Vasco bedankt!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • drbeat
    • Jun 2012
    • 671

Originally posted by MusicXtra
    Nooit bedacht hoe het komt dat de deur zo lekker sluit?
    Emm... Ik ging er eigenlijk van uit dat het meerendeel hetzelfde werkte als die sluitingkjes in die keukenkastjes... met een veersysteem... Maar dan gaan we dat vanavond eens testen... Nooit zo bij nagedacht.... Dat zijn de simpele dingen he... die zijn er gewoon, das normaal.... ;P
    Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• vasco
      • Oct 2003
      • 2567

Zoals inderdaad beschreven, in koelkast-/vriezerdeuren zitten in de afsluitrubbers de magneetstrippen over de hele lengte van de deur aan alle zijden. De afsluitrubbers opensnijden en je haalt er een lengte magneetstrip uit.

Comment

• frederic
        • Jan 2006
        • 3511

Ik vind magneetklevertjes toch wel handiger en netter.
        Ik heb niet graag dat anderen op tape schrijven met een dikke stift op mijn mengtafel.
        Tussen de lijntjes kleuren is voor sommigen moeilijk, en dikke stift van de mengtafel verwijderen is soms nog moeilijker.

Comment

• NesCio01
          • May 2010
          • 1987

Originally posted by RonaldH
          Deurrubber opensnijden...
          Pfffffff, zijn er nog meer dingen zooooo simpel in het leven?
          Ook hier, nooit over nagedacht, TNX!

Originally posted by drbeat
          Zie hier veel verschillende soorten oplossingen voor de digitafels.. toch ben ik ook niet helemaal om met dat digitaal denken. Het annaloog denken is een denkwijze die al een aardig tijdje makkelijk werkt.

Ik vraag me wel eens af, als je helemaal anders gaat prikken, en je tafel opeens moet gaan routen... heb je daar de tijd voor om je complete routing enz. tijdens de soundcheck te gaan aanpassen, en maximaliseren??

Ik heb het vaak al druk genoeg om de randverschijnselen zoals al in een ander topic van mettalteacher zijn omschreven, harde gitaren, harde drums, drums die niet gestemd zijn, gitaristen die denken door mega veel bass in je versterker te pompen een vette sound neer te kunnen zetten...en ik met blubbergitaren zit.. dus meer aan het opvoeden dan dat ik ook nog tijd heb om die tafel helemaal naar mijn hand te zetten.

Ik zie Sander daar een standaard layerindeling voor gebruiken die voor elke band zou moeten werken... Dat lijkt mij ook weer duidelijk een roep naar standaardiseren van zaken en een werkwijze om in de chaos orde te scheppen. Vaak is het nog een verrassing waarmee bands komen, kwa muziekinstrumenten enz.

Ik zou wel eens willen weten hoe dat tegenwoordig met dat digitaal, die digitale stageboxen enz. hoe je dan snel en ordelijk en gemakkelijk een festivalletje gaat prikken en mixen.....De manier van Sander is daar al een goed voorbeeld van hoe het kan.. maar hoe doen anderen dat?
          Sja DrBeat,.........

'Vroegàhh', prikte je op 1 in stageblok en wilde je die in je doghouse
          dan wel eens naar 18 prikken, maar daar bleef het bij.
          Ging dat fout, dan vond je dat snel genoeg.

Nu heb je 10 mogelijkheden meer, moet je dus ook 10 mogelijkheden
          in je bovenkamer overzien en nalopen en dan (fysiek) de oplossing vinden.

Voorbeeld:
          M-200i = hybride. Sta je met 16 lijnen REAC en 4 onboard die ook allen
          opgenomen moeten worden in de R1000.
          Dan heb je de drums naar een DCA en mag er divers nog even naar de
          auxes en matrix die je per kanaal kunt aansturen.
          In de userlayers zit dan bijna niets daar waar het binnenkomt en er werkt iets
          zomaar niet.
          Kijk op je lijstje, o ja kanaal 4, @@ps da's stageblok kanaal 4, die is gerouted
          naar 12, maar owww, ik zit in m'n userlayer en daar zit ie op 8.
          Op zo'n moment wil ik graag terug naar analoog.

Maar ja nog ff en dan is de 2416 binnen, wat wss einde wordt van het lokaal
          inprikken en dan blijft 4 gewoon 4, ha ha.

