welk klein setje gebruik jij voor een band. tot ongeveer 50 personen?
Collapse
X
-
-
Comment
-
Zo tussen de berichten door wel een mooi overzichtje gekregen waar men mee werkt...de een gebruikt er een subje bij waar de ander het zeerzeker niet zou doen.
Ook systeemafhankelijk zou ik zeggen en wat er overheen gaat.
Vandaag heb ik mijn systeempje weer eens opgezet, en een aantal multitracs welke op mijn hd schijf stonden beluisterd en opgepoetst..
Al met al blijft het een leuk vak en hobby voor mij waar ik en vele mensen met mij veel plezier aan hebben gehad.
Op de hd stonden een aantal opnames van een tweetal leuke optredens waar ik bij het laatste nummer alleen maar zang van de meebrullend publiek op hoor dan ons zangeresje...
Plezier ook als ik mijn dochtertje van anderhalf zo rond zie scharrelen en roept zingen! Ikke zingen??trommel??
Je geeft het grietje een goedkoop micje in de hand en sluit een trommel aan op je ddrum en het kind heeft de dag van haar leven en rost er op los en schatert het uit van de lol als ze haar stemmetje door die kasten hoort schalmen..
Al met al denk ik dat er meer mensen zijn die geen muziek maken dan wel omdat ze het simpelweg niet kunnen...maar er wel graag naar luisteren..
De meesten daarvan horen het echt niet als een band over een behringer setje staan te spelen of over een meyer...als ze maar de nummers herkennen en leuk vinden en kunnen klappen...zingen en dansen zijn volgens mij meer dan 80% van de mensen dik te vreden..10% hoort het wel en vind het accetabel en10% daar doe je het toch nooit voor goed..
Verbetering is altijd goed maar een kroegje of andere ondernemer moet door het werk van de tech en muzikanten geld in het laadje krijgen en helaas is dat niet altijd met de middelen die de tech graag zou gebruiken...zeker in deze tijd niet...maar die tijden komen er wel weer en ben ik zeker benieuwd naar de nieuwe systemen die er dan weer zullen komen....Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaaComment
-
De meesten zijn er niet bewust mee bezig maar neem maar van mij aan dat iedereen onbewust wel degelijk liever naar muziek luistert over een aangenaam klinkende set. Uiteindelijk bereik je erdoor dat het publiek het meer naar zijn zin heeft, langer blijft en meer drankomzet genereert. Zonder dat men zich dat echt bewust is.Z
De meesten daarvan horen het echt niet als een band over een behringer setje staan te spelen of over een meyer...als ze maar de nummers herkennen en leuk vinden en kunnen klappen...zingen en dansen zijn volgens mij meer dan 80% van de mensen dik te vreden..10% hoort het wel en vind het accetabel en10% daar doe je het toch nooit voor goed..
Verbetering is altijd goed maar een kroegje of andere ondernemer moet door het werk van de tech en muzikanten geld in het laadje krijgen en helaas is dat niet altijd met de middelen die de tech graag zou gebruiken...zeker in deze tijd niet...maar die tijden komen er wel weer en ben ik zeker benieuwd naar de nieuwe systemen die er dan weer zullen komen....De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
O dat staat buiten kijf.. Maar als je een supergezellig bandje wat het publiek echt tof vind over een budgetsetje hebt staan.
Of een band met zombies die niemand leuk vind en een superset bij hebben hier de mensen bij weglopen..
En wat is goed geluid....ook te maken met smaak...toch?
Al zou ik mijn setje zeker niet met budget willen vergelijken...is het ook niet zo dat ik vergelijk met een pro set... Meer met de moddenmoot... Pas nog een vergelijkbaar seeburgsetje en dynacordsetje beluisterd...maar mijn setje is toch wat meer spranklender en komt eng in de buurt van TW audio....en dat vind ik niet slecht gelukt al zeg ik t zelf....
Maargoed...das ook weer smaak..Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaaComment
-
Smaak valt niet over te twisten maar een set die echt klopt wordt over het algemeen door iedereen wel als aangenaam om naar te luisteren aangemerkt.
Had een tijdje terug een dik dance feest, 2000 man en een set die klonk als een klok, gevolg was dat het publiek massaal tot de laatste plaat is gebleven.
Week later, zelfde locatie alleen een ander geluidsbedrijf die daar een bedroevend slecht klinkende set had neergezet, qua power vergelijkbaar met wat ik er had neergezet. Zelfde soort feestje alleen was dit keer de zaal 2 uur voor het einde zo leeg dat het feestje maar is beeindigd, niemand die snapte hoe dat nou kwam....De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Tja....succesfactor bij dit soort gigs is overduidelijk het geluid en licht..
Maar kan me uit mijn jeugd ook herinneren dat sfeer bij de bezoekers bij dit soort feesten / discotheken ook wel doordreunt..
Toen de Time Out in Gemert nog echt elke zaterdag bandjes had waren wij met de vrienden er vaak te vinden.
Als er dan een bandje niet helemaal onze smaak was liepen we wel eens die trance zaal in.
Vaak was dat ook gezellig maar we hebben er ook wel eens gestaan dat de sfeer zo grimmig was en er zo'n vreemde gasten rond liepen dat we na een tijdje er weer van tussen gingen en dan maar een avondje optijd thuis..
Geluid is belangrijk....maar sfeer net zo.. Maar ik vind ook dat als je het geluid voor dit grote aantal weg mag zetten er ook wel wat mag worden verwacht... Bij klusjes van tussen de 50 en 100 man waar de entree gratis is en je het met tappen moet verdienen is het mijn inziens ook met een goede middenklasse systeem mogelijk om een aanvaardbaar goed geluid weg te zetten...
Maar dan moet het wel goed in verhouding staan en lekker klinken...Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaaComment

Comment