Smaart

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • daviddewaard
    • Mar 2008
    • 627

Originally posted by MusicXtra
    Is iemand die na meer dan 100 uur cursus nog steeds geen subs met toppen kan matchen in staat om de cursus van iemand waar hij zelf niet is geweest op kwaliteit te beoordelen?
    Als ik dat na zoveel cursus uren nog niet zou kunnen zou ik een ander vak kiezen en zeker geen stempel op de cursus van iemand anders drukken waar ik zelf niet geweest ben.....
    wie zegt dat ik geen subs met topen gematcht krijg??
    soms gaat het gewoon niet zo makkelijk, zeker niet als je overlap hebt en kom er er niet met alleen fase/tijd en zal je allpas filters moeten gaan gebruiken, en soms lukt dit niet omdat niet alle processors allpass filters voor handen hebben.
    of je moet ervoor kiezen om de boel op 80/80 te crossen en lukt het wel om de boel in fase te krijgen door de de fase verschuiving die een LR24 filter veroorzaakt misschien heb ik het verkeerd opgeschreven in mijn vorige post. zou niet best zijn als ik naar 100 uur cusrsus het nog niet voor elkaar zou krijgen inderdaad :-) , en dan zou ik ook een freelance systeem tech zijn en inderdaad een ander vak hebben gekozen :-)

en wil ook helemaal geen stempel of je cursus leggen of afkraken, zeg alleen dat je met 4 uur cursus tijd niet veel verder komt dat een simpele meting, wat voor sommige mensen misschien meer dan genoeg is omdat ze nooit te maken krijgen met systemen met veel clusters maar gewoon willen weten hoe ze hun subs/toppen kunnen matchen en een delaylijntje kunnen maken.

voor iemand met een drive inn disco show, is een Magu cursus misschien een beetje overrated , maar kan deze persoon best de basis leren om zijn setje in te meten in 4 uur

en daarom vind ik het ook goed dat je de cursus doet, sommige mensen hebben misschien ook de financiele middelen magu/bob of vergelijkbare cursus te volgen of willen gewoon in jip en janneke taal uitgelegt krijgen wat je met smaart kan. zonder eerst een dik groen boek van 400 pagina's door te lezen.

volgens mij geeft bij TM audio Thei van KBL binnenkort een vergelijkbare cursus aan die van jou maar die kost ook het dubbele.
    A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• jadjong
      • Oct 2003
      • 654

In 4 uur denk ik voldoende kennis over te brengen dat de deelnemer snapt wat hij wil meten en de meetresultaten op de juiste manier weet te interpreteren en, meest belangrijk, deze kan vertalen naar wijzigingen in de systeem preset.
      Je leert wat er gebeurd bij combineren van diverse weergevers, welke problemen je kunt verwachten en hoe je deze optimaal met elkaar samen kunt laten werken.
      Het is vooral praktijk gericht en in voor iedereen begrijpelijke taal uitgelegd, daarbij demonstreer ik hoe je diverse problemen herkend en vooral ook weet op te lossen en de eigenschappen van weergevers in je voordeel kunt gebruiken.
      Dat ik daarbij Smaart gebruik is niet belangrijk, dat is slechts de tool waar ik die avond mee werk, het is dus niet een specifieke Smaart cursus.
      Zet deze omschrijving, samen met die uit je andere post en een omschrijving van de doelgroep overzichtelijk onder elkaar. Dan hoeft iedereen die daar buiten valt er geen vragen over te stellen.

Comment

• NesCio01
        • May 2010
        • 1987

Originally posted by jadjong
        Zet deze omschrijving, samen met die uit je andere post en een omschrijving van de doelgroep overzichtelijk onder elkaar. Dan hoeft iedereen die daar buiten valt er geen vragen over te stellen.
        Dat noemen we dan het formuleren van de leerdoelen.
        Cursisten weten wat ze kunnen verwachten van de cursus
        en bepalen a.d.h.v. de leerdoelen of ze zich inschrijven.

De docent doet er goed aan zich telkens te spiegelen
        aan de gestelde leerdoelen. Hierdoor levert hij ook
        datgene waarop cursisten zich inschreven.

Leerdoelen vind je veelal onder het kopje:
        In dit hoofdstuk leert u ........., of
        na afloop van de cursus kunt u ........ of bent u in staat tot....

Bij de doelgroep-omschrijving is het goed te vermelden wat
        van cursisten wordt verwacht aan kennis/vooropleiding.

grtz

Nes
        Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

Is iemand die na meer dan 100 uur cursus nog steeds geen subs met toppen kan matchen in staat om de cursus van iemand waar hij zelf niet is geweest op kwaliteit te beoordelen?
          Als ik dat na zoveel cursus uren nog niet zou kunnen zou ik een ander vak kiezen en zeker geen stempel op de cursus van iemand anders drukken waar ik zelf niet geweest ben.....
          Niet leuk!

( enne, ik ken er genoeg die een cursus denken te kunnen geven, maar ik ken er maar weinig die het ook daadwerkelijk kunnen)

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Met meer dan 15 jaar ervaring in cursussen geven aan duizenden mensen durf ik wel te stellen dat ik er in elk geval enige ervaring mee heb.
            Maar, de beste stuurlui zullen ook hier wel aan wal staan.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

Met meer dan 15 jaar ervaring in cursussen geven aan duizenden mensen durf ik wel te stellen dat ik er in elk geval enige ervaring mee heb.
              goh, had jij 15 jaar geleden al smaart….( of SIM, of MLSSA, of zo...)