M.a.w. het kan allemaal, het is vele malen eenvoudiger en meer bruikbaar,
          maar 't koppie moet het wel blijven bevatten, wat me weer brengt op m'n
          opmerking op de vergelijkingsdag: 'Ik denk nog te analoog'.

(ook in m'n Mac blijf ik mapjes aanmaken, terwijl taggen gewoon
          vele malen slimmer is, maar facturen gaan toch ook nog in ordners (mappen)?

Grtz

Nes
          Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• DJ Antoon
            • May 2005
            • 1681

Originally posted by desolation
            het blijft me een raadsel dat er nog flexibel instelbare digimixers gemaakt worden zonder LCD scribble strips eerlijk gezegd. sta je daar met je volledig routeerbare mixer, zit je nog gaffa te kleven...

festivals is een kwestie van voorbereiding. een digimixer moet je voor je eigen werkwijzes gewoon zien dat je templates aanmaakt voor diverse settings, dat scheelt een pak.
            Tja en op een x32 zie je gewoon op de lcd scribble strips welke fysieke ingang je geselecteerd hebt.

Het is een kwestie van op gang komen, na een tijdje heb je gewoon een aantal verschillende settings die je als template kunt gebruiken. Als je er mee werkt kom je er toch pas achter wat handig is en wat niet.

Comment

• drbeat
              • Jun 2012
              • 671

Originally posted by NesCio01
              Pfffffff, zijn er nog meer dingen zooooo simpel in het leven?
              Ook hier, nooit over nagedacht, TNX!

Sja DrBeat,.........

'Vroegàhh', prikte je op 1 in stageblok en wilde je die in je doghouse
              dan wel eens naar 18 prikken, maar daar bleef het bij.
              Ging dat fout, dan vond je dat snel genoeg.

Nu heb je 10 mogelijkheden meer, moet je dus ook 10 mogelijkheden
              in je bovenkamer overzien en nalopen en dan (fysiek) de oplossing vinden.

Voorbeeld:
              M-200i = hybride. Sta je met 16 lijnen REAC en 4 onboard die ook allen
              opgenomen moeten worden in de R1000.
              Dan heb je de drums naar een DCA en mag er divers nog even naar de
              auxes en matrix die je per kanaal kunt aansturen.
              In de userlayers zit dan bijna niets daar waar het binnenkomt en er werkt iets
              zomaar niet.
              Kijk op je lijstje, o ja kanaal 4, @@ps da's stageblok kanaal 4, die is gerouted
              naar 12, maar owww, ik zit in m'n userlayer en daar zit ie op 8.
              Op zo'n moment wil ik graag terug naar analoog.

Maar ja nog ff en dan is de 2416 binnen, wat wss einde wordt van het lokaal
              inprikken en dan blijft 4 gewoon 4, ha ha.

M.a.w. het kan allemaal, het is vele malen eenvoudiger en meer bruikbaar,
              maar 't koppie moet het wel blijven bevatten, wat me weer brengt op m'n
              opmerking op de vergelijkingsdag: 'Ik denk nog te analoog'.

(ook in m'n Mac blijf ik mapjes aanmaken, terwijl taggen gewoon
              vele malen slimmer is, maar facturen gaan toch ook nog in ordners (mappen)?

Grtz

Nes

Ik denk ook nog zo.....Wordt ik dan al te oud om te spreken over moderne ikke??? WAAAAAHHHH!!!

En inderdaad....dat koppie moet het ook maar allemaal bevatten.....
              Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• showband
                • May 2001
                • 4516

Originally posted by PvG
                Ik had dit idee van het Presonus forum voor de SL24 zonder channel LCDs, maar inmiddels over op de Berry (met channel LCDs). Toch ook hier een nut gevonden voor magneetstrips: stagebox taggen met wat standaard tafelindelingen.

Dit zijn A4 magneetvellen van een hobbywinkel beplakt met beprinte zelfklevende A4 stickers met daaroverheen zelfklevend doorzichtig kaftplastic van de HEMA. Vervolgens in stroken geknipt.
                hoe bevalt die AKG wireless set?
                Ik ben er nog nooit een in het wild tegengekomen namelijk.
                is dat een digitale? Wifi?
                Microfoons of beltpacks?
                Beetje betrouwbaar.

