Digitaal mengpaneel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

Wat de M32 klankmatig gaat doen, of die beter gaat scoren weten we nog niet.
    Ik heb er in Frankfurt wel met mijn fikken aangezeten, en het voelt toch wel een pak steviger aan dan de X32.
    Ik zou er toch 2 maand voor over om te wachten, vooraleer mijn 4-5k aan te besteden.
    Ondertussen kun je wel wat huren als de nood echt hoog zit.

Comment

• PvG
      • Sep 2012
      • 979

Originally posted by MusicXtra
      Hoeveel beter wil je die eigenschappen nog hebben?
      Er wordt hier X32 vs M32 bedoeld. Maar ik denk dat als je nu nog een M32 wilt bestellen, je nog heel lang mag wachten... Er staan er al 10k in pre-order... Midas' meest succesvolle tafel ooit.
      Last edited by PvG; 06-06-14, 15:51.
      As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

• AMX_Pete
        • Mar 2008
        • 79

Paar dagen geleden van een Engelse Midas meneer gehoord dat de produktie op dit moment in gang wordt getrokken en leveringen te verwachten zijn ergens eind Augustus. In hoeverre die doelstelling van leveringen effectief zo zal uitdraaien als voorzien....
        Iig niet meer om de aankomende zomerperiode te kunnen inzetten.

Comment

• vasco
          • Oct 2003
          • 2567

Originally posted by frederic
          Als je weet dat er een tafel uitkomt komende 2 maanden, met op papier betere eigenschappen, kun je toch beter nog even wachten vooraleer je je centen laat rollen?
          Daarom ben ik het ook deels met je eens. Echter deze tafel komt net nieuw op de markt en er is dan ook 0,0 ervaring bekend. Overigens niet dat ik verwacht dat de M32 slecht zal zijn echter het is nog onbekend hoeveel software updates er misschien nodig zijn en welke tijd daar dan nog overheen gaat.

Gezien de vraag denk ik alleen dat de TS eerder in het budget zoals een X32 zoekt. Tijdens de mengtafel testdag is heel duidelijk geworden dat de tafels in dit segment elkaar nauwelijks ontlopen en dat het vooral gaat om wat het poppetje dat ermee moet werken prettig vind.

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Ervaring leert dat het meestal niet zo heel slim is om voorop te lopen met de aanschaf van nieuwe producten/ontwikkelingen.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• frederic
              • Jan 2006
              • 3511

Originally posted by AMX_Pete
              Paar dagen geleden van een Engelse Midas meneer gehoord dat de produktie op dit moment in gang wordt getrokken en leveringen te verwachten zijn ergens eind Augustus. In hoeverre die doelstelling van leveringen effectief zo zal uitdraaien als voorzien....
              Iig niet meer om de aankomende zomerperiode te kunnen inzetten.
              Dat vind ik toch wel een fout van Midas. Het topseizoen is de zomer.
              Midas had toch kunnen voorzien dat PA boeren hun stuf ergens in mei juni binnen hadden om alles onder de knie te hebben tegen het "hoogseizoen."

Comment

• frederic
                • Jan 2006
                • 3511

Originally posted by MusicXtra
                Ervaring leert dat het meestal niet zo heel slim is om voorop te lopen met de aanschaf van nieuwe producten/ontwikkelingen.
                Dat is juist.
                Maar in dit geval weten we dat de software en ontwerp wel goed zal zijn aangezien dit het zelfde is van de X32, maar met betere componenten die al gebruikt worden in hun andere tafels.

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

Da's inderdaad waar.
                  De M32 zal als behoorlijk doorontwikkeld systeem verkocht worden, Midas heeft met de Pro series al behoorlijk wat expertise opgedaan.

Comment

• drummerke
                    • Oct 2006
                    • 432

Ik denk dat 1 van de belangrijkste keuze van welk digitaal mengpaneel is dat jij er zelf goed mee over weg kan. Of je dan een roland, soundcraft, a&h, behringer hebt is dan minder belangrijk. Zorg ervoor dat jij de mixer onder controle hebt. Ik vrees dat veel mensen hun analoog denk patroon mee in het digitale stoppen enzo de productiviteit van hun digitale mengtafel maar voor 10% gebruiken.

Comment

• RayM
                      • Jan 2006
                      • 742

Originally posted by drummerke
                      Ik vrees dat veel mensen hun analoog denk patroon mee in het digitale stoppen enzo de productiviteit van hun digitale mengtafel maar voor 10% gebruiken.
                      Wat is daar mis mee? Ik doe dat bij iedere digitale tafel waar ik mee mix. Ik maak dan gebruik van de mogelijkheden van een digitale tafel om een aantal dingen te versimpelen. Het grote nadeel van een digitale tafel is dat je heel veel mogelijkheden hebt en dat die vaak ook gebruikt worden. Dan krijg je overkill en ben je niet meer met mixen bezig. Ik krijg wel eens digitale tafels onder de vingers waarbij ik een uur nodig heb om te begrijpen hoe bv. een routing loopt. Of om alle plugins die per kanaal gebruikt zijn door te nemen. Enz.
                      Heerlijk die stilte

Comment

• NesCio01
                        • May 2010
                        • 1987

Over overkill (op routing),
                        Overkillen wij TS nu ook?

Info is behoorlijk gegeven, gezonde discussie onderling loopt,
                        maar ik mis inbreng van TS.

grtz

Nes
                        Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

Drummerke bedoelt bijvoorbeeld dat veel nog steeds de standaard kanaal volgorde gebruiken die altijd op analoge consoles gebruikelijk was. Bij een digi desk met layers is dat niet heel handig omdat je steeds tussen de layers aan het switchen bent om je ding te kunnen doen. Laat je dat los en ga je de layers zo indelen dat je zo min mogelijk hoeft te switchen en hou je veel meer overzicht.
                          Maar om te beweren dat je daardoor slechts 10% van de productiviteit gebruikt lijkt me wel wat overdreven.

Comment

• frederic
                            • Jan 2006
                            • 3511

Het is logisch dat mensen die heel hun leven analoog hebben gemixt die logica meenemen op een digitale mengtafel.
                            Op zicht vind ik daar niks mis mee. Als je daar goed mee overweg kan waarom niet?
                            Neemt niet weg dat eens afstand kunnen nemen van aloude gewoontes, tot nieuwe inzichten kan leiden.

Comment

• PvG
                              • Sep 2012
                              • 979

Originally posted by NesCio01
                              Overkillen wij TS nu ook?
                              Zei ik niet dat er geen één mening was..?!
                              As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

• NesCio01
                                • May 2010
                                • 1987

Originally posted by PvG
                                Nee, sorry, geen meningen hier.
                                Originally posted by PvG
                                Zei ik niet dat er geen één mening was..?!
                                Ja, dat klopt PvG, dat zei je inderdaad niet

grtz

Nes
                                Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

Working...