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Mooi voorbeeld van lezen wat je wilt dat er staat en niet lezen wat er werkelijk staat.
                Leuk als iedereen hier steeds in de afzeik-modus vervalt, worden de topics lekker leesbaar van.
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• peterwagner
                  • Oct 2008
                  • 317

Vanmiddag Smaart geupdate naar 7.4.3: ik ben er klaar voor!

Comment

• 2mancrew
                    • Feb 2010
                    • 96

Mooi voorbeeld van lezen wat je wilt dat er staat en niet lezen wat er werkelijk staat.
                    Leuk als iedereen hier steeds in de afzeik-modus vervalt, worden de topics lekker leesbaar van.

Leest topic mee en gaat weer verder lezen in me proppfrexx handleiding en denkt zo af en toe het zijne
                    ff knutselen met hout en speakers : resultaat 4 subwoofers

Comment

• Gast1401081
                      • Mar 2001
                      • 7999

Nee hoor, maar ben ff ernstig benieuwd wie die afzeikmodus nou eigenlijk geïnitieerd heeft.
                      Verder heb ik al eens een paar pogingen gedaan hier om eens 2 of meer coherente trillingsbronnen aan elkaar te laten knopen.
                      Het enige wat ik zie zij de Dave Ratt-truuks, of de Magu/Bob truuks. Dat beide op een volledig ander principe zijn gestoeld ( alhoewel ze erg op elkaar lijken in de uitvoering, en qua naam) hebben zowel jij, als ook Timo nog steeds niet gesnapt.

Cursus van 150 ex moet dus wel bijna met 5-gangendiner/dansant met live-band en artiest erna zijn, bij -op zn minst- krasnapolsky.

( ik had je nog zo gewaarschuwd, maar okee)

Comment

• qvt
                        • Oct 2009
                        • 721

Originally posted by MacGyverSounds
                        Nee hoor, maar ben ff ernstig benieuwd wie die afzeikmodus nou eigenlijk geïnitieerd heeft.
                        Verder heb ik al eens een paar pogingen gedaan hier om eens 2 of meer coherente trillingsbronnen aan elkaar te laten knopen.
                        Het enige wat ik zie zij de Dave Ratt-truuks, of de Magu/Bob truuks. Dat beide op een volledig ander principe zijn gestoeld ( alhoewel ze erg op elkaar lijken in de uitvoering, en qua naam) hebben zowel jij, als ook Timo nog steeds niet gesnapt.

Cursus van 150 ex moet dus wel bijna met 5-gangendiner/dansant met live-band en artiest erna zijn, bij -op zn minst- krasnapolsky.

( ik had je nog zo gewaarschuwd, maar okee)
                        Ik snap waar je vandaan komt Mac maar zo kan het wel weer toch? Al dat gezeik hier op elkaar loopt alleen maar op en om nou op de man af te gaan spelen is nogal sneu. (Niet persoonlijk bedoelt, je bent hier niet alleen in)
                        There is no substitute for imagination

Comment

• Gast1401081
                          • Mar 2001
                          • 7999

Originally posted by qvt
                          Ik snap waar je vandaan komt Mac ….
                          no sweat, ik waarschuw altijd eerst ff een keer, en soms 2x…

Maar ik denk dat ik binnenkort ook maar eens een rekening neergooi bij JenH voor alle technische truukjes die ik hier uitgelegd heb, soms wel 20 per avond à 150 = 3000 euri. Toch zeker 4x per week al weer een jaar of 12, dat loopt mooi op de 7,5 miljoen bruto aan. Als JenH me dan 10% meegeeft heb ik toch ff gauw 7,5 ton te pakken. ...

Comment

• vester86
                            • Jul 2010
                            • 164

Ach, je doet je onderschrift tenminste eer aan....

zei de meelezer....

En in het algemeen aan iedereen:

en ik geef geen zak om vete's uit het verleden, om wat er speelt tussen wie en waarom, ik probeer wat op te steken van dit forum, en constant dit soort discussies helpt niet echt mee aan de leesbaarheid va dit forum...

Comment

• NesCio01
                              • May 2010
                              • 1987

Originally posted by vester86
                              Ach, je doet je onderschrift tenminste eer aan....

zei de meelezer....

En in het algemeen aan iedereen:

en ik geef geen zak om vete's uit het verleden, om wat er speelt tussen wie en waarom, ik probeer wat op te steken van dit forum, en constant dit soort discussies helpt niet echt mee aan de leesbaarheid va dit forum...
                              ...............
                              +10
                              ..............

Last edited by NesCio01; 16-11-13, 14:48.
                              Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• DJ Antoon
                                • May 2005
                                • 1681

[QUOTE=**************;602684
                                Maar ik denk dat ik binnenkort ook maar eens een rekening neergooi bij JenH voor alle technische truukjes die ik hier uitgelegd heb.[/QUOTE]
                                hebben ze daar opdracht voor gegeven? Als je op een open forum vragen beantwoord, dan doe je dat vrijwillig toch? ik kan wel de frustratie begrijpen als jouw informatie dan vervolgens door andere ten gelde gemaakt word. maar ja dat gebeurt tegenwoordig steeds meer.

Comment

Working...