EV RX serie of L-Acoustics TX serie

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Podium Verhuur
    • Mar 2012
    • 480

Er even van uitgaande dat Sander degene is die achter musicextra zit, zal hij vast hele mooie en goed klinkende speakers bouwen.

Maar ik heb altijd al heel veel moeite moeten doen om Martin Audio aan de man de brengen, als ze het horen vindt iedereen het prachtig, maar geen van mijn klanten kende het merk.
    Hier in de regio zijn er ook maar bar weinig locaties die dit merk gebruiken.
    Inmiddels door wat installatie klussen van ons wel wat meer en natuurlijk Het Paard, maar die laatste in line array.

Ben bang dat ik dat ook met prospect ook gaan krijgen.
    Ik zelf heb er nog nooit van gehoord, maar dat hoeft niet veel te zeggen. Ben het verder ook nooit op riders tegengekomen of op evenementen waar wij aan meewerken.
    Is prospect een type speaker van Brooklyn Audio?
    Die speakers zien er erg netjes uit, ben alleen niet groot genoeg om opnieuw pionier te gaan spelen met een merk.

Comment

• Olaf Duffhuës
      • Oct 2000
      • 2477

Beetje vreemd dat Martin Audio op heel veel riders voorkomt en jou klanten het niet kennen...

En bij de keus EV of LA, zeker als de prijs om het even is....Dan zou ik zelfs eerder voor LA kiezen..:-)
      Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• Podium Verhuur
        • Mar 2012
        • 480

Wij werken vooral veel voor evenementen bureau's, die hebben geen riders en kennen vaak alleen de merken die in de regio sterk vertegenwoordigd zijn en waar ze dus al vaker mee gewerkt hebben.
        Hier is dat vooral Turbosound, EV, D&B (vooral in rotterdam erg bekend) en af en toe L-Acoustics (vooral uit de AED reclametijd)

Tuurlijk zijn er zat andere goede merken, maar helaas minder bekend. Inmiddels wordt Martin Audio wel vaker geaccepteerd, maar de marketing in NL is erg slecht. De importeur vindt Renkus-Heinz een fijner merk om te promoten.
        Last edited by Podium Verhuur; 04-05-14, 01:42.

Comment

• purplehaze
          • Jul 2004
          • 692

Originally posted by Podium Verhuur
          Wij werken vooral veel voor evenementen bureau's, die hebben geen riders en kennen vaak alleen de merken die in de regio sterk vertegenwoordigd zijn en waar ze dus al vaker mee gewerkt hebben.
          Hier is dat vooral Turbosound, EV, D&B (vooral in rotterdam erg bekend) en af en toe L-Acoustics (vooral uit de AED reclametijd)

Tuurlijk zijn er zat andere goede merken, maar helaas minder bekend. Inmiddels wordt Martin Audio wel vaker geaccepteerd, maar de marketing in NL is erg slecht. De importeur vindt Renkus-Heinz een fijner merk om te promoten.
          Als je er achter kunt komen dat het gebruik van een bepaald speakermerk je meer in de picture speelt bij deze evenementenbureaus zou je dat zeker moeten doen.

Maar gaat het niet veel meer om het totale plaatje?
          Hoe wordt jullie totale dienstverlening beoordeeld in relatie tot gevraagde prijs?

Als de keuze voor een bepaald speakermerk wat aanzien heeft bij de klant en daarnaast een prijsvoordeel voor de klant in kan houden heb je een win win situatie..
          De lastigheid is dan dat je grotere volumes moet draaien omdat de marges lager worden, of er moet iets anders in het dienstverleningsconcept goedkoper worden.

Lastig dat ondernemen..

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Blijf het een vreemde strategie vinden om anderen, meestal niet op kennis gebaseerd, te laten dicteren wat je in de loods hebt staan terwijl je ingehuurd wordt vanwege je expertise...
            Daarbij snap ik al helemaal niet dat er vooral gekocht wordt wat iedereen in de regio al heeft, allemaal dezelfde spullen in het magazijn zodat de opdrachtgevers alleen nog maar op prijs hoeven te selecteren.
            Wanneer ik iets investeer kijk ik als eerste welke keus me de beste kwaliteit levert voor mijn geld, ik heb nooit een opdrachtgever meegemaakt die het daar niet mee eens is.
            We zijn wat dat betreft als branche volgens mij echt helemaal het spoor bijster geraakt, lopen als makke schapen mee in de kudde en doen vooral allemaal zoveel mogelijk hetzelfde.
            Kopen systemen omdat er een bekend logo op staat en gaan zelfs zo ver door uit bezuiniging alleen het deel te kopen wat de klant ziet want luisteren doen we er toch niet naar.
            Naam maken doe je door je kop boven het maaiveld uit te steken zodat klanten je inhuren omdat je onderscheidend bent en topkwaliteit levert.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Olaf Duffhuës
              • Oct 2000
              • 2477

