Gaat Bose nu dan toch voor echte PA speakers?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kasper
    • Jul 2004
    • 171

Apple en Mercedes hebben dat bijvoorbeeld ook.

groet,
    Kasper

Comment

• desolation
      • Jun 2012
      • 706

Originally posted by frederic
      Zonder Bose moest Kef en co niet beginnen met kleine melkdoosjes, want het is Bose die de luidsprekertechnologie hiervoor ontwikkeld heeft in de jaren 60 en 70.
      En waar denkt U dat Christian Heil van L Acoustics zijn inspiratie en kennis gehaald heeft voor de ontwikkeling van de wavefront en later eerste Line Array?
      Technologie? Die KEF eitjes zijn gewoon een klein reflexkastje met een degelijke driver in. Maar dan wel een driver die gewoon goed klinkt met een nette sub bij, geen low-budget rotzooi waar dertig lagen processing over geknald worden tot het beukt maar nog nergens naar klinkt ...

En als we dan toch oude koeien willen opgraven, de "wall of sound" van de Grateful Dead werkte ook volgens zo'n principe. Dus Bose de bedenker? Misschien de eerste patentnemer...

Comment

• showband
        • May 2001
        • 4524

Zonder Bose moest Kef en co niet beginnen met kleine melkdoosjes, want het is Bose die de luidsprekertechnologie hiervoor ontwikkeld heeft in de jaren 60 en 70.
        Het is bose die claimt de eerste te zijn geweest.
        het was heel normaal dat je een hoekspeaker met aanvullende topjes plaatste pal na de oorlog
        in die tijd werden echter de meeste high end systemen op maat gebouwd.
        De "merken" waren nog in opkomst.

maar goed

En waar denkt U dat Christian Heil van L Acoustics zijn inspiratie en kennis gehaald heeft voor de ontwikkeling van de wavefront en later eerste Line Array?
        eh, die zuiltjes met 6 weergevers die voor de oorlog al overal hingen?
        Last edited by showband; 22-09-14, 10:17.
        lekker belangrijk!

Comment

• Kasper
          • Jul 2004
          • 171

groet,
          Kasper

Comment

• DJ Antoon
            • May 2005
            • 1681

Originally posted by Kasper
            Vooral de 42 verschillende modellen vallen op. Zijn ze blijkbaar nog trots op. Alsof dealers voldoende aantallen van elk type op voorraad nemen, en of verhuur bedrijven ze ook allemaal opnemen in hun inventaris. Ik zie het al elke avond de trailer(s) terug naar de loods en alles uitpakken waarna het geschikte systeem voor de dag erop ingeladen word. En dan maar hopen dat de tekeningen / podium etc. niet veranderd zijn, anders moet er met spoed een extra trailer komen...

Met direct/reflecting was dit toch helemaal niet nodig?
            Last edited by DJ Antoon; 07-10-14, 17:49.

Comment

• sjig
              • May 2012
              • 909

Maar, als dit systeem nou eens goed klinkt (heb het nog niet gehoord, dus daar zeg ik nog niks over!), dan begrijp ik best wel dat dit voor vaste installaties een uitkomst zou kunnen zijn.

Voor verhuurbedrijven zou je een aantal kasten kunnen nemen met de meest gangbare spreiding, zodat je toch nog een beetje kan spelen.

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Wel leuk, gaan ze de concurrentie aan met een systeem dat ik heb ontwikkeld.
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• desolation
                  • Jun 2012
                  • 706

Het meest hilarische daaraan is het feite dat het enkel gaat om horizontale en verticale spreiding.

Elk ander merk heeft gewoon 1 basismodule en verkoopt andere reflectors als accessoire.
                  Dan heb je bv Outline MINI COM.PASS waarbij de horizontale spreiding gewoon aan te passen is per 15° op de module zelf met een verstelsysteem.

Om daarvoor nu echt 42 verschillende kasten op de markt te gaan zetten... tis maar wat je clienteel slikt zeker ?

