storende geluiden door voeding laptop

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Originally posted by lifespan
    Hier een nog heel erg late reactie; als ik de randaarde van de voeding onderbreek is de storing weg! probleem opgelost!
    Het zal wel mijn fout zijn maar ik heb principieel iets tegen onderbreken van randaardes, die zitten er meestal niet voor niets op.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Hans van Demen
      • Oct 2011
      • 113

Originally posted by MusicXtra
      Het zal wel mijn fout zijn maar ik heb principieel iets tegen onderbreken van randaardes, die zitten er meestal niet voor niets op.

Het gaat meestal goed tot een gitarist een opdonder krijgt als hij zijn snaren beroerd...........

Comment

• Big Bang
        • Apr 2008
        • 652

Originally posted by MusicXtra
        Er zijn bij laptops ook gecertificeerde voedingen zonder randaarding te koop. Da's echter niet het zelfde als van een bestaande voeding de aarde niet aansluiten!
        It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• NesCio01
          • May 2010
          • 1987

Toch wel uniek dat wij Apple gebruikers dit probleem nooit
          hebben, niet met licht en niet met geluid.

Laptop inruilen voor een MBP en je bent uit de brand?

grtz

Nes
          Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• renevanh
            • Oct 2004
            • 2371

Originally posted by NesCio01
            Toch wel uniek dat wij Apple gebruikers dit probleem nooit
            hebben, niet met licht en niet met geluid.
            Macjes hebben een randaarde, die zijn van goedkoop plastic (met ronde hoekjes, dat dan weer wel).
            Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Originally posted by Big Bang
              Er zijn bij laptops ook gecertificeerde voedingen zonder randaarding te koop. Da's echter niet het zelfde als van een bestaande voeding de aarde niet aansluiten!
              Ik heb het toch ook over randaarde onderbreken, als die niet aanwezig is op een apparaat valt er weinig te onderbreken.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• NesCio01
                • May 2010
                • 1987

Originally posted by renevanh
                Macjes hebben een randaarde, die zijn van goedkoop plastic (met ronde hoekjes, dat dan weer wel).
                een randaarde van plastic? Geleidt dat ook al dan?

grtz

Nes

Comment

• teunos
                  • Feb 2008
                  • 352

grtz

Nes
                  Niet dat dat bedoelt wordt, maar er bestaan inderdaad plastics verrijkt met koolstof die elektrisch geleiden.
                  ''diamonds are forever''

Comment

• T.O.P.
                    • Jun 2014
                    • 100

Awel, nou weet ik per ongeluk dat - per definitie - alle plastics verrijkt zijn met koolstof, zij behoren dan tot de polymere koolwaterstoffen namelijk. En als ze op een dag wel geleiden, en op den andere dag nie dan geleiden zij half, en noemen wij hen halfgeleiders.....

Comment

• teunos
                      • Feb 2008
                      • 352

Originally posted by T.O.P.
                      Awel, nou weet ik per ongeluk dat - per definitie - alle plastics verrijkt zijn met koolstof, zij behoren dan tot de polymere koolwaterstoffen namelijk. En als ze op een dag wel geleiden, en op den andere dag nie dan geleiden zij half, en noemen wij hen halfgeleiders.....
                      Ja, er zit alleen wel een groot verschil tussen de molecuulstructuur van opzettelijk verrijkt plastic, of toegevoegd (of inderdaad standaard aanwezig omdat elke plastic een polymeer van koolwaterstoffen is) om de mechanische/chemische eigenschappen van een plastic te verbeteren.
                      Tussen ''geleidend'' en isolerend zitten bij plastics ongeveer 8 ordegroottes van elektrische weerstand. Niet echt hetzelfde dus.

Halfgeleiders geleiden niet de ene dag wel, en de andere dag niet. Dat is puur afhankelijk van de spanning over de Bandgap van de valentieband naar de geleidingsband in het materiaal. Die is over het algemeen bij plastics te groot is terwijl deze bij Sillicium en Gallium slechts +-(0.6-1.3) Elektronvolt is.
                      Daarom is het ook zo moeilijk om halfgeleidende plastics te maken bij kamertemperatuur, de bandgap is simpelweg te groot.
                      Last edited by teunos; 10-11-14, 10:02.
                      ''diamonds are forever''

Comment

• renevanh
                        • Oct 2004
                        • 2371

Insert letter 'g' in mijn vorige reactie, op de juiste plaats... :P
                        Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• NesCio01
                          • May 2010
                          • 1987

Originally posted by renevanh
                          Insert letter 'g' in mijn vorige reactie, op de juiste plaats... :P
                          @lol: ik begreep wel wat je bedoelde hoor Rene,
                          het stond er enkel wat l*llig.......

Als Macliefhebber, blijf ik er echter bij, dat ik nog nooit een probleem heb
                          mogen meemaken bij gebruik van Mac-apparatuur en veelvuldig wel bij
                          zgn. laptops welke zeker niet door Mac zijn geproduceerd .

grtz

Nes

Comment

• highendsyl
                            • Feb 2007
                            • 81

Google op: Ground Loop Isolator. Werkt m.i. prima.
                            Het beste uit je equipment halen.......altijd en overal

Comment

• SPS
                              • Mar 2004
                              • 1662

Originally posted by highendsyl
                              Google op: Ground Loop Isolator. Werkt m.i. prima.
                              worden bij auto-audio ook veel toegepast en kosten geen drol! (7 euro oid)

ziehier! http://www.licht-geluid.nl/shop/p-17...o-agi-101.aspx
                              Last edited by SPS; 11-11-14, 09:49.
                              Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• NesCio01
                                • May 2010
                                • 1987

Originally posted by SPS
                                worden bij auto-audio ook veel toegepast en kosten geen drol! (7 euro oid)

ziehier! http://www.licht-geluid.nl/shop/p-17...o-agi-101.aspx

Uhhhh Cinch in de pro-audio? Sorry ik haak maar ff af.......

Je koopt dus een bagger ding, moet er dan nog een bagger ding bijkopen
                                om dan nog steeds a-symmetrisch of te wel niet gebalanceerd te moeten
                                hopen dat het goedkomt?

Koop dan direct iets wat wel goed is (naar mijn idee een Apple), zorg voor
                                gebalanceerde signalen en een perfecte afscherming van e.e.a.

grtz

Nes

Comment

Working...