EV RX serie of L-Acoustics TX serie

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicSupport
    • Feb 2006
    • 1016

Originally posted by Podium Verhuur

Daarom wordt er in steeds groter maten afwijzend gereageerd op bijvoorbeeld D&B. Puur om het feit dat er een aantal sets hier in de regio voor dumpprijzen worden verhuurd, terwijl er geen originele componenten gebruikt worden.
    Ben geen superfan van D&B, maar het beeld dat nu ontstaan is dat het een Kijkshop merk is.
    Grappig om te lezen dat je hiermee zelf het antwoord geeft op de vraag: "Waarom krijg ik zoveel weerstand als ik L'Ac XT kastjes zonder originele L'Ac amps wil draaien".

Jou bovenstaande opmerking gaat dan in de toekomst net zo goed op voor L'Acoustics als dat het nu voor d&b op zou gaan.

De beleidsregels van beide merken zijn erg vergelijkbaar maar door een wat minder sterke importeur in NL en slappe controle van het d&b verhuurdersnetwerk (zoals L'Ac dat wel actief beheert) is er een situatie ontstaan waarin een aantal onrendabele collega's onder ons het een mooie uitdaging vond om zelf B2's, C4/7-sets en Max'en na te bouwen met de verkeerde luidsprekers om die vervolgens ook nog eens met goedkope troep aan te sturen zonder de juiste processingpresets.

Als het een kijkshop merk was dan lag het bij alle internetgrossiers achter de toonbank maar gelukkig is het niet zover en komt het niet zover. Gelukszoekers die voor een duppie op de eerste rij willen zitten en daarmee aantoonbaar de markt verne*ken zullen er altijd zijn.

In NL is L'Acoustics nou eenmaal het populairste merk op festival(s)(riders) door de vele goede ervaringen. Dit komt o.a. door de dichtgetimmerde distributie van het materiaal, opleidingen, technici die er mee werken en het feit dat een aantal van de grootste rental companies in het land het in de schuur hebben staan. (Als je kijkt naar de VS dan willen ze daar naast L'Ac ook erg graag d&b of andere gerenommeerde merken hebben en zal men sneller de kwaliteiten van de lokale leverancier en zijn werk vertrouwen) NL is gewoon een te klein landje met te weinig evenementen voor zoveel merken en kun je het ene moment in de gratie zijn en het andere moment weer niet.

d&b is mede hierdoor wat minder in de gratie of wordt vaker afgewezen.

Overigens voorspel ik een verandering nu een aantal grote spelers op de NL'se markt investeringen hebben gedaan in zowel Adamson E15/E12 als in Meyer LEO. Daarnaast wordt op 's lands grootste zomerfestival nog steeds alles met Synco (Martin W8L) gedaan.

Ontopic:

M.a.w. Als jij moet doen wat je ondernemershart je ingeeft en jij niet door je klanten wordt afgerekend op het logo'tje op je luidsprekers dan moet je je breed gaan oriƫnteren voor het beste product tegen de beste prijs dat je op niet systeemgebonden versterkers kan aansturen. Dat kan vanalles zijn van EV, RCF, JBL, tot eerder hierboven genoemde merken.
    Last edited by MusicSupport; 04-05-14, 23:45.
    d&b Audiotechnik

Comment

• Podium Verhuur
      • Mar 2012
      • 480

Mijn klanten willen juist wel een merkje op de speaker hebben staan, dit is volgens mij ook al een paar keer gemeld. EV kan daarbij wel, maar RCF of JBL absoluut niet.

Het feit dat wij niet met de LA versterkers willen werken wil niet zeggen dat het meteen nergens naar klinkt. Er zijn genoeg technici die echt wel weten hoe je een set hoort af te stellen.

Comment

• highendsyl
        • Feb 2007
        • 81

Een juist ingestelde RX set volledig actief klinkt toch wel lekker hoor. Wij gebruiken wel de TG serie amps met de processor modules. Niet te vergelijken met de vele RX sets welke ik regelmatig tegenkom met de EV standaard presets.
        Last edited by highendsyl; 05-05-14, 06:47. Reason: typefout
        Het beste uit je equipment halen.......altijd en overal

Comment

• daviddewaard
          • Mar 2008
          • 627

Nu hoor ik Iedereen hier roepen dat je bij de XT serie alleen maar LA4 OF 8en kan gebruiken..
          terwlijk ik genoeg setjes XT heb gezien met een XTA processor, voor de XT serie kan je gewoon vanaf de L-accoustics site presets voor in een XTA of Lake downloaden
          A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• MarkRombouts
            • Jan 2005
            • 1391

Dat klopt toch niet helemaal.

