, maar vooral voor spraak en lichte muziek dingetjes...Olaf Duffhuës
**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**Comment
-
En U weet dat allemaal te vertellen, zonder het systeem gehoord te hebben?
Straf is dat.
Ik weet 1 ding: hun versterkers die ze de laatste 5 jaar gemaakt hebben zijn fantastisch en klinken als een bel.
Als die speakers van het zelfde kaliber zijn, zouden we wel eens raar kunnen opkijken.
"revolutionair concept"?
"Bose® patent"
"overal de beste oplossing"?
"uniek technology"?
"vervangt elk denkbaar systeem"
"hetzelfde geluid in de hele zaal"?
"speciale subwoofers nodig bij de kasten die als full range verkocht worden?
komt allemaal uit de folder
en ja, ik geloof nu zonder te horen al zeker het niet OVERAL ELK DENKBAAR SYSTEEM vervangt. En dat het NIET in de hele zaal overal hetzelfde klinkt.
ik dacht trouwens dat een bandje met Bose® patented PAS systemen het ultiem beste geluid had voor alle zalen tot en met theaters aan toe? (Met alleen het probleem dat de natuurwetten het niet wilden geloven)
ook dat komt uit de folderpraat. En zowel PAS als 802 folderpraat heb ik op correctheid mogen toetsen.
ook dat hun drivers zonder interferentie sommeren hoef ik geen luistertest voor te doen. Dat is natuurkunde.
(uit de folder : "interference-free acoustic summation")
Dat geeft mijn negatieve grondhouding toch wel een bodem. En in ieder geval heb ik niets beweerd wat onzin is. Negerns gezegd dat het slecht klinkt. Dat zou niet kunnen zonder te luisteren.lekker belangrijk!Comment
-
"revolutionair concept"?
"Bose® patent"
"overal de beste oplossing"?
"uniek technology"?
"vervangt elk denkbaar systeem"
"hetzelfde geluid in de hele zaal"?
"speciale subwoofers nodig bij de kasten die als full range verkocht worden?
komt allemaal uit de folder
en ja, ik geloof nu zonder te horen al zeker het niet OVERAL ELK DENKBAAR SYSTEEM vervangt. En dat het NIET in de hele zaal overal hetzelfde klinkt.
ik dacht trouwens dat een bandje met Bose® patented PAS systemen het ultiem beste geluid had voor alle zalen tot en met theaters aan toe? (Met alleen het probleem dat de natuurwetten het niet wilden geloven)
ook dat komt uit de folderpraat. En zowel PAS als 802 folderpraat heb ik op correctheid mogen toetsen.
ook dat hun drivers zonder interferentie sommeren hoef ik geen luistertest voor te doen. Dat is natuurkunde.
(uit de folder : "interference-free acoustic summation")
Dat geeft mijn negatieve grondhouding toch wel een bodem. En in ieder geval heb ik niets beweerd wat onzin is. Negerns gezegd dat het slecht klinkt. Dat zou niet kunnen zonder te luisteren.
Allemaal vertellen ze prietpraat. De een al wat meer dan de ander, dat geef ik wel toe.
Ik beoordeel nog altijd speakers met mijn oren, en die liegen nooit.
Wat Bose nu op de markt brengt, zullen we moeten vaststellen.
En dan moeten we ook nog het prijs/kwaliteit aspect bekijken.Comment
-
Klopt, het enige echt goede product dat ze in de pro-audio hebben is gewoon een OEM ding.
Toch heeft Bose wel een aantal heel goede dingen, in het car-audio segment bijvoorbeeld zijn ze erg goed.
Ik verbaas me over de manier waarop ze dit soort producten ontwikkelen en het hele marketing verhaal eromheen terwijl de kennis om het goed te doen echt wel in het bedrijf aanwezig zou moeten zijn.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Het spijt me maar binnen de car audio blijf ik het ook rommel vinden. Vind het vaak toch nog een hoop missen terwijl je voor zo'n set voor toch even een optie pakketje van 1500 euro moet nemen. Ik heb ervoor gekozen om maar een setje van Focal erin te laten steken en dat klinkt toch een heel stuk fijner. Maar we dwalen af.
Probleem bij bose is denk ik vooral dat ze enorme winst moeten maken en dat gaat ten koste van de kwaliteit. De discussies met de buurman blijven mij altijd erg leuk. Hij blijft beweren dat zijn bose setje beter presteert dan wat dan ook. Maar als hij dan bij mij op de bank zit geeft hij toch ook steeds weer toe dat mijn zuiltjes wel een heel stuk fijner klinken dan zijn bose setjeComment
-
Ik ben niet zo heel erg fan van die bose setjes..... Dat begon al toen die kleine boxjes door Henny Huismus in de koelkast werden gezet als Melkpakjes.... mijn opinie is dat ze daar maar in moeten blijven staan..
Zowel de huiskamerinstallaties en de Pro installaties die ik tot nu toe heb gehoord vind ik persoonlijk klinken als een natte krant.....futloos, geen dynamiek, Gewoon niet mijn ding. Je hoort gewoon een heleboel processing in die setjes... Misschien erg lomp om te zeggen maar ik vergelijk die systemen hetzelfde met een meloen door een elektriciteitspijpje proberen te proppen... Daar komt aan het eind geen herkenbare meloen uit..
Ook de autosetjes die in die renaults zitten vind ik inderdaad betreurenswaardig.... alsof je bass wordt opgewerkt door tegen een lege doos aan te kloppen...
Ik zelf ben uit nieuwschierigheid 1 keer in die kerk geweest die Ness nu aanhaalde, en heb het systeem gehoord.... voor spraak, prima setje, want het klinkt zo lelijk dat je het wel moet horen wat die voorganger zegt, maar om er nu live muziek over te luisteren? Nehhh..... Overigens een beleving op zich, als je er als nuchtere niet gelovige tussen die hallelujah handen omhoogstekende menigte staat....Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaaComment
-
Onlangs nog een Bose versterker gerepareerd, 2x 600 watt, maar weet niet meer welk model het was. Wel weet ik dat hij door CARVER gemaakt is, compleet met de magnetic powersuppy met triac voeding.
SpeakertechJe mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sıComment
-
Ik ben uit nieuwschierigheid 1 keer in die kerk geweest die Nes nu aanhaalde, en heb het systeem gehoord.... voor spraak, prima setje, want het klinkt zo lelijk dat je het wel moet horen wat die voorganger zegt, maar om er nu live muziek over te luisteren? Nehhh.....
Overigens een beleving op zich, als je er als nuchtere niet gelovige tussen die hallelujah handen omhoogstekende menigte staat....
Hoe oud is het Woord en het Evangelie?
Zelfs in de Bijbel staat het al beschreven: 'Verlos ons van Bose!'
Ik begrijp ook niet dat Smash zoiets levert,
maar dat is mijn subjectieve oordeel.
Grtz
NesWeest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!Comment
Comment