Comment

• DJ Antoon
                    • May 2005
                    • 1681

Originally posted by desolation
                    Het meest hilarische daaraan is het feite dat het enkel gaat om horizontale en verticale spreiding.
                    Vrij cruciaal lijkt me, dat er jaren minder aandacht voor geweest is maakt het niet minder belangrijk / problematisch.

Originally posted by desolation
                    Elk ander merk heeft gewoon 1 basismodule en verkoopt andere reflectors als accessoire.
                    Vertel, ik ben benieuwd, dus d&b, EAW, Renkes Heinz, JBL om iets te noemen, hebben allemaal reflectors als de ultieme oplossing.

Comment

• desolation
                      • Jun 2012
                      • 706

spreiding is inderdaad cruciaal, maar om daar nu 42 aparte kasten voor te bouwen?

mijn verwoording was misschien wat onvolledig, maar ik bedoelde uiteraard dat als ze een diversiteit in afstraling aanbieden dat ze dan andere inserts aanbieden. het lijkt me moeilijk om te denken dat bose ook echt 42 verschillende kasten heeft, de kans is zeer groot dat het hier ook gewoon steeds gaat om dezelfde basis met een andere hoorn/reflector

Comment

• frederic
                        • Jan 2006
                        • 3511

Originally posted by DJ Antoon
                        Vooral de 42 verschillende modellen vallen op. Zijn ze blijkbaar nog trots op. Alsof dealers voldoende aantallen van elk type op voorraad nemen, en of verhuur bedrijven ze ook allemaal opnemen in hun inventaris. Ik zie het al elke avond de trailer(s) terug naar de loods en alles uitpakken waarna het geschikte systeem voor de dag erop ingeladen word. En dan maar hopen dat de tekeningen / podium etc. niet veranderd zijn, anders moet er met spoed een extra trailer komen...

Met direct/reflecting was dit toch helemaal niet nodig?
                        Wie zegt dat dealers dit op voorraad moeten hebben? Ik ken maar weinige dealers die voorraad hebben van dergelijk speakers.
                        Het is dan ook vooral gericht op installaties, waarbij de setup berekend wordt, en dan de juiste combinatie wordt besteld.

Comment

• frederic
                          • Jan 2006
                          • 3511

Originally posted by MusicXtra
                          Wel leuk, gaan ze de concurrentie aan met een systeem dat ik heb ontwikkeld.
                          Bedoel je nu dat uw systeem ook tot de baggar categorie van Bose behoort?
                          Dat is toch hoe Bose Roommatch array hier wordt bespot??

Comment

• MusicXtra
                            • Feb 2006
                            • 9316

Bedoel je nu dat uw systeem ook tot de baggar categorie van Bose behoort?
                            Nee, bedoel dat er een systeem staat dat door mij ontwikkeld is en wat top klinkt, erg benieuwd of Bose daar tegenop kan.
                            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• drbeat
                              • Jun 2012
                              • 671

Nee, bedoel dat er een systeem staat dat door mij ontwikkeld is en wat top klinkt, erg benieuwd of Bose daar tegenop kan.

Emmm....

Sander??

Wil jij je meten met Bose???

Daar is jou systeem toch veel te goed voor joh... in mijn optiek is dat het zelfde als het vergelijk tussen DAP (of zo'n omnitronic setje) en een L' accoustics set... Man man...... Ik geloof hierin heilig in wat men in de bijbel al schreef.....verlos ons van Bose!! toch NESS?? Hahahahaha.
                              Duss....Sander.... bij deze: Jij hebt een uitdaging.....VERLOS ONS VAN BOSE!!!! Door veel BA te verkopen.....
                              Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• vasco
                                • Oct 2003
                                • 2567

...erg benieuwd of Bose daar tegenop kan.
                                Is hier het idee geboren voor een gezellige vergelijking-dag

Comment

Working...