Er zijn inderdaad presets te downloaden voor XTA en BSS (Lake niet meer volgens mij). Dit zijn echter wel oude versies van voor de introductie van de LA4 en LA8 versterkers. Er zijn daarna geen updates meer uitgebracht.

Hierdoor zijn dus ook niet alle huidige speakers opgenomen in deze presets. De SB18, SB218, 12XT, 8XT zitten er niet in. (Waarbij je volgens horen zeggen voor de 12XT ook de 112XT presets kunt gebruiken, aangezien hierin dezelfde luidspreker zit).

Comment

• rdreiers
              • Nov 2009
              • 407

Je roept dat bijhuren belangrijk is. Mede daarom moet je blij zijn dat fabrikanten als d&b, kling&freitag, tw-audio en l'acoustics werken met systeem processor en systeem versterkers (ik laat de plaats van de dsp even in het midden). Dit beleit is er mede op gericht dat je overal de zelfde componenten (bij)huurt. Wilt dus ook zeggen dat egaal waar of bij wie jij dit systeem huurt het overal het zelfde uitziet en klinkt. Dat dit iets duurder in de aanschaf is, tuurlijk je koopt alles in een keer. Ga je naar de nieuwe systemen van martin dan krijg je daar ook een xta met lab versterkers bij, gebruik je het systeem zoals aanbevolen heb je wel garantie dat je iets hebt wat klopt. TM-Audio is trouwen ook prima in staat een systeem te tunen. Deze discussie begint er langzaam op te lijken dat je wel met a-merken mee wilt doen, ook graag de ondersteuning wilt hebben maar hier niet voor wilt betalen. Als je inderdaad zo lang meedraait en ook dat werk hebt wat je claimt mag het kopen van de rest na hout de sluitpost niet worden.

Comment

• Podium Verhuur
                • Mar 2012
                • 480

Originally posted by rdreiers
                Je roept dat bijhuren belangrijk is. Mede daarom moet je blij zijn dat fabrikanten als d&b, kling&freitag, tw-audio en l'acoustics werken met systeem processor en systeem versterkers (ik laat de plaats van de dsp even in het midden). Dit beleit is er mede op gericht dat je overal de zelfde componenten (bij)huurt. Wilt dus ook zeggen dat egaal waar of bij wie jij dit systeem huurt het overal het zelfde uitziet en klinkt. Dat dit iets duurder in de aanschaf is, tuurlijk je koopt alles in een keer. Ga je naar de nieuwe systemen van martin dan krijg je daar ook een xta met lab versterkers bij, gebruik je het systeem zoals aanbevolen heb je wel garantie dat je iets hebt wat klopt. TM-Audio is trouwen ook prima in staat een systeem te tunen. Deze discussie begint er langzaam op te lijken dat je wel met a-merken mee wilt doen, ook graag de ondersteuning wilt hebben maar hier niet voor wilt betalen. Als je inderdaad zo lang meedraait en ook dat werk hebt wat je claimt mag het kopen van de rest na hout de sluitpost niet worden.
                Wat een onzin zeg, D&W, TW Audio en L-Acoustics worden gewoon zonder versterkers verkocht. Vooral D&B wordt door bijna elke bedrijf wel aangestuurd met een andere versterker.
                En Martin Audio heeft eigen versterkers en eigen processoren, maar er wordt meestal van afgeweken. Dus je pleidooi slaat echt nergens op.
                Het feit dat we al zo lang mee doen is vooral omdat we ons niet gek laten maken en zomaar versterkers gaan wegdoen omdat een speakerleverancier graag extra omzet wil maken.

Wij huren trouwens altijd speakers zonder versterkers. Ik ben erg tevreden met onze digitale versterkers, weet hoe ze klinken en wat ze kunnen. Zonder om dingen in te huren terwijl er dan eigen spullen stil staan. Maar misschien begrijpen wij het helemaal verkeerd en is het slimmer om geld over de balk te smijten...

