Voor uitbreiding van mijn activiteiten ben ik op zoek naar een compacte 'Live' mixer (Max 12 kanalen ongeveer) die niet zo veel eenheden in beslag neemt. De meeste zijn vanaf 10 eenheden ongeveer maar dat is niet wat ik zoek. Het moet in een kleine slant-case passen waar ook nog een CD / Mediplayer in komt b.v. http://www.licht-geluid.nl/shop/p-12...cd-speler.aspx. De mixer hoeft niet de volle 19"breed te zijn. Als deze middels brackets in 19"gebouwd kan worden is het prima. Ik heb een 12HE slant case waardoor de mixer dus eigenlijk MAXIMAAL 8HE mag. Ik heb al gekeken naar b.v. ZED60-14FX van Allen & Heath. Deze is net geen 8 HE maar kan niet terugvinden of deze in te bouwen is in 19". Mijn vraag is of er nog meer goede alternatieven zijn. Behringer wordt het sowieso niet want het oude analoge spul vind ik echt bagger wat mixers betreft. De X32 vond ik daarentegen weer wel erg prettig maar dat ter zijde.
Processing / Versterking is niet aan de orde in dit rackje. Het moet zo klein mogelijk worden. De nodige EQ moet uit de tafel zelf komen en FX onboard is een pre maar geen must. Ik zit niet te wachten op een rack met EQ's en Compressors. Dat is het compromis dat gemaakt moet worden.
Waarom zo compact? Ik ben de laatste tijd enkele malen gevraagd om tijdens uitvaarten het zaalgeluid (of openlucht) te mixen. (Soms enkele muzikant, soms alleen sprekers en muziek). Uiteraard wil ik dit zo compact mogelijk houden om niet te opzichtig in de ruimte aanwezig te zijn.
Wie weet er nog een leuk alternatief?
Processing / Versterking is niet aan de orde in dit rackje. Het moet zo klein mogelijk worden. De nodige EQ moet uit de tafel zelf komen en FX onboard is een pre maar geen must. Ik zit niet te wachten op een rack met EQ's en Compressors. Dat is het compromis dat gemaakt moet worden.
Waarom zo compact? Ik ben de laatste tijd enkele malen gevraagd om tijdens uitvaarten het zaalgeluid (of openlucht) te mixen. (Soms enkele muzikant, soms alleen sprekers en muziek). Uiteraard wil ik dit zo compact mogelijk houden om niet te opzichtig in de ruimte aanwezig te zijn.
Wie weet er nog een leuk alternatief?
Comment