Ik heb dat ook altijd een vreemd verhaal gevonden...een bureau dat uitmaakt wat jij koopt...Betalen ze dan ook meer? Mag jij als je strak LA hebt ook meer tellen? Vraagt dat eerst...
              Olaf Duffhuës

Comment

• Podium Verhuur
                • Mar 2012
                • 480

Jullie zien het nu wel erg zwart/wit.
                Ik laat niemand bepalen wat ik koop, maar ik weet hoeveel moeite het kost om een merk dat relatief onbekend is aan de man te krijgen. Een merk dat pas 2 jaar meedoet op de markt maakt dat nog moeilijker.

Het gaat altijd om een totaal product, niet om een paar speakers met een mannetje dat aan een paar knoppen draait. Ik praat dat over producties als beurzen, waarbij de speakers maar een heel klein onderdeel van het geheel verzorgen. Je steekt niet je kop boven het maaiveld door een onbekend merk te nemen. Dit doe je al door een perfect eindresultaat neer te zetten.
                En hoeveel makkelijker is het om dan met gerenommeerde merken te werken, die je klant al kent.
                Het gesprek kan dan gaan over het uiterlijk en het budget ipv dat een klant twijfelt over of een bepaald onderdeel van het totale pakket wel toereikend is.
                En dat is niet alleen met geluid, maar ook met rigging, podia en licht. Hoelang het wel niet geduurd heeft voordat de mensen overtuigd waren van ledverlichting. Stroomverbruik is bij dit soort evenementen helemaal geen issue. Eindresultaat is veel belangrijker.

Een klant hoeft niet meer te betalen voor LA, aangezien de prijzen hetzelfde zijn, dus die vraag snap ik niet helemaal.

Waarom onnodige risico's nemen, alleen maar omdat je dan heel stoer tegen collega bedrijven vertellen wat je hebt. En daardoor klanten kwijtraken omdat zij een geaccepteerde kwaliteit leveren zonder overprijsde versterkers?

Het is heel makkelijk om anderman geld uit te geven, vooral vanachter een pc.
                Ik doe dit werk nu bijna 19 jaar en heb heel wat bedrijven falliet zien gaan, heb er zelfs een aantal overgenomen, die vooral falliet gaan dor zichzelf gek te laten maken met onnodige investeringen, van dure highend versterkers tot dure bedrijfsauto's.
                Sorry maar die fout zal ik nooit maken.
                Dus zolang een klant geen cent extra betaald voor een duurdere versterker, ga ik hem niet aanschaffen. En ik heb genoeg ervaring om te weten dat 99,9% van de bezoekers, standhouders en opdrachtgevers het verschil echt niet hoort.
                Ik heb het dan wel echt over beurzen en kleine festivals. Bij grotere evenementen waarbij er grote groepen mensen puur voor de muziek en de sfeer komen is dit een ander verhaal. Maar voor de paar klussen per jaar die we zo doen huren we toch altijd een pa incl bediening in.

Nooit verwacht dat mensen op een simpele vraag als dit zo erg hun gelijk willen hebben. Ik waardeer jullie input enorm, maar de kern van de vraag is beantwoord. LA speakers zijn beter, mits je toegang heb tot de geheime presets, die je alleen krijgt bij aanschaf van een LA versterker.
                De vraag voor ons wordt nu anders, dit aangezien het RX echt heel erg tegenviel, welk merk wordt het dan. Misschien toch terug naar Martin Audio, wellicht via een ander bedrijf of eens kijken nog naar een ander merk?
                Last edited by Podium Verhuur; 04-05-14, 13:07.

