Compacte mixer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hitvision
    • Jun 2003
    • 388

Compacte mixer

Voor uitbreiding van mijn activiteiten ben ik op zoek naar een compacte 'Live' mixer (Max 12 kanalen ongeveer) die niet zo veel eenheden in beslag neemt. De meeste zijn vanaf 10 eenheden ongeveer maar dat is niet wat ik zoek. Het moet in een kleine slant-case passen waar ook nog een CD / Mediplayer in komt b.v. http://www.licht-geluid.nl/shop/p-12...cd-speler.aspx. De mixer hoeft niet de volle 19"breed te zijn. Als deze middels brackets in 19"gebouwd kan worden is het prima. Ik heb een 12HE slant case waardoor de mixer dus eigenlijk MAXIMAAL 8HE mag. Ik heb al gekeken naar b.v. ZED60-14FX van Allen & Heath. Deze is net geen 8 HE maar kan niet terugvinden of deze in te bouwen is in 19". Mijn vraag is of er nog meer goede alternatieven zijn. Behringer wordt het sowieso niet want het oude analoge spul vind ik echt bagger wat mixers betreft. De X32 vond ik daarentegen weer wel erg prettig maar dat ter zijde.

Processing / Versterking is niet aan de orde in dit rackje. Het moet zo klein mogelijk worden. De nodige EQ moet uit de tafel zelf komen en FX onboard is een pre maar geen must. Ik zit niet te wachten op een rack met EQ's en Compressors. Dat is het compromis dat gemaakt moet worden.

Waarom zo compact? Ik ben de laatste tijd enkele malen gevraagd om tijdens uitvaarten het zaalgeluid (of openlucht) te mixen. (Soms enkele muzikant, soms alleen sprekers en muziek). Uiteraard wil ik dit zo compact mogelijk houden om niet te opzichtig in de ruimte aanwezig te zijn.

Wie weet er nog een leuk alternatief?
    Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!
  • shure-fan
    • Sep 2003
    • 1046

Originally posted by Hitvision
    Voor uitbreiding van mijn activiteiten ben ik op zoek naar een compacte 'Live' mixer (Max 12 kanalen ongeveer) die niet zo veel eenheden in beslag neemt. De meeste zijn vanaf 10 eenheden ongeveer maar dat is niet wat ik zoek. Het moet in een kleine slant-case passen waar ook nog een CD / Mediplayer in komt b.v. http://www.licht-geluid.nl/shop/p-12...cd-speler.aspx. De mixer hoeft niet de volle 19"breed te zijn. Als deze middels brackets in 19"gebouwd kan worden is het prima. Ik heb een 12HE slant case waardoor de mixer dus eigenlijk MAXIMAAL 8HE mag. Ik heb al gekeken naar b.v. ZED60-14FX van Allen & Heath. Deze is net geen 8 HE maar kan niet terugvinden of deze in te bouwen is in 19". Mijn vraag is of er nog meer goede alternatieven zijn. Behringer wordt het sowieso niet want het oude analoge spul vind ik echt bagger wat mixers betreft. De X32 vond ik daarentegen weer wel erg prettig maar dat ter zijde.

Processing / Versterking is niet aan de orde in dit rackje. Het moet zo klein mogelijk worden. De nodige EQ moet uit de tafel zelf komen en FX onboard is een pre maar geen must. Ik zit niet te wachten op een rack met EQ's en Compressors. Dat is het compromis dat gemaakt moet worden.

Waarom zo compact? Ik ben de laatste tijd enkele malen gevraagd om tijdens uitvaarten het zaalgeluid (of openlucht) te mixen. (Soms enkele muzikant, soms alleen sprekers en muziek). Uiteraard wil ik dit zo compact mogelijk houden om niet te opzichtig in de ruimte aanwezig te zijn.

mackie vlz tafeltje?
    Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• frederic
      • Jan 2006
      • 3511

Ik zou in ieder geval zorgen dat als je iets koopt een volledige band kunt af mixen.
      Op 19" heb je wel 16 kanaals mengtafels.

Comment

• Hitvision
        • Jun 2003
        • 388

Originally posted by frederic
        Ik zou in ieder geval zorgen dat als je iets koopt een volledige band kunt af mixen.
        Op 19" heb je wel 16 kanaals mengtafels.
        Op zich ook prima maar die zijn niet 8HE en als een band gewenst is heb ik 2 losse 19 inch 16 kanaals tafels (2× Soundcraft FX16 I en II)

Comment

• frederic
          • Jan 2006
          • 3511

Op zich ook prima maar die zijn niet 8HE en als een band gewenst is heb ik 2 losse 19 inch 16 kanaals tafels (2× Soundcraft FX16 I en II)
          Ik denk dat de meeste digitale tafeltjes wel minder zijn dan 8he.
          Kun je eens de gegevens van de kist bezorgen die je gebruikt?

Comment

• NesCio01
            • May 2010
            • 1987

Niet zo zeer kwa tafel, mss wel kwa werkwijze.
            Ik gebruik hiervoor een Slant 4-11 met daarin een
            Crest XR 20 en een enkele CD-speler eronder.
            Indoor (aula/kerk) plaats ik de case meestal op de grond.
            Ernaast of eronder een 2HE case met een stille amp erin.

