storende geluiden door voeding laptop

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vasco
    • Oct 2003
    • 2567

Originally posted by NesCio01
    Je koopt dus een bagger ding, moet er dan nog een bagger ding bijkopen om dan nog steeds a-symmetrisch of te wel niet gebalanceerd te moeten hopen dat het goedkomt?
    Jou Apple heeft zelf af fabriek, net als iedere andere laptop, geen gebalanceerde uitgangen ingebouwd. Ook bij een Apple zal je dus iets moeten bijkopen als een externe geluidskaart met gebalanceerde uitgangen of een DI-box tussen steken. Ik zal jou Apple product geen waardeloos ding noemen ondanks hetzelfde gemis (zegt een andere tevreden Apple gebruiker).

Ik maak echter ook gebruik van HP laptops en heb net als met Apple nog nooit problemen gehad met dit merk dus om gelijk alles wat niet Apple het stempel waardeloos te geven vind ik wat ver gaan. Ik zou dan weer niet kiezen voor het hierboven aangehaalde aardlus isolator product in pro-av toepassingen maar direct een goede DI of externe geluidskaart halen. Echter kom je wel degelijk ook cinch tegen (o.a. professionele DJ producten) in de pro-av wereld.

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Originally posted by vasco
      Echter kom je wel degelijk ook cinch tegen (o.a. professionele DJ producten) in de pro-av wereld.
      Als je het over CDJ's en DJM's hebt, die vind ik dus verre van professioneel met cinch en jack aansluitingen.
      Al zo vaak ellende meegemaakt met slechte contacten, zeker niet geschikt voor de toepassing waar het voor bedoelt is.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• NesCio01
        • May 2010
        • 1987

Originally posted by vasco
        Jou Apple heeft zelf af fabriek, net als iedere andere laptop, geen gebalanceerde uitgangen ingebouwd. Ook bij een Apple zal je dus iets moeten bijkopen als een externe geluidskaart met gebalanceerde uitgangen of een DI-box tussen steken. Ik zal jou Apple product geen waardeloos ding noemen ondanks hetzelfde gemis (zegt een andere tevreden Apple gebruiker).

Ik maak echter ook gebruik van HP laptops en heb net als met Apple nog nooit problemen gehad met dit merk dus om gelijk alles wat niet Apple het stempel waardeloos te geven vind ik wat ver gaan. Ik zou dan weer niet kiezen voor het hierboven aangehaalde aardlus isolator product in pro-av toepassingen maar direct een goede DI of externe geluidskaart halen. Echter kom je wel degelijk ook cinch tegen (o.a. professionele DJ producten) in de pro-av wereld.

Ben wel blij met jouw nuancering, maar soms is het ff lekker om een
        zeer ongenuanceerde post eruit te knallen

Je hebt echter gelijk v.w.b. de uitgang van de MBP, ook ongebalanceerd,
        Hoewel op de MBP niet echt noodzakelijk hang ik er altijd een USB-DI aan,
        waarbij ik rechtstreeks het digitale signaal (USB) aftak, voor de ingebouwde
        geluidskaart.
        De USB-DI geeft dan idd wel twee gebalanceerde outputs, in mijn geval
        gelukkig op XLR

grtz

Nes

Ps: een MBP is geen laptop

je noemt een Chiquita toch ook geen banaan
        Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• SPS
          • Mar 2004
          • 1662

Originally posted by NesCio01

Ben wel blij met jouw nuancering, maar soms is het ff lekker om een
          zeer ongenuanceerde post eruit te knallen

Je hebt echter gelijk v.w.b. de uitgang van de MBP, ook ongebalanceerd,
          Hoewel op de MBP niet echt noodzakelijk hang ik er altijd een USB-DI aan,
          Ja, en net zo'n kansloos krakend onderbrekend mini-jack aansluitinkie als alle laptops.
          Dus dat baggerdingetje past qua toepassing heel goed bij het rechtstreeks gebruik van de minijack bagger van de laptops zelf. Uiteraard is het niet moeilijk om oplossingen van tig honderd euro aan te prijzen..................
          Last edited by SPS; 13-11-14, 12:11.
          Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• T.O.P.
            • Jun 2014
            • 100

Awel, de meeste klaptops zijn toch ook voorzien van een optische SPDIF uitgang?

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Een Macbook zou wel erg groot worden met XLR aansluitingen voor audio in en outputs.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• SPS
                • Mar 2004
                • 1662

Originally posted by T.O.P.
                Awel, de meeste klaptops zijn toch ook voorzien van een optische SPDIF uitgang?
                sow! noem eens wat merk/types die dat hebben? Ik ken ze niet echt tegenwoordig.
                Er is zo weinig ruimte in die flinterdunne dingen! Zelfs de VGA uitgang en de DVD speler zijn verdwenen door de jacht naar flinterdun...........
                Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

Working...