Ik ga nu niet meer op het topic reageren tenzij iemand een nuttige toevoeging heeft, ik blijf mezelf herhalen en een hoop mensen schijnen het spannend te vinden om andere berichten gewoon te herhalen, erg nuttig....
                Last edited by Podium Verhuur; 05-05-14, 11:36.

Comment

• vdlaanlichtengeluid
                  • Jun 2010
                  • 640

Ik ben het met iedereen eens, het zou echt overal goed op moeten kunnen draaien. Maarrrrr gebruik je de standaard redelijk degelijke presets van de fabrikant met hun spullen kan je bijna elke leek met een setje op pad sturen en zal er wel altijd een degelijke sound moeten staan.

Je kunt dus in mijn ogen een minder goede technicus hier ook al mee op pad sturen zodat deze toch een degelijke sound kan maken.

Overgens heb ik me laten vertellen dat EV binnenkort met een ETX lijn op de markt komt en deze dan toch wel de RX kasten moet gaan vervangen. Deze zijn met ingebouwde processoren en DSP. Of dit ook uiteindelijk de RX kasten gaat vervangen of overtreffen moet natuurlijk in de praktijk nog blijken.

Ik mag graag naar EV luisteren maar er zijn echt veel setjes die gewoonweg K*T klinken. Daarom zijn er ook goede systeem techs in de omloop die er wel wat van kunnen maken.

Comment

• sjoerd
                    • Apr 2004
                    • 341

"D&B wordt door bijna elke bedrijf wel aangestuurd met een andere versterker."

Hmm, ben benieuwd waar je dat ziet want ik kom dat tot nu toe nergens tegen. Zou ook erg onverstandig zijn want alle research die d&b heeft gedaan doe je niet even zelf na met een universele processor. Denk ook aan limmiter settings..

Ondanks dat de systeem amps duur zijn is het toch verkeerde zuiningheid om te gaan hobbyen met andere versterkers. Je haalt namelijk nooit het maximale uit je dure speakers. Maar blijkbaar zijn er toch mensen die denken dat ze het zelf beter weten

Comment

• MusicSupport
                      • Feb 2006
                      • 1016

Originally posted by Podium Verhuur
                      Ik ga nu niet meer op het topic reageren tenzij iemand een nuttige toevoeging heeft, ik blijf mezelf herhalen en een hoop mensen schijnen het spannend te vinden om andere berichten gewoon te herhalen, erg nuttig....
                      Beste Podiumverhuur,

Er zijn hier een hoop mensen die je welgemeend en goed advies geven dus om nu gelijk de deur in hun neus dicht te duwen wanneer het advies je niet helemaal zint lijkt me niet redelijk.

Wat een onzin zeg, D&W, TW Audio en L-Acoustics worden gewoon zonder versterkers verkocht. Vooral D&B wordt door bijna elke bedrijf wel aangestuurd met een andere versterker.
                      Natuurlijk kun je bijna overal een luidspreker kopen zonder systeemamp. Echter weet de distributeur vooraf vaak wel of je al voorzien bent van de juiste amps.

En wat betreft je opmerking over d&b. Dat er in jouw omgeving zoveel "beunen" zijn die wel met d&b kasten (of juist ook nog eens met namaak) draaien op andere versterkers dan de D6/D12/D80/P1200's vind ik een schokkende zaak. Dit gaat ten koste van de kwaliteit, het imago en de algemene klankbeleving van het merk waardoor het minder in gratie is.

M.a.w. als je een kijkje in de toekomst wilt voor het merk dat je overwoog om aan te schaffen...

En natuurlijk kom je er bij veel merken mee weg die eerder alleen gebruik maakten van een 'x' merk amp en een XTA of Lake processor. Zolang die juiste presets er maar in zitten. Daar draait het allemaal om, want dat maakt of breekt de klank in grote lijnen.

Het feit dat we al zo lang mee doen is vooral omdat we ons niet gek laten maken en zomaar versterkers gaan wegdoen omdat een speakerleverancier graag extra omzet wil maken.
                      Je kiest voor een "systeem" of je kiest er niet voor. Of jij gelijk alles moet willen vervangen of hoog wilt inzetten moet je zelf weten. Hierboven staat nu twee maal uitgelegd wat de gevolgen zijn als je niet voor het systeem in zijn geheel kiest. Of juist eigenwijs met amps zonder de juiste processing wilt draaien.

