welk klein setje gebruik jij voor een band. tot ongeveer 50 personen?
Collapse
X
-
Last edited by djspeakertje; 13-07-13, 19:22.I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas. -
50 man? 2x 4-Acoustic FCS 115T G2 top op een paal.
Rond de 100 man zet ik daar een Cubo 15 sub bij (amps staan dan de hele avond uit hun neus te vreten), met 2 subs en ietsje harder draaien trek ik makkelijk 300 man indoor.Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...Comment
-
UPA-USW of UPJ-UMS
en vaak is de zang alleen voldoende , de rest komt van genoeg van het podium.Comment
-
Dat is zeker waar bij akoustische drums. Bij digi drums mis ik dan vaak wat..
Laten we voorop stellen dat ik niet twijfel aan de systemen kwa geluidsdruk of zo.
Maar kwa footprint heb je eigenlijk met een 12 of 15" kast toch net zo veel nodig dan een subje er onder...want je hebt je statiefpootjes...en die staan ook een x cm uit elkaar.
De reden dat ik 8 en 15 heb met tussenpaaltje is dat je topkastje tov een 12 of 15 toch wat kleiner is en ik het persoonlijk wat beter uit vind zien.
Daarbij kunnen mijn speakertjes en versterkerrackje ook in een station cq renault senic.
Wat dat betreft ben ik heel blij met 8 inch omdat het lekker ligt is en ik na mijn ziekenhuisbezoek toch wat aan kracht heb moeten inleveren en vooral snachts elke kilo gaat tellen..de subjes kantel ik en rijd ze weg en de topjes kan ik er dan nog zelf aftillen..
Pas nog geholpen met een vriend die met de rcf art topjes werkt..en idd op een statiefje maar ik kreeg ze er op het eind van de avond gewoon niet meer af...heeft ook met mijn ziekte te maken en dat het nu weer allemaal wel terug komt maar kwa gewicht zijn mijn 8 " prima topjes.
Overigens denk ik aan een testdagje eerder aan een binnenruimte en niet aan een doodlopende weg...
Maar goed..dat is een idee...en als er zijn die er wat voor voelen om een dagje in de winter setjes te testen lijkt mij dat wel leuk..Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaaComment
-
-
Das een feit...you love it or you hate it.. Ik zelf ben helemaal om kwa digidrums..
Afgelopen vrijdag op het nieuwe vlaggenschip van roland gespeeld...echt heerlijk met een goede koptelefoon en komt eng dicht bij een akkoustisch drumsetje.. zo vind ik een echt goed gestemd DW of Luudwig setje niet te versmaden..
Mijn buren denken daar iets anders over dus is digitaal en dus stil spelen perfect voor de relatie met de buurt.. ;-)
Vrijdag ook een man gezien die een 7 snarige basgitaar kwam ophalen bij de winkel...
Man man... Dat ziet er echt niet uit...al had hij kolenschoppen van handen...
Of zo'n dubbelloops gitaar ding....ook verschrikkelijk...of zon gitaarpiano uit de jaren 80...
Geef mij dan maar een digi drumsetje....
Gelukkig zo veel mensen zo veel meningen... :-)Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaaComment
-
Op kleine podia en voor het oefenen is het idd ideaal.
Die nieuwste Roland is idd te gek maar daar hangt ook wel een prijskaartje aan waar je een geweldig akoestisch kitje voor kunt kopen.
Maar, back on topic nu weer.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
ik zal wel moeten. Die M-meuk begint pas rond de 80 hz, dus er moet iets van lucht onder......Maar kwa footprint heb je eigenlijk met een 12 of 15" kast toch net zo veel nodig dan een subje er onder...want je hebt je statiefpootjes...en die staan ook een x cm uit elkaar.
De reden dat ik 8 en 15 heb met tussenpaaltje is dat je topkastje tov een 12 of 15 toch wat kleiner is en ik het persoonlijk wat beter uit vind zien.Comment
-
2x renkus heinz 8 inch op 1x bag-end 2x12inch sub. Behringer x-over. Topjes en subje elk op een kantje van een 2x600w eindbak.
Voor puur zang en toetsen/acoustische gitaar setje X-act op paaltjes.
Mackie mengtafeltje bij allebei de sets.lekker belangrijk!Comment
-
-
2 x Logic System ML 14 tops (400w)
2 x Logic Systen LS 180 subs (1000w)
Is het echt zeer kleinschalig en is er veel spraak,
dan 2 of 4 Sivian PA4508N topjes (200w),
evt. voor het laag bovengenoemde subs.
Ter illustratie:
Deze week een kindermusical met ongv. 125 man publiek.
2 x 4508 top voor spraak en muziek tot 97 hz
2 x LS 180 sub voor het laag van de backingtracks
2 x 4508 als floormonitor voor de kids.
(4508 is multipurpose:
- heeft standflens
- heeft schuine zijde voor monitoring
- heeft bevestigingsplaat voor trussclamp bevestiging
(powerdrive)
grtz
Nes
Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!Comment
-
Ik neem voor dit soort klusjes nooit meer mee dan 2 toppen en als het een grote zaal is (wat zelden voorkomt) dan 1 15 inch subje mee.
In een kroeg draai ik ook rustig met 2 toppen zonder subje, al moet ik wel zeggen dat er dan wel een backline aanwezig is.
50 man dat is een veredelde huiskamer, moet toch niet gekker worden dat je dan een sub top per kant neer zet hoezo overdreven.
Men draait toch ook geen tape artiest op een 32 kanaals tafel....Comment

Comment