Comment

• timmetje
                  • Dec 2012
                  • 424

Ik gooi even wat balletjes op, qua merken: Kling & Freitag, KS Audio?
                  Tim

Comment

• sparky
                    • Apr 2002
                    • 2104

Originally posted by Podium Verhuur
                    De vraag voor ons wordt nu anders, dit aangezien het RX echt heel erg tegenviel, welk merk wordt het dan.
                    Ik snap je punt wat RX betreft echt wel. Ik heb in een uitgaansgelegenheid in de buurt een half jaartje geleden ook een RX set ingeregeld. Daar zaten een aantal van die 118's bij en daar werd ik niet blij van. de standaard presets zijn ook echt bagger, zoals bij wel meer merken. Gelukkig waren er ook een aantal X-Array subs bij. Ik heb daar twee toppen per kant gevlogen en de vier X-array subs onder het podium gelegd. De 118's heb ik links laten liggen. Daarna heb ik serieus gesleuteld aan de processing. (2x DX38 processor, oud spul) Het resultaat mag er echt zijn en heeft niets meer te maken met hoe RX toppen met bijbehorende subs en de standaardpresets klinken. Als die X-array subs in het financiele plaatje passen, kan het nog altijd een optie zijn. Misschien wil je het wel een keertje horen en anders is er inderdaad nog zat ander spul.
                    Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Olaf Duffhuës
                      • Oct 2000
                      • 2477

Kun je uitleggen waar je tegenaan loopt bij Martin Audio qua service vanuit meneer de importeur? Mag wat mij betreft ook via pb..:-)
                      Olaf Duffhuës

Comment

• Podium Verhuur
                        • Mar 2012
                        • 480

Ik wil niet met modder gaan gooien dus stuur je wel een berichtje.

Comment

• NesCio01
                          • May 2010
                          • 1987

Wat je niet beschrijft, maar wellicht wel meeweegt,
                          is het feit dat klanten terug komen omdat jouw kwaliteit
                          (van het geluid) juist zo goed is.

Ik weet dat dit een schot voor open doel is, want de meeste
                          klanten interesseert het eigenlijk geen biet of er A, B of C staat.

Als je nog ergens anders naar luisteren en kijken wilt, dan kan ik je
                          ook nog attenderen op:
                          - Logic Systems (GB)
                          - Cadenbach Acoustics (D)
                          - Inspired Audio (GB)

Grtz

Nes
                          Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• djspeakertje
                            • Oct 2008
                            • 1912

Dan direct nog maar een paar merken die wellicht interessant zijn:
                            - TW Audio
                            - Brooklyn Audio

Daan
                            I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                            I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• NesCio01
                              • May 2010
                              • 1987

Kom op FB net wat tegen,
                              past hier wellicht ook.

grtz

Nes
                              Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• Podium Verhuur
                                • Mar 2012
                                • 480

Originally posted by NesCio01
                                Wat je niet beschrijft, maar wellicht wel meeweegt,
                                is het feit dat klanten terug komen omdat jouw kwaliteit
                                (van het geluid) juist zo goed is.

Ik weet dat dit een schot voor open doel is, want de meeste
                                klanten interesseert het eigenlijk geen biet of er A, B of C staat.
                                Dat doen sommige klanten al 19 jaar, dus dat we de kwaliteit aan hun leveren wat ze verwachten klopt.
                                Een hoop klanten hebben een zekerder gevoel bij een merk dat eerder heel goed is geweest.

Daarom wordt er in steeds groter maten afwijzend gereageerd op bijvoorbeeld D&B. Puur om het feit dat er een aantal sets hier in de regio voor dumpprijzen worden verhuurd, terwijl er geen originele componenten gebruikt worden.
                                Ben geen superfan van D&B, maar het beeld dat nu ontstaan is dat het een Kijkshop merk is.

Daarin tegen zijn er een aantal merken erg populair geworden, omdat er gewoon net werk is afgeleverd.

Bedankt voor alle merken tips, maar zoals eerder gemeld wil ik geen pionier meer zijn.
                                Logic systems staat wel op het lijstje, maar de website van de NL importeur werkt niet helemaal meer, net als TW Audio
                                Ik heb een lijstje met de merken die over het algemeen geaccepteerd worden.
                                Ik kan er nu 2 vanaf strepen. 1 omdat het ons niet bevalt en de ander omdat de policy ons tegen staat.

Ik ga dit topic nu even met rust laten en wacht even de gesprekken met de andere merken van volgende week af. Evenals een gesprek met een andere Martin leverancier.

Comment

Working...