Natuurlijk zit er verschil in hoe welke fabrikant zijn presets/processorinstellingen aanlevert maar bij gerenommeerde merken als d&b en L'Ac mag je er vanuit gaan dat de fabrikant al het uiterste uit zo'n kastje heeft gehaald binnen de veiligheidsmarges van de techniek. Geen reden om dus zelf daarvoor het wiel nog uit te vinden.

Dat dit bij EV/Martin/JBL tijden lang wel nodig is geweest zegt meer iets over die merken dan over anderen. Dus we moeten voorkomen dat we appels met peren gaan vergelijken.

(Martin met standaard presets of Martin met Synco presets is nogal een verschil om maar eens wat aan te halen)

Begrijp me niet verkeerd. Als jij geen bakken geld over de 'balk' wilt smijten moet je voor een merk of systeem kiezen dat binnen jullie budget past en je ook met eigen versterkers kan aanzwengelen.
                      d&b Audiotechnik

Comment

• Podium Verhuur
                        • Mar 2012
                        • 480

Beste MusicSupport, de adviezen zijn heel erg welkom, alleen het eindeloos napraten van elkaar zonder eigenlijk iets te zeggen is een beetje nutteloos. Vooral als er dingen bij staan die niet kloppen. En het mag wel gezegd worden dat ik jouw berichten daar zeker niet mee bedoel, net als een aantal andere.

De importeur van D&B is op de hoogte van dit probleem in de regio, die waarschuwde mij ook, dat een aantal bedrijven geen originele onderdelen gebruiken. Hij gaf me zelfs een lijst van bedrijven waar ik absoluut geen zaken mee moest doen op het gebied van D&B.
                        In de loop der tijd is het bij diverse opdrachtgevers ook duidelijk geworden dat een hoop D&B set's erg slecht klinken. Ongeacht of er originele versterkers bij zitten. Gewoon omdat er geen originele speakers inzitten of de kasten zelfs helemaal nep zijn.

Natuurlijk wil goed geluid, maar wil wel een merk dat lef genoeg heeft om de gegevens te delen. Persoonlijk vind ik Martin Audio niet in het rijtje van EV en JBL passen. Vooral die laatste wordt maar zelden geaccepteerd door mijn opdrachtgevers.

En ik ben het er ook helemaal mee eens dat het altijd beter kan en dat je door er extra geld er tegenaan te gooien je ook een nog betere sound kan krijgen.
                        Wat je je zelf moet afvragen is of dat de moeite waard is. Hoever ga je en in hoeverre wil je klant er extra voor betalen.

Tot slot een hoop mensen roepen dat je met presets de beste sound kan krijgen, maar doen vervolgens niets aan bijvoorbeeld de akoestiek van een zaal. Een perfect afgestelde set, waar je niets aan kunt aanpassen, kan slechter klinken dan een goedkope DAP set, maar waar rekening is gehouden met reflectie, vertraging en vulling van een zaal.

Dus ja ik ben het er helemaal mee eens dat je een betere sound kunt halen door de perfecte presets, en ja natuurlijk weet de fabrikant die dagelijks test en onderzoeken doet beter hoe een zet perfect kan klinken. Maar uiteindelijk moet er onderaan de streep een bedrag betaald worden door mijn klanten. En ik heb nog nooit een klant gehad die niet 100% tevreden was met het geluid van Martin Audio, met de standaard presets.

En als reactie op je laatste note, inderdaad we moeten kiezen voor een merk die dit toestaat, dus gaat het voor ons niet L-Acoustics worden. Inmiddels ook al aangegeven dat de partijen geen offerte meer hoeven te maken. (Wil niet mensen onnodig met werk opzadelen).

Comment

• sparky
                          • Apr 2002
                          • 2104

Originally posted by sparky
                          Ik snap je punt wat RX betreft echt wel. Ik heb in een uitgaansgelegenheid in de buurt een half jaartje geleden ook een RX set ingeregeld.
                          Correctie, dat was Qrx!
                          Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

Working...