welk klein setje gebruik jij voor een band. tot ongeveer 50 personen?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • showband
    • May 2001
    • 4516

hangt wel af van het formaat van de top.
    Ik vind de RH's van mij leuk omdat ze 7 kilo wegen en fraai klinken. Maar als je met 8 of 6 inch topjes gaat werken. Wat makkelijk kan voor 50 man. Dan is een subje op de grond prettig. Al is het maar een 10 inch subje... Je moet toch statieven plaatsen en een paaltje is nog kleiner dan een heel statief ook.

We hebben bij een jazzcombotje nog voor 50 man hotellobby optredens met twee control-1 speakers van JBL gespeeld op een zelfbouw 10 inch subje. Werkte verbazingwekkend goed.

Kortom, Ik hou niet zo van zware en grote speakers op palen zetten. Ik hou de massa en afmeting het liefst op de grond. En omdat je toch versterker nodig hebt is een powered sub erg handig. Kun je lekker kleine passieve topjes gebruiken. Die kun je ook gewoon overal kwijt.

Als je toch al goede 12 inch speakers hebt ga je natuurlijk geen andere set kopen. Dat snap ik ook wel. Laat dan de sub maar weg.

Overigens voor niet al te hard en klein zijn die nieuwe mackie kubusjes wel erg leuk.
    lekker belangrijk!

Comment

• vasco
      • Oct 2003
      • 2567

Low budget klussen (basisschool groep 8 musicalvoorstellingen lopen er op dit moment een aantal), twee stuks 4-Acoustic FCS-112T-G2. Versterkers hebben een relax dagje met de 200 ouders, opa's, oma's, etc in de (gym)zaal. Het hoeft niet hard maar gaat om verstaanbaarheid.

Comment

• NesCio01
        • May 2010
        • 1987

Voor de duidelijkheid?

TS heeft het niet over 50 man.
        De eerste die hier over rept is Sander in de 7e post,
        vanaf dan is 50 de norm geworden?

odd!

grtz

Nes
        Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Originally posted by NesCio01

Moest zelf even teruglezen, toch wel leuk dat ik de norm gezet heb.
          Wat is dan een klein klusje?
          Wanneer alles zo compact mogelijk moet zijn ga ik ervan uit dat in de zaal eigenlijk een sub al teveel ruimte inneemt, dan praat je al snel over gelegenheden waar niet veel meer dan 50 man in past.
          Vergelijk je een concert in het Wembley stadion met een dance feestje voor 5000 man dan is die laatste ineens een klein klusje, alleen zal niemand daar moeilijk doen over het plaatsen van een paar extra subs.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

Originally posted by nolsmit
            Meyer 500 hp met upj1 p klinkt geweldig en van 25 tot 300 man probleemloos
            Originally posted by MusicXtra
            Bij slechts 50 man publiek laat ik de subjes meestal ook nog thuis.
            12" coax kastjes trekken het makkelijk zonder subs voor zo'n klein publiek.
            Originally posted by dexter
            Ik wilde net zeggen 50 man dat is echt prima te doen zonder subs.
            2 toppen op een stukje en gaan met die banaan.
            Originally posted by knorrepot
            50 personen?

Nexo PS10R2 met evt 1 of 2 LS600 subjes
            Originally posted by vasco
            Low budget klussen (basisschool groep 8 musicalvoorstellingen lopen er op dit moment een aantal), twee stuks 4-Acoustic FCS-112T-G2. Versterkers hebben een relax dagje met de 200 ouders, opa's, oma's, etc in de (gym)zaal. Het hoeft niet hard maar gaat om verstaanbaarheid.
            Voor de duidelijkheid?

TS heeft het niet over 50 man.

odd!

grtz

Nes
            norm? Ik heb al heel andere getallen gezien.

Comment

• RayM
              • Jan 2006
              • 742

welk klein setje gebruik jij voor een band. tot ongeveer 50 personen?