De prijs is wel leuk namelijk...
                lekker belangrijk!

Comment

• desolation
                  • Jun 2012
                  • 706

die DMS70 is prima spul, enige nadeel is dat je maximaal 1 ontvanger kan gebruiken gezien ze onderling niet kunnen syncen tussen ontvangers.

Comment

• DJ Antoon
                    • May 2005
                    • 1681

Originally posted by PvG

Een core met een S16 in 1 rek, ik heb er ook over gedacht, maar uiteindelijk een x32 rack erbij gekocht, dan heb je nog meer IO door de auxen... En voor veel minder geld, plus een groot LCD scherm. Nadeel wel dat je IO op de achterkant zit...

Comment

• PvG
                      • Sep 2012
                      • 979

Originally posted by showband
                      hoe bevalt die AKG wireless set?
                      Ik ben er nog nooit een in het wild tegengekomen namelijk.
                      is dat een digitale? Wifi?
                      Microfoons of beltpacks?
                      Beetje betrouwbaar.

De prijs is wel leuk namelijk...
                      Och, we waren toch al off topic...

Yep, dit setje is digitaal 24-bit/48kHz in 2.4GHz band. Uitgangen zijn echter gewoon analoog. Ik heb er 2 handhelds met D5 kop en 2 bodypacks bij. Klinkt als een draadje: geen companding ed. No non-sense: zender aanmelden en daarna klaar. Bodypacks hebben gain regeling. 4 stuks tegelijk is in ieder geval geen probleem. Accu duur is voldoende (AA, NiMH werkt prima). Geen bijgeluiden bij aan/uitschakelen van zenders. Indicatie op zender en receiver als je buitenbereik dreigt te komen (LED knippert groen) en indicatie als accu bijna leeg (LED rood). Bereik is voldoende. Ik heb de receiver op het podium staan en heb bereik in bijv. een heel theaterzaaltje (zelfs als de actrice de kleedkamer in loopt ). Bodypacks hebben een schuifje om per ongeluk uitzetten te voorkomen. De receiver heeft een ingebouwde 4-kanaals mixer.

Maar er zijn ook minpuntjes: De zenders hadden van mij wat robuuster gemogen: minder plastic (maar ja, daar is dus ook de prijs naar). Af en toe rare plop/tikgeluiden als je de antennes niet goed zet, bijv. zoals op foto plat tegen het rack. Je moet de antennes schuin uit elkaar en uit het rackje laten steken en dan is de verbinding goed, maar iets van een RF indicatie oid zou handig zijn geweest. De handheld heeft wat last van contactgeluid en heeft daardoor ook wat eq in het low-mid nodig. Geen digitale uitgangen (maar ik heb geen digitale ingangen, dus voor mij geen punt). Een enkele keer dropouts gehad met laptop vlak voor (tegen) de receiver: door laptop een metertje te verplaatsen was het probleem verholpen.

Voor waar ik dit setje gebruik, is het prima: kinder-/amateurmusicals, presentatoren, tape-act... Ik ben er nog niet achter of de DMS70 compatible is met de nieuwe DMSTetrad (die erg veel op de DMS70 lijkt, maar blijkbaar iets nieuws heeft: DROCON). De line6 zenders lijken wat robuuster en er kan een Shure kop op, maar die kosten het dubbele. Tja, is een keus. 2.4GHz setjes hebben - voor semi-pro gebruik - de toekomst. Wie kan er straks weer vele keuros nieuwaarde voor enkele tientjes op marktplaats zetten door de komst van het 5G netwerk?
                      As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

• PvG
                        • Sep 2012
                        • 979

Originally posted by DJ Antoon
                        Een core met een S16 in 1 rek, ik heb er ook over gedacht, maar uiteindelijk een x32 rack erbij gekocht, dan heb je nog meer IO door de auxen... En voor veel minder geld, plus een groot LCD scherm. Nadeel wel dat je IO op de achterkant zit...
                        Precies, dat laatste was voor mij de reden om de core te nemen (en ik had al 2x S16 voordat core en rack uit waren). Bij mijn andere S16 zit overigens een ADAT DA-convertor plus 8-kanaals headphone amp voor 8x wired in-ears.
                        Last edited by PvG; 19-06-14, 20:02.
                        As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

Working...