Verder draai ik muziek in principe enkel uit MBP mbv
            Q-Lab, soms iTunes.
            De CD-speler is back-up voor het geval een track niet start.

Verder loopt reaper altijd mee voor een opname, welke ik
            altijd edit en master naar CD en er ook een CD-hoes bij ontwerp.

Voor openlucht is een Fohn of K&H op accu een uitkomst.

grtz

Nes
            Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• PvG
              • Sep 2012
              • 979

Presonus SL16.0.2 (let op: met 0 ipv 4) zou wat kunnen zijn. De nieuwe AI variant zou ook eenvoudiger met iPad bestuurd moeten kunnen worden.

Alternatief: X32 rack met iPad.

Bij dit soort gelegenheden lijkt mij een discrete opstelling van de techniek belangrijk, dus iPad besturing kan een plus zijn.

Het leuke van digitaal is dat je alle fx, eq, dynamics aan boord hebt.
              Last edited by PvG; 05-09-13, 06:53.
              As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

• Hitvision
                • Jun 2003
                • 388

Een digitafel is op zich een mogelijkheid alleen 'mixen' vanaf een i-pad is mij niet echt bevallen. Ja je hebt alle processing en je kan die case netjes uit het zicht plaatsen. Zit je nog wel het het instarten van muziek e.d. wat niet gaat vanaf i-pad.

Ik ben dus echt op zoek naar een analoge oplossing in deze. Moet het groter en heb ik processing nodig dan heb ik altijd een grotere tafel beschikbaar. Dus afhankelijk van de vraag KAN ik wel een grotere set-up hebben maar dit is in de meeste gevallen niet nodig en is het hooguit wat spraak en een enkele 'live' zanger / muzikant. Een volledige band heb ik bij een uitvaart nog niet gehad en zogezegd als dat wel een keer het geval is heb ik daar de middelen al voor.

@frederic: Het betreft een Slant L-case 4-10 of eventueel 4-12. Ik heb beiden cases liggen maar ga liever voor 4-10.

Die Mackie heb ik inmiddels bekeken. Deze valt voor mij nog niet af aangezien ze leuke pre-amps (van de onyx serie) er in hebben zitten. Het enige gemis is wellicht de FX sectie maar daar laat ik mijn uiteindelijke keuze niet vanaf hangen.

Tot nu toe dus:
                Mackie VLZ 1402 (8 Eenheden)
                Allen & Heath ZED60-14FX (Of 10FX beiden net geen 8 HE)

Nog andere ideeën qua mixers? Of misschien een heel ander (compact!!) idee als oplossing voor mijn vraagstelling?

Comment

• LVG
                  • Jul 2011
                  • 152

[QUOTE=Hitvision;601194]Een digitafel is op zich een mogelijkheid alleen 'mixen' vanaf een i-pad is mij niet echt bevallen. Ja je hebt alle processing en je kan die case netjes uit het zicht plaatsen. Zit je nog wel het het instarten van muziek e.d. wat niet gaat vanaf i-pad.

QUOTE]

Met de Roland M-200i gaat dat natuurlijk prima; zowel WAV-files vanaf USB stick
                  en alles dat in de iTunes Music Library staat.

Comment

• speakertech
                    • Jan 2008
                    • 1697

Een actieve mixer met daaronder je afspeler. Veel compacter kun je het m.i. niet krijgen.

Speakertech
                    Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                    ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• frederic
                      • Jan 2006
                      • 3511

Als het echt een analoog tafeltje moet zijn verkies ik Mackie Onyx, met firewire optie.
                      Dan kan je indien je wenst een laptop (liefst Macbook) gebruiken voor FX.

Comment

• 13omatje
                        • Apr 2013
                        • 13

als het echt klein moet https://www.bax-shop.nl/0-tot-12-kan...t-details.html

Comment

• showband
                          • May 2001
                          • 4524

die kleine mixers van behringer
                          zuigen grote tijd
                          lekker belangrijk!

Comment

• vasco
                            • Oct 2003
                            • 2567

Welkom op het forum 13omatje,

Het kan helpen eerst de vraag/wens te lezen voordat men een (nutteloos) antwoord plaatst. Dat is wel erg gebruikelijk en wenselijk voor een TS-er. De "mixer" die jij aangeeft kun je bijvoorbeeld al niet in een 19 inch rack schroeven. Ook heeft de TS aangegeven dat dit genoemde merk ongewenst is in deze omdat de TS op een wat hoger niveau opereert denk ik.

En Linken naar een concurrent van dit forum is nu ook niet echt netjes te noemen, link dan naar een pagina van de fabrikant als het hier niet in de shop te vinden is. Staat netter tegenover de shop die dit forum kosteloos aanbied aan ons.
                            Last edited by vasco; 27-09-13, 12:16.

Comment

• frederic
                              • Jan 2006
                              • 3511

Zuigende mixers....
                              Wat we zoal tegenkomen op een zonnige vrijdag namiddag.

Comment

Working...