Vasco bedankt!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NesCio01
    • May 2010
    • 1987

Vasco bedankt!

Vasco,

Ik vond het een goeie tip.
    Heb er even goed naar gezocht en
    vond de strip bij een whiteboard toeleverancier.

Super!

(helaas kon m'n dymo geen zwarte tape aan, dus ook maar
    geïnvesteerd in een Brother, ook top!)

Ook hiervoor was Driebergen voor mij iig zinvol!

grtz

Nes

Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

Ik los dit bij mijn Presonus op met magneetpapier die je gewoon in je printer kunt steken.

Comment

• vasco
      • Oct 2003
      • 2567

Nes,

Graag gedaan, ziet er gelikt uit toch?
      Ik heb laatst ook weer eens een strip uit een koelkast gehaald bij het grofvuil omdat ik wat aanvullingen nodig had.

Comment

• PvG
        • Sep 2012
        • 979

Ik had dit idee van het Presonus forum voor de SL24 zonder channel LCDs, maar inmiddels over op de Berry (met channel LCDs). Toch ook hier een nut gevonden voor magneetstrips: stagebox taggen met wat standaard tafelindelingen.

Dit zijn A4 magneetvellen van een hobbywinkel beplakt met beprinte zelfklevende A4 stickers met daaroverheen zelfklevend doorzichtig kaftplastic van de HEMA. Vervolgens in stroken geknipt.
        As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

• NesCio01
          • May 2010
          • 1987

Originally posted by PvG
          Ik had dit idee van het Presonus forum voor de SL24 zonder channel LCDs, maar inmiddels over op de Berry (met channel LCDs). Toch ook hier een nut gevonden voor magneetstrips: stagebox taggen met wat standaard tafelindelingen.

Dit zijn A4 magneetvellen van een hobbywinkel beplakt met beprinte zelfklevende A4 stickers met daaroverheen zelfklevend doorzichtig kaftplastic van de HEMA. Vervolgens in stroken geknipt.
          Mmmmm,

Is wellicht ook nog wel een idee, stageblock onder handen nemen.......

Of ik er nog ruimte voor heb?

grtz

Nes

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Als je altijd een vaste volgorde aanhoudt heb je dat toch helemaal niet nodig?
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• PvG
              • Sep 2012
              • 979

Originally posted by MusicXtra
              De volgorde is wel vast, maar de kanaalnummers niet. Ik gebruik 2 standaard indelingen:
              - 16 kanalen, 1 stagerack
              - 32 kanalen, 2 stageracks: 1 rack voor band achter op podium, 1 rack met vooral vocals voor op het podium
              De reden om de tags te kunnen verwisselen is dat ik in de 16 kanaalsindeling bijv slechts 4 kanalen reserveer voor drums en in de 32 kanaalsindeling 8 kanalen. Magneetstripje wisselen en de kans dat ik een prikfout maak is een stuk kleiner ;-)
              As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Zo blijkt wel weer dat ieder zo zijn eigen systeem heeft, ik heb een tijdje magneetstrips gebruikt, eerst per instrument een los stukje, daarna per 8 kanalen.
                Uiteindelijk had ik stapels magneetstrips bij me door de grote variatie in instrumenten en ben nu weer terug bij de 'ouderwetse' witte gaffatape met een watervaste stift.

Comment

• renevanh
                  • Oct 2004
                  • 2371

Als je de ene keer een band met 6 blazers en de volgende keer een band met 6 kanalen toetsen, een dobro en 2 violen hebt is het niet altijd mogelijk dezelfde volgorde aan te houden. Sommige gasttechs hebben ook nogal een eigenaardige voorkeur en als het dan het enige bandje is prik je (of zij zelf) hem niet zo makkelijk volgens hun lijstje. Zitten ineens je vocalen op 1 t/m 4...

Ik weet het, digitaal denken, zelf je mixer indelen onafhankelijk van je priklijst enzovoorts, maar het is zo makkelijk
                  Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• sparky
                    • Apr 2002
                    • 2104

Originally posted by renevanh
                    Als je de ene keer een band met 6 blazers en de volgende keer een band met 6 kanalen toetsen, een dobro en 2 violen hebt is het niet altijd mogelijk dezelfde volgorde aan te houden. Sommige gasttechs hebben ook nogal een eigenaardige voorkeur en als het dan het enige bandje is prik je (of zij zelf) hem niet zo makkelijk volgens hun lijstje. Zitten ineens je vocalen op 1 t/m 4...

Ik weet het, digitaal denken, zelf je mixer indelen onafhankelijk van je priklijst enzovoorts, maar het is zo makkelijk
                    Mwa, gaat ook nog wel, in een 48ch standaardpatch.
                    Wat die magneetstrips betreft: Ik schrijf op een tafel zonder digitale kanaalidentificatie liever op tape , waar mogelijk alleen een customlayer.
                    Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• NesCio01
                      • May 2010
                      • 1987

Originally posted by vasco
                      Nes,

Graag gedaan, ziet er gelikt uit toch?
                      Ik heb laatst ook weer eens een strip uit een koelkast gehaald bij het grofvuil omdat ik wat aanvullingen nodig had.
                      Heb m'n koelkast bestudeerd, weet wel van de pomp een fietspomp te maken, maar
                      de magneetstrip?
                      Tip me maar svp!

Als freelancer heb ik toch regelmatig erg verschillende settings!
                      ..... ben nu weer terug bij de 'ouderwetse' witte gaffatape met een watervaste stift.
                      Dat vond ik al tijden niet zo mooi staan en gebruikte daar dan ook zwarte matte tape
                      en een wit schrijvende pen voor

grtz

Nes

Comment

• drbeat
                        • Jun 2012
                        • 671

Originally posted by NesCio01
                        Dat vond ik al tijden niet zo mooi staan en gebruikte daar dan ook zwarte matte tape
                        en een wit schrijvende pen voor

grtz

Nes
                        Dat vond ik eigenlijk ook nog geen gekke optie. En inderdaad, waar zitten die magneetstrips dan in die koelkast? Ik heb er drie in huis staan maar ik kan ze niet vinden....

Ik zie ook wel het nut van dat dunnere magneetpapier. das iets handelbaarder lijkt me..

Zie heer veel verschillende soorten oplossingen voor de digitafels.. toch ben ik ook niet helemaal om met dat digitaal denken. Het annaloog denken is een denkwijze die al een aardig tijdje makkelijk werkt.

Ik vraag me wel eens af, als je helemaal anders gaat prikken, en je tafel opeens moet gaan routen... heb je daar de tijd voor om je complete routing enz. tijdens de soundcheck te gaan aanpassen, en maximaliseren??

Ik heb het vaak al druk genoeg om de randverschijnselen zoals al in een ander topic van mettalteacher zijn omschreven, harde gitaren, harde drums, drums die niet gestemd zijn, gitaristen die denken door mega veel bass in je versterker te pompen een vette sound neer te kunnen zetten...en ik met blubbergitaren zit.. dus meer aan het opvoeden dan dat ik ook nog tijd heb om die tafel helemaal naar mijn hand te zetten.

Ik zie Sander daar een standaard layerindeling voor gebruiken die voor elke band zou moeten werken... Dat lijkt mij ook weer duidelijk een roep naar standaardiseren van zaken en een werkwijze om in de chaos orde te scheppen. Vaak is het nog een verrassing waarmee bands komen, kwa muziekinstrumenten enz.

Ik zou wel eens willen weten hoe dat tegenwoordig met dat digitaal, die digitale stageboxen enz. hoe je dan snel en ordelijk en gemakkelijk een festivalletje gaat prikken en mixen.....De manier van Sander is daar al een goed voorbeeld van hoe het kan.. maar hoe doen anderen dat?
                        Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• desolation
                          • Jun 2012
                          • 706

het blijft me een raadsel dat er nog flexibel instelbare digimixers gemaakt worden zonder LCD scribble strips eerlijk gezegd. sta je daar met je volledig routeerbare mixer, zit je nog gaffa te kleven...

festivals is een kwestie van voorbereiding. een digimixer moet je voor je eigen werkwijzes gewoon zien dat je templates aanmaakt voor diverse settings, dat scheelt een pak.

Comment

• RonaldH
                            • Aug 2009
                            • 274

Originally posted by drbeat
                            waar zitten die magneetstrips dan in die koelkast? Ik heb er drie in huis staan maar ik kan ze niet vinden....
                            Deurrubber opensnijden...
                            Er is meer te koop dan je betalen kunt

Comment

• MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

Originally posted by drbeat
                              Dat vond ik eigenlijk ook nog geen gekke optie. En inderdaad, waar zitten die magneetstrips dan in die koelkast? Ik heb er drie in huis staan maar ik kan ze niet vinden....
                              Nooit bedacht hoe het komt dat de deur zo lekker sluit?

Comment

Working...