Heerlijk die stilte

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Zie je wel dat ik dat aantal niet zelf heb verzonnen.

Comment

• drbeat
                  • Jun 2012
                  • 671

Originally posted by MusicXtra
                  Zie je wel dat ik dat aantal niet zelf heb verzonnen.
                  Nee dat heb ik inderdaad gedaan..zat te schatten hoeveel personen er in een gemiddeld klein kroegje past.. Vaak sussen de 50 en 100 personen..

Maar dan ist nog klein toch? Mij inziens wel...

En wat is een norm...bij een gig komen er tussen de x en x personen. Soms wel niemand..
                  Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• NesCio01
                    • May 2010
                    • 1987

Het was mij gewoon opgevallen dat in de vraag niet
                    over een aantal gesproken werd en na de post van Sander
                    kwam het getal 50 plots erg veel voorbij zetten.

Voor mij geldt dat als ik de diepgang nodig heb,
                    de subs meegaan. Enkel een spraakklus met wellicht
                    wat achtergrond muziek tijdens het netwerken doe ik zonder
                    subs.
                    Verder roepen een kick en bas toch om een degelijke sub?

grtz

Nes
                    Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• drbeat
                      • Jun 2012
                      • 671

grtz

Nes
                      Mijn inziens wel maar hier zijn de meningen wel over verdeeld.

Ik heb eigenlijk nog niet gehad dat een systeem zo goed is of zo veel boddy in een top heeft dat een sub niet nodig is. Maar dat kan ook aan mijn ervaringen liggen hoor..

Mijn systeempje red het niet met kick en basgitaar er overheen met alleen de toppen..een subje is dan een must..

Wel interessant om te zien waar iedereen mee werkt en waar men mee aan komt zetten...

Toch nog heel divers..en zie gewoon dat de dure A merken zoals meijer niet snel in dit cirquit te vinden is volgens mij..een enkeling daar gelaten..

Ook voor monitoring is het divers volgens mij....net als mics en mixers... Daar kom je niet snel een midas tegen..eerder AH of Mackie en soundcraft...maar dat is mijn ervaring tot nu toe...
                      Last edited by drbeat; 15-07-13, 20:14.
                      Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• PvG
                        • Sep 2012
                        • 979

Euh, als akoestische drums en een instap basampje al niet meer genoeg is voor 50 personen...
                        Laatst een feestje met een soul band (4 vocals, toetsen, drums, bas, gitaar en 3x koper) in een klein café met ruim 100 bezoekers en alleen zang, toetsen en sax-en over 2x SRX712 was voldoende. Bassist speelde over 2x12" basamp, drums niet versterkt en alleen maar complimenten over het geluid.
                        As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

• Gast1401081
                          • Mar 2001
                          • 7999

in de meeste buurtkroegen kan dat alleen bij het zoveeljarig jubileum van de kastelein, of de jaarlijkse biljartvereniging-kaartclub-spaarkast-party-barbeque.
                          Verder hebben buren van kleinere kroegen het niet zo op basdrums, basgitaren en subwoofers, vanwege de typische kleine isolatie die kleine kroegen hebben

Comment

• MusicXtra
                            • Feb 2006
                            • 9316

Wat Mac al schrijft hoef je er meestal niet mee aan te komen in de gemiddelde buurtkroeg vanwege de slechte isolatie.
                            Daarnaast komt er uit een goed 12" topje echt wel genoeg punch om de kick en bas net ff dat kleine beetje meer te geven als er akoestisch af komt.

Comment

• djspeakertje
                              • Oct 2008
                              • 1912

Dit zwerft rond op Dodgy Technicians:
                              "Please provide a system suitable for a SMALL private party with 20-30 guests. This is what they quoted for..."

Daan
                              I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                              I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• MusicXtra
                                • Feb 2006
                                • 9316

Als die 30 man publiek over een hectare groot terrein verspreid staan is het een prima setje